Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@19:24:24 GMT

انبار لوازم الکتریکی در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۱۸۳۸

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از وقوع حریق در طبقه منفی چهار یک مجتمع تجاری در خیابان لاله‌زار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: ساعت ۱۵ ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در یک مجتمع تجاری در خیابان لاله‌زار کوچه مصباح اعلام شد و بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل از جمله خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی افزود: محل آتش‌سوزی یک مجتمع تجاری پنج طبقه بود که البته ۴ طبقه هم زیرزمین داشت و حریق در طبقه منفی ۴ اعلام شده بود و دود به طبقات فوقانی هم سرایت کرده بود.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده به طبقه منفی ۴ رفتند و مشاهده کردند که در یکی از انباری‌ها به وسعت ۴۰ متر که مقدار زیادی لوازم الکتریکی و ادوات برقی و کابل و سیم برق در آن نگهداری می‌شد آتش‌سوزی شده و آتش کاملاً شعله‌ور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی افزود: این انبار یکی از انبارهایی بود که با توری‌های فلزی و فنس به صورت ابتدایی درست شده و جزو انباری‌های تعبیه شده از ابتدا در ساختمان نبود و احتمالاً بخشی از پارکینگ‌ها را به انباری بدل کرده بودند که دچار آتش سوزی شده و کاملاً شعله‌ور بود.
آتش‌نشانان سریعاً عملیات را آغاز کردند و خوشبختانه آتش خیلی زود خاموش شد و از گسترش بیشتر و سرایت آتش به انباری‌ها یا مواد قابل اشتعال موجود جلوگیری شد.

ملکی اعلام کرد: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم اما چون دود به طبقات بالایی هم سرایت کرده بود آتش‌نشانان کسبه را از ساختمان خارج کردند که بتوانند تخلیه دود و ایمن‌سازی ساختمان را به خوبی انجام دهند.

وی در پایان گفت: ظاهراً برخی از کسبه برای خارج شدن از محل کارشان به هر دلیل مقاومت می‌کردند که خواهش ما از همه این است که در محل حادثه با فرماندهان آتش‌نشانی همکاری لازم را داشته باشند چرا که فرماندهان آتش‌نشانی در صورتی که موضوعی را مطرح می‌کنند تمام جوانب را در نظر گرفته‌اند و این بهترین کاری است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی

به گزارش خبرآنلاین،«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰:۰۴ بامداد امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی به آدرس میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

ایلنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه بلافاصله ۴ ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبانی محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک برج ۱۸ طبقه بود که ۴ طبقه منفی نیز داشت. آتش نشانان مشاهده می‌کنند که از یکی از طبقات منفی دود متساعد می‌شود. آتش نشانان با تجهیزات کامل وارد این طبقه می‌شوند و مشاهده می‌کنند در طبقه منفی دو که چندین خودرو قرار داشت. یک دستگاه خودروی برلیانس از قسمت اتاق دچار آتش سوزی شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تقریبا تمام اتاق شعله‌ور بود و آتش در حال سرایت به بخش موتور و سایر خودروهای پارک شده بود. عده‌ای از ساکنان این برج که احتمال می‌دادند که دود به واحدهای آن‌ها نفوذ کند با همراهی آتش نشانان به قسمت‌های امن منتقل شدند.

وی ادامه داد: سایر افراد که مطمئن بودند که آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود با هماهنگی آتش نشانی در واحدهای خود ماندند. گروهی از آتش نشانان نیز برای اطفاء وارد طبقات منفی شدند. خوشبختانه به سرعت آتش خاموش شد و از سرایت آن به سایر خودروها و بخش‌های دیگر مجتمع جلوگیری شد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888235

دیگر خبرها

  • کشف انبار دپوی لوازم یدکی قاچاق در اصفهان
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • انبار دپوی ۳۰۰ میلیاردی لوازم یدکی خودرو لو رفت
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس
  • آتش سوزی در پارکینگ یک برج مسکونی در غرب پایتخت
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی