Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا قاضی مسعودی مقام در ابتدای این جلسه ضمن تفهیم مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری، اظهار کرد: در جلسه گذشته بخشی از کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد و بخش باقی مانده هم امروز قرائت می شود.

نماینده دادستان پس از حضور در جایگاه با اشاره به مقدمات و توضیحات گفته شده در جلسه گذشته، کیفرخواست ۱۰ نفر باقی مانده از ۲۱ متهم دیگر این پرونده را به شرح زیر قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم ردیف دوازدهم، محمود لطف الله پور، فرزند علی اکبر، متاهل، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به مبلغ ۳۷۷ میلیارد تومان به شرکت‌های زیر مجموعه پایدار قشم که حیات خلوت گروه ریخته گران در زمان ریاست خانی بوده است.

متهم ردیف سیزدهم، علی نامچیان، فرزند محمد، متاهل، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه، رییس اداره امور شعب تهران به اتهام مشارکت در اخلال از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به 7 فقره شرکت به مبلغ 344 میلیارد و 913 میلیون و 500 هزار تومان به شرکت های جهان گستر پژواک، سیمان چوب، هدایتی و شرکت های کارتن خواب بوده است و طبق اظهارات مطلعین توسط دلاویز، امامی و هادی رضوی ساپورت مالی شده است.

متهم ردیف سیزدهم، پیمان پویان مهر، فرزند محمود، متاهل، آزاد با تودیع وثیقه رییس شعبه اسکان بانک سرمایه، به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به 3 فقره شرکت به مبلغ 246 میلیارد و 654 میلیون و 500 هزار تومان و تحصیل مال نامشروع به مبلغ 15 عدد سکه و 21 هزار دلار آمریکا بوده است.

متهم ردیف پانزدهم، علیرضا کلهر، فرزند غلامرضا، دکتری، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه، به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به 3 فقره شرکت به مبلغ 214 میلیارد و 570 میلیون و 200هزار تومان بدهی مشکوک الوصول از طریق امضای شرکت های امامی و حاجی محمدجواد بوده است.

متهم ردیف شانزدهم، نصرت الله فرخی، فرزند غلامحسین، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به 3 فقره شرکت هدایتی به مبلغ 260 میلیارد تومان بوده است.

متهم ردیف هفدهم، عباس عبدی، فرزند محمد یوسف، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به 2 فقره شرگت به مبلغ 166 میلیارد و 654 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

متهم ردیف هجدهم،محمد سرخیل، فرزند اسد الله، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به 2 فقره شرکت به مبلغ 162 میلیارد و 551 میلیون و 900 هزار تومان و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 230 میلیون تومان و یک خودروی تویوتا از موحدی بوده است.

متهم ردیف نوزدهم، سعید حسن زاده، فرزند عزیز، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به 4فقره شرکت به مبلغ 57 میلیارد و 572 میلیون و 800 هزار تومان بوده است.

متهم ردیف بیستم، علی پور منزه، فرزند موسی، متاهل، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به مبلغ 50 میلیارد تومان به شرکت جاوید گشت آرکا بوده است.

متهم ردیف بیست و یکم، محمدرضا خایانی، لیسانس، متاهل، فاقد سابقه کیفری آزاد با تودیع وثیقه، به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای مصوبات ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به شرکت جاوید گشت آرکا به مبلغ 50 میلیارد تومان و امضای تسهیلات به شرکت های هدایتی، امامی، شاملویی و سامان مدلل بوده است.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام از مجید زاهدی خواست تا با حضور در جایگاه از خود دفاع کند.

زاهدی به با عنوان اینکه مدارکی را برای ارائه در دسترس ندارد مهلتی دیگر خواست که قاضی مسعودی مقام با این درخواست مخالفت کرد.

زاهدی که متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق هفت فقره خیانت در امانت به مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان و دریافت دو خودروی بی ام و سراتو است، در دفاع از خود گفت: من برای دفاع از خودم به مدارک و اسنادی نیاز دارم که می‌خواهم در جلسه بعدی ارائه کنم.

قاضی مسعودی‌مقام گفت: شما در جلسات قبلی حاضر بودید و مدت مدیدی است که در دادگاه و دادسرا حاضر می‌شوید.

متهم پاسخ داد: مدارک مورد نیاز را به ضابطین قضایی داده‌ام.

قاضی مسعودی مقام اظهار کرد: شما درباره روابطی که با خیرالله بیرانوند سرپرست وقت بانک سرمایه داشتید توضیح دهید و بعدا مدارک خود را به دادگاه ارائه دهید. شما در جلسه بیرانوند دائما می گفتید که مستندات را ارائه می‌کنم ولی حالا می‌گویید اسناد به دست من نرسیده است. از اطاله دادرسی خبری نیست.

وی افزود: کسانی که از بیرون مطالبی را قید می‌کنند باید بدانند که تاثیری در مجازات شما نخواهد داشت. جلسه بعدی نداریم. باید الان از خود دفاع کنید و اگر دفاعی ندارید بنشینید تا وکیل‌تان از شما دفاع کند. شما به دلیل هماهنگی بیرونی و اسامی اشخاصی که باید کتمان کنید مطالبی دیگر را بیان می کنید ولی باید بدانید دفاع موثر به نفع شماست.

زاهدی گفت: من در زندان بودم و فقط هفته گذشته روز چهارشنبه توانستم به مدت ۲۰ دقیقه با وکیلم صحبت کنم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری و درخواست وزارت علوم سال گذشته ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات به دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم اختصاص داده شد که ۱۰ درصد این مبلغ برای خرید هزینه اشتراک در پایگاه های اطلاعاتی و ۹۰ درصد این مبلغ نیز برای خرید تجهیزات اختصاص می یابد.

وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ به دانشگاه ها پرداخت شده است و تا اوایل سال جدید مابقی این مبلغ به دانشگاه ها پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: اختصاص این میزان پول برای حوزه تحقیقات و فناوری، حمایت خیلی بزرگی بود ولی اگر تداوم پیدا نکند ممکن است دوباره دچار مشکل شویم.

صالحی گفت: بر اساس سیاست هایی که وزارت علوم دارد همواره به بحث تولید علم و جایگاه علمی توجه ویژه ای شده است، دغدغه ای که در این زمینه وجود دارد این است که آیا تحقیقات دانشگاهی پاسخگوی مسائل و نیازهایی که در کشور داریم است یا خیر؟ اما بحث تولید علم جایگاه خاص خود را دارد، اگر به ابلاغیه های مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه توجه کنیم متوجه می شویم که تاکید بسیار زیادی بر رشد شیب علمی داشته اند و فرموده اند که شیب رشد علمی کشور باید حفظ شود. البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که در بعضی از رشته ها پیشرفت های ویژه ای داشته ایم.

وی با اشاره به بحث نظام مسائل در تحقیقات، گفت: باید بدانیم که چطور می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و بیش از ۱۶۰ هزار دانشجوی دکتری که در کشور در حال تحصیل هستند را به سمت نظام مسائل سوق دهیم. وزارت علوم در این زمینه ایده جدیدی برای نظام مسائل به نام «سامانه نان» تدوین کرده است. این سامانه اکنون وارد مرحله اجرا شده است و در بسیاری از آیین نامه ها، قانون بودجه امسال و بودجه سال آینده و همچنین قانون برنامه هفتم توسعه به این سامانه توجه ویژه ای صورت گرفته است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: سامانه «نان» به گونه ای تنظیم شده است که تمامی دستگاه ها، سازمان ها و بازار نیاز و مسائل خودشان را در این سامانه اعلام می کنند و پایان نامه ها و رساله های دانشجویان به منظور حل این موضوعات نوشته خواهند شد.

وی افزود:کسانی که از طریق سامانه «نان»، رساله و پژوهش خود را انتخاب کنند پژوهانه بیشتری می گیرند. از این رو این سامانه برای تبدیل وضعیت و ترفیع افراد در آینده موثر خواهد بود.

کد خبر 6057360

دیگر خبرها

  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد