Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری‌ها با تشریح نحوه رای‌دهی الکترونیکی شهروندان در انتخابات روز جمعه شورایاری‌ها گفت:‌این انتخابات در 352 محله شهر تهران به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حمید طهایی در نشست خبری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اخذ رای از افرادی که کارت ملی به همراه ندارند و شماره ملی خود که را به خاطر ندارند گفت: افرادی که کارت ملی ندارند می‌توانند با شناسنامه در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کنند البته درباره افرادی که شماره ملی خود را بخاطر ندارند باید با هماهنگی ثبت احوال نحوه اخذ رای از این افراد مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به این که تعداد شعب در سطح شهر تهران 1704 شعبه است افزود: انتخابات شورایاری‌ها در 352 محله شهر تهران به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و حدود 8100 صندوق در سطح محلات تهران مستقر خواهد بود تا اگر تعداد مراجعان بیشتر باشد صندوق‌های شعب فعال شوند.

دبیر ستاد هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری‌ها ادامه داد: کسانی که وارد شعب می‌شود کارت شناسایی خود را ارائه می‌کند و دستگاه احراز هویت که به ثبت احوال متصل است احراز هویت افراد را انجام می‌دهد در حقیقت سن افراد و این که در شعبه دیگری رای داده‌اند یا خیر و همچنین تطابق کد ملی با فرد حاضر در شعبه انجام می‌شود پس از این مرحله کارت تعرفه به شرکت کننده داده می‌شود که در جایگاه صندوق رای آفلاین فرد می‌تواند به 9 نفر که انتخاب کرده رای بدهد. این دستگاه پس از اخذ رای برگه‌ای از اسامی افراد  را چاپ کرده و آن را به داخل صندوق که قابل دسترسی نیست می‌اندازد تا در صورت اعتراض امکان شمارش دوباره وجود داشته باشد.

وی ادامه داد:  پس از رای گیری اطلاعات صندوق به حوزه فرستاده می‌شود تا جمع بندی انجام شود. روسای صندوق و حوزه‌های انتخابیه در هر لحظه می‌تواند تعداد مراجعان به شعب را به دست آوردند اما رای افراد تنها پس از اتمام رای گیری قابل دسترسی است.

وی در خصوص قانون تبلیغات در این انتخابات گفت: قانون تبلیغات در این انتخابات همانند تبلیغات در سایر انتخابات کشور است. بنرهای مجاز 100 در 70 و کوچکتر هستند  که باید بیشتر به معرفی افراد اختصاص پیدا کنند.

وی ادامه داد: اساسنامه و آیین نامه شورایاری این اختیار را به ثبت نام  کنندگان داده است که به صورت خوداظهاری موارد را اعلام کنند. در حقیقت با خوداظهاری مسیر احراز صلاحیت کوتاه شده اما در عین حال نظر مراجع ذی‌صلاح گرفته شده و از همه کاندیداها برگه سوءپیشینه اخذ شده است.

وی تاکید کرد: چهار  نهاد ثبت احوال، دادگستری، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در مورد احراز صلاحیت افراد کاندیدا نظر خود را اعلام کردند در عین حال چنانچه حین و پس از انتخابات، خلاف اظهارات فرد مشخص شود این فرد از انتخابات حذف خواهد شد.

طهایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص نحوه برخورد با افرادی که در انتخابات شورایاری‌ها مرتکب تخلف می‌شوند گفت: معمولا در همه انتخابات‌ها اگر افرادی مرتکب تخلف شوند تخلف آنها به هیات نظارت گزارش شود قطعا پس از بررسی و در صورت اثبات تخلف با آنها برخورد خواهد شد که در این انتخابات نیز همین روال دنبال خواهد شد.

وی در خصوص زمان برگزاری این انتخابات نیز گفت: انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در روز جمعه 4 مرداد ماه سال جاری از 8 صبح آغاز خواهد شد و 8 ساعت به طول خواهد انجامید. در صورت نیاز با درخواست هیات اجرایی و تایید هیات نظارت تا دو مرتبه و هر مرتبه دو ساعت می‌توان این انتخابات را تمدید کرد. به این ترتیب این انتخابات می‌تواند تا 12 ساعت به طول بیانجامد.

دبیر ستاد هیئت اجرایی پنجمین دوره انتخابات انجمن شورایاری‌ها ادامه داد: قطعا نتایج انتخابات در محلات حوزه به حوزه اعلام خواهد شد و پس از اتمام رای گیری تا سه روز فرصت هست تا به اعتراضات احتمالی رسیدگی شود. اما آرای اولیه چند ساعت پس از بسته شدن صندوق‌ها اعلام خواهد شد.

وی در خصوص تعداد شعب اخذ رای و نحوه اطلاع مردم از محل آنها گفت: شعبی که در دوره گذشته برای انتخابات شورایاری‌ها به کار گرفته شده بود در سطح مناطق عینا در این دوره مورد تایید قرار گرفت و البته تعدادی از آنها به علت برخی از جابجایی‌ها تغییر کرده که در سطح محلات با نصب بنرهایی محل شعب اخذ رای به اطلاع شهروندان می‌رسد. همچنین بانک شورایاری‌ها به آدرس shorayari.tehran.ir تمامی اطلاعات محلات و شعب را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. علاوه بر این در تلاش هستیم سامانه تلفنی را به کار بگیریم که شهروندان با ارسال آدرس خود از محل شعب اخذ رای مطلع شوند.

وی در خصوص رفع اشکالات احتمالی در شعب اخذ رای نیز گفت: این آمادگی وجود دارد که هر اشکالی نرم افزاری سیستم توسط افراد آموزش دیده در شعب برطرف شود اما اگر ایرادات به صورت سخت افزاری باشد  سرتیم‌های حاضر در شعب می‌توانند ظرف چند دقیقه این مشکل را برطرف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات شورایاری ها شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان

طرح کالابرگ الکترونیکی در حالی در استان کردستان اجرا شده که به دلیل عدم نظارت مسئولان متولی با مشکلاتی مواجه بوده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3059649 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی
  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان