Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از مهر، محمدرضا قنبری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت اجرای طرح بیمه وکالت (حامی) به شکل پایلوت در اصفهان اظهار داشت: قوه قضائیه همیشه بر این نکته تاکید دارد که پیشگیری از وقوع جرم از مقابله و تصمیمات بعدی اهمیت بیشتری دارد و بر این اساس آموزش‌های حقوقی به مردم و رسیدن به راهکارهای مناسب در راستای گسترش فرهنگ پیشگیری از جرم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد اصلی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است

وی افزود: در قانون اساسی نیز به وظیفه قوه قضائیه در پیشگیری از جرم اشاره شده است و بر این اساس رویکرد قوه قضائیه در سال‌های اخیر نیز بر مبنای همین روند پیش رفته است و بر همین مبنا طرح‌ها و برنامه‌های تأثیرگذار در پیشگیری از جرم مورد تأیید و پشتیبانی قوه قضائیه قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمه وکالت از حدود ۸۰ سال پیش در همه دنیا اجرا می شده است، ابراز داشت: بیمه وکالت قرار است به شکل پایلوت در اصفهان اجرایی شود که در وهله نخست پیشگیری از جرم با آموزش‌های لازم به مردم را مدنظر قرار داده است.

کاهش احتمال وقوع مشکلات و دعاوی حقوقی

وی ادامه داد: در واقع این نوع بیمه با استفاده از مشاوره حضوری و غیر حضوری با وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در گام نخست در کاهش احتمال وقوع مشکلات و دعاوی حقوقی تلاش خواهد کرد.

قنبری با اشاره به اینکه این نوع بیمه با نام حامی در گام بعدی در صورت بروز مشکلات حقوقی و قضائی در پی رفع اختلافات با بهترین روش است، تاکید کرد: بر این اساس در ادامه این روند میانجیگری، تنظیم لایحه دفاعی برای ارائه به دادگاه و نمایندگی حقوقی و وکالت در مراجع قضائی مدنظر وکیل خواهد بود و هزینه ها نیز توسط بیمه تقبل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگان با پرداخت حق بیمه از خدمات وکالتی استفاده می‌کنند، تاکید کرد: بسیاری از مردم در طول زندگی دچار مشکلات حقوقی می‌شوند اما پرداخت حق الوکاله برای آنها سنگین است اما با این نوع بیمه در واقع حق‌الزحمه وکیل از طرف بیمه پرداخت می‌شود.

کاهش سوءاستفاده وکلای بی‌مدرک و شرکت‌های غیر قانونی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: با استفاده از این بیمه همچنین سوءاستفاده وکلای بی‌مدرک و شرکت‌های غیر قانونی از مراجعه کنندگان کاهش پیدا می کند و از ظرفیت خوب وکلای جوان دادگستری نیز به درستی استفاده می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران با بیان این مطلب که طرح پاکسازی و جمع‌آوری علف‌های خشک و هرز در دستور کار معاونت خدمات شهری منطقه قرار گرفته است، افزود: بخش‌هایی از اراضی بوستان جنگلی سرخه‌حصار به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار خشک و امکان آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در راستای مدیریت و پیشگیری از وقوع احتمالی حریق در اراضی جنگلی منطقه ۱۳، اقدامات کنترلی شامل علف زنی و علف تراشی، ایجاد آتش بر و همچنین آمادگی کامل اکیپ‌های اجرایی اطفای حریق در بوستان جنگلی سرخه‌حصار و اراضی خجیر به صورت مداوم و مستمر آغاز شده است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطرنشان کرد: حذف به‌موقع علف‌های هرز و ممانعت از رشد بی رویه آنها، راهکار ساده‌ای است که جهت پیشگیری هر حادثه احتمالی از آتش سوزی در فصل گرما و به هدر رفتن منابع مالی و زیست محیطی خواهد شد.

کد خبر 6085744

دیگر خبرها

  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • توضیحات قوه قضائیه درباره یک خبر
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟