Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با بیان این‌که با برنامه و سیاست‌گذاری باید به سمت جذب نسل گام برداشت گفت: جمعه بازار کتاب در اهواز راه‌اندازی و بازار تبادل کتاب مورد توجه قرار گیرد. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،غلامرضا شریعتی در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های خوزستان که امروز در دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: در زمینه فرهنگی باید تلاش کرد تا استان خوزستان به بالندگی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اثرگذاری و نقش کتاب بین خانواده‌ها و نسل آینده، بیان کرد: حتما باید تغییرات فرهنگی مثبت وجود داشته باشد و تنها با صرف برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی نمی‌توان شاهد تغییر و تحول باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که جذب کودکان و خوانش‌ آنها باید اولویت اول کتابخانه‌های عمومی استان باشد، خاطرنشان کرد: بر روی این مسئله باید مانور داده شود و اگر کودک و نوجوان با کتاب انس بگیرد می‌توان شاهد پیشرفت بود.

وی با تاکید بر ضرورت جذب نسل جدید به کتاب و کتابخوانی، بیان‌کرد: رقابت سنگینی در این زمینه با فضای مجازی، شنیداری و دیداری است و نیازمند تجربه و دانش هستیم.

افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کرمان استطرح «پویش فصل گرم کتاب» در زاهدان اجرا شد + تصاویریزد| پایتخت کتاب ایران میزبان طرح تابستانه کتاب می‌شود

شریعتی گفت: جمعه بازار کتاب در اهواز راه‌اندازی و بازار تبادل کتاب مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه تبلیغات گسترده انجام شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر تولید محتوا با محوریت آموزش غیرمستقیم، ادامه داد: این مسئله نیازمند کار مشترک و همگانی بین بخش‌ها است. کتابخانه‌های بیشتری در سطح استان در حال تکمیل و احداث هستند و باید به سمت و سوی برخورداری بیشتر شهرها پیش برویم.

وی با اشاره به این‌ که هر چه دسترسی دانش‌آموزان و نوجوانان به کتاب بیشتر شود روند توسعه نیز تسریع پیدا می‌کند اظهار داشت: بنا بوده که در مدت 2 تا 3 ساله اخیر کتابخانه دیجیتال ایجاد شود اما در این زمینه تنبلی صورت گرفته است.

شریعتی با تاکید بر آماده‌سازی و بهره‌برداری از نخستین کتابخانه دیجیتال در سال جاری عنوان کرد: در این زمینه اهتمام لازم باید وجود داشته باشد، گسترش عضویت نابینایان در کتابخانه‌ها از طریق برنامه‌ریزی انجام شود.

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در استان خوزستان

همچنین محمد جوروند مدیرکل اداره ارشاد خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای نابینایان اظهار داشت: باید به سمت و سوی برخورداری تمامی شهرستان‌ها از این مسئله حرکت‌ کرد.

وی بیان کرد: نسبت به کتابخانه دیجیتال نیازمند اهتمام ویژه هستیم چرا که براساس پایش‌ها ذائقه جامعه به این سمت و سو پیش رفته است.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌ها در استان خبر داد و گفت: اکنون ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر راهب ظهر امروز در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان بوشهر با هدف خدمات‌رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان اظهار داشت: مجموعه کتابخانه‌های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از لحاظ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه 79 باب کتابخانه عمومی در استان به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهد تصریح کرد: در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر خدمات کتاب محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در برخی کتابخانه‌ها خدمات ویژه نیز به نابینایان و ناشنوایان پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در استان بوشهر، کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال است.

راهب ضمن ابراز امیدواری در انعقاد این تفاهمنامه، گفت: امید می‌رود در طول مدت تفاهم‌نامه با پیگیری مجدانه طرفین، گام‌های مثبت برای کتاب‌خوان کردن و آگاهی بیشتر جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

حیدر عزیزنژاد نیز با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانست و خواستار تحقق مفاد این تفاهم‌نامه شد.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: انعقاد این تفاهمنامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح علمی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد.

از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه را می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه‌های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع ، همکاری در ایجاد پیشخوان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولین به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر