Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی وقوع سیلاب‌های اخیر در جنوب آسیا، یک خانواده هندی از پیدا کردن ببری وحشی خبر داده‌اند که روی تختی در خانه آن‌ها مشغول استراحت بوده است.

به گزارش ایسنا، در تصاویر منتشر شده از این اتفاق، ببری بزرگ دیده می‌شود که روی تختی در خانه یک خانواده روستایی در ایالت سیل‌زده "آسام" واقع در شمال شرقی هند در حال استراحت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور می‌شود این ببر از پارک ملی "کازیرانگا" که یک سایت میراث جهانی یونسکو به شمار رفته و محل زندگی  ببرها، فیل‌ها، خرس‌ها و بزرگ‌ترین جمعیت کرگدن‌های تک شاخ است، گریخته باشد.

یک دامپزشک در تلاش برای آرام کردن این ببر با دارو و انتقال دوباره آن به پارک بوده اما با توجه به آن که ببر در موقعیت خطرناکی قرار نداشته و آرام بوده، هیچ گونه داروی آرام‌بخشی به او داده نشده است.

طبق اعلام صندوق جهانی حیات وحش، تنها ۳۹۰۰ قلاده ببر در طبیعت زندگی می‌کنند و از این رو ببرها حیواناتی در معرض خطر انقراض به حساب می‌آیند.

به گفته مسوولان پارک ملی "کازیرانگا"ی هند این ببر تنها حیوانی نبوده که در طول سیلاب‌های اخیر از این پارک فرار کرده بلکه پیش‌تر چندین گوزن، کرگدن و فیل نیز از این پارک گریخته بودند.

برآوردها حاکی از آن است که بیش از ۹۵ درصد از محوطه پارک ملی "کازیرانگا" در سیلاب‌های اخیر ایالت "آسام" زیر آب رفته است و از همین رو حیوانات ساکن پارک به مناطق مرتفع‌تر منتقل شده‌اند.

هم‌چنین تنها بین ۱۳ تا ۱۸ ماه ژوئیه ۸۳ مورد مرگ و میر ناشی از حوادث مرتبط با سیلاب‌های اخیر در حیوانات ساکن این پارک ملی به ثبت رسیده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، در سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید موسمی در بخش‌های جنوبی آسیا تاکنون بیش از ۲۲۷ نفر کشته شده و بیش از ۱۰.۳ میلیون نفر در مجموع تحت تاثیر این حادثه طبیعی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ببر سیل هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان درباره آخرین وضعیت تالاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان پس از وقوع سیلاب‌های اخیر،  گفت: بر اساس آخرین رصد نقشه‌های ماهواره‌ای، در حال حاضر ٥٠ هزار هکتار از وسعت تالاب جازموریان آبگیری شده و حتی سیلاب کماکان در حال وارد شدن به تالاب است.

مجتبی نیک طبع، با بیان اینکه تالاب جازموریان  تالاب کم‌عمق و کاملاً فصلی است، خاطرنشان کرد: این تالاب جزو بزرگ‌ترین تالاب‌های آب شیرین کشور محسوب می‌شود و خاصیت آن جذب آب به صورت یک اسفنج است که نه فقط باعث تغذیه گیاهان سطح تالاب در فصول خشک سال می‌شود بلکه از تبدیل این محل به کانون گرد و غبار هم جلوگیری می‌کند. 

وی همچنین درباره دریافت حقابه زیست محیطی تالاب جازموریان گفت: مطالعات زیست محیطی حقابه تالاب جازموریان در سه وضعیت مرطوب، خشکسالی و ترسالی صورت پذیرفته و مکاتبات لازم برای رهاسازی حقابه صورت پذیرفته است وشرکت آب منطقه‌ای نیز در مواردی رهاسازی حقابه را انجام می‌دهد و مکاتبات آن را به این اداره کل ارسال می‌ کند.

دیگر خبرها

  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • آغاز فصل زایش وحوش در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی خراسان شمالی