Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:02:28 GMT

اجرای موثر برجام تنها راه کاهش تنش‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۱۴۴۶

اجرای موثر برجام تنها راه کاهش تنش‌ها است

سفیر چین در امارات با تاکید بر اینکه اجرای کامل توافق هسته‌ای تنها راه کاهش تنش‌ها است، از طرف‌ها خواست تا در چارچوب برجام به گفت‌وگو پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، نی جیان سفیر چین در امارات متحده عربی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی امارات (وام) از تصمیم ایران برای کاهش اجرای تعهدات برجامی‌اش ابراز تاسف کرد و گفت: این، باور قطعی ماست که اجرای موثر و کامل برجام طبق الزامات قطعنامه (2231) شورای امنیت سازمان ملل تنها راه عقلانی و معتبر برای کاهش تنش‌ها و حل موضوع هسته‌ای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اجرای برجام همچنین شرایط را برای حل سایر مسائل از طریق یک مذاکره برابر فراهم می‌کند.

این دیپلمات چین تصریح کرد: در شرایط کنونی تمام طرف‌ها باید خونسردی خود را حفظ کنند و از خود خویشتنداری نشان دهند و به گفت‌وگو در چارچوب برجام پایبند باشند. جامعه بین‌الملل نیز می‌بایست از چند جانبه‌گرایی و نظم جهانی طبق حقوق بین‌الملل پیروی کند و به دنبال راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک برای رفع مشکلات از طریق گفت‌وگوی برابر باشد.

نی جیان تاکید کرد که کشورش در تلاش است تا نقش خود را برای برقراری صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس ایفا کند.

وی همچنین روابط چین با امارات را در بهترین شرایط خود در تاریخ توصیف کرد و گفت: منطقه خلیج (فارس) از اهمیت بسیار بالایی برای تامین انرژی در سطح بین‌الملل و ثبات و امنیت جهانی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، پس از گذشت یک سال از نقض برجام توسط آمریکا و خروج این کشور از این توافق و در پی تعلل اروپا برای انجام اقدامات عملی برای حفظ توافق جمهوری اسلامی ایران سرانجام اعلام کرد که می‌تواند در هر سطحی اورانیوم را غنی‌سازی کند و در دومین گام خود برای کاهش اجرای تعهدات برجامی‌اش، غنی‌سازی خود را از حد تعیین شده در این توافق، یعنی ۳.۶۷ درصد بالاتر برده است.

ایران تاکید دارد که طبق مفاد تعیین شده در برجام، به‌ویژه بندهای ۲۶ و ۳۶، ایران حق دارد در صورت عدم پایبندی طرف دیگر توافق، اجرای تعهدات خود را به‌طور جزئی یا کلی متوقف کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و چین برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین