Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار مهدی ربانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 500 شهید بخش خوراسگان، با اشاره به شأن و منزلت خانواده‌های شهدا اظهار داشت: در روایت داریم که خداوند خودش را جای شهید می‌داند و هرکس خانواده شهید را خشنود کند، خداوند را خشنود کرده است؛ همه انسان‌ها در هر جایگاه با هر منزلتی از دنیا خواهند رفت، اما خداوند شهید را زنده اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مراسم برای شهدا کنگره گرفته‌ایم و خود را میزبان شهدا می‌دانیم؛ در روایت هست که شهید تا 70 هزار نفر را می‌تواند شفاعت کند، شفاعت شهید هست که منجر به برگزاری این مراسم شده و ما هستیم که مهمان آنانیم.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم که اصفهان در اعزام رزمندگان به دفاع مقدس و تعداد شهدا به لحاظ جمعیت در کل کشور پیشگام و پیشقدم بوده است، شهدایی که از خوراسگان اعزام شدند نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

ربانی اضافه کرد: اصفهان حتی پیش از انقلاب و در درگیری‌های مرزی با گروهک‌ها جز شهرهایی بود که بیشترین نیرو را در خط مقدم داشت و با استفاده از تجربه آن رویارویی‌ها بود که در دفاع مقدس درخشید.

وی یادآور شد: وقتی که اولین یگان‌ها در قالب رسمی سپاه شکل گرفت، تیپ‌های 25 کربلا، 8 نجف اشرف و 14 امام حسین (ع) بود که هر سه تیپ عمده آن‌ها از استان اصفهان بودند.

حمایت آمریکایی‌ ها از صدام تا پایان جنگ ادامه داشت

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دوران دفاع مقدس تاکید کرد: حمایت آمریکایی‌ها از صدام تا پایان جنگ ادامه داشت تا جایی که هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار دادند و یا شوروی که تجهیزات می‌داد و یا آلمان و و فرانسه که سلاح در اختیار عراق قرار می‌دادند و از سلاح شیمیایی هم دریغ نکردند.

وی افزود: از 19 کشور نیروی انسانی مستقیم به کمک صدام آمدند و جنگ 8 ساله را به صورت نامتوازن به ما تحمیل کردند، همین حمایت‌ها بود که برآورد صدام این شد که خودش را یک هفته ای پیروز نبرد ببیند و حتی شهرهای مرزی ما را در نقشه‌های بین‌المللی تجزیه کرده بود.

ربانی عنوان کرد: 8 سال در یک نبرد نابرابر ایستادیم و دیدیم که خداوند متعال به رزمندگان کمک کرد و در پایان جنگ یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم، هرچند دشمن پس از جنگ هم بیکار ننشسته و در جبهه‌های مختلف اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: به عنوان کارشناس نظامی می‌گویم که با پیشرفت و ثباتی که در این سال‌ها ایجاد کرده‌ایم، حداقل تا 10 سال آینده به هیچ وجه نیروی زمینی منطقه ای و غیرمنطقه‌ای قادر به حمله به کشور نیست.

وی ادامه داد: آن زمانی که مردم مظلوم ما را با موشک در شهرها مورد هدف قرار می‌دادند، با اقداماتی که در این سال‌ها انجام شد تا پایان جنگ به قدرت موشکی دست پیدا کردیم و طی این چند دهه قدرت موشکی به لحاظ دقت و بُرد به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم.

ربانی با بیان این که قدرت ما در تراز آمریکاست، اضافه کرد: آن زمانی که کشورهای عربی فکر می‌کردند بتوانند در دریا اقداماتی علیه ایران داشته باشند، آن ملوانان آمریکایی را به چنگ ما انداخت و ذلیل شدند؛ این اتفاق پیامی برای آن‌ها داشت که وقتی با ابرقدرتی مثل آمریکا این گونه برخورد می‌کنیم، آن‌ها عددی نیستند.

وی گفت: با خروجی که آمریکایی‌ها از برجام داشتند، در موازنه قدرت در بعد موشکی نقش برتر در منطقه ایجاد کرده‌ایم و به همین دلیل است که فشار صهیونیست‌ها قدرت موشکی را محدود کنند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: اینکه دشمن تاکنون به ما حمله نکرده به دلیل عدم امکان برآورد دقیق از عواقب نبرد و تعیین هزینه و فایده است.

ماجرای سه بار اخطار به پهپادهای متجاوز آمریکایی

ربانی یادآور شد: در پنجم خرداد ماه سال جاری یک پهپاد پیشرفته MQ9 آن‌ها از یکی از پایگاه‌های کویت بلند می‌شود و حدود 20 ساعت در محدوده خلیج فارس پرواز می‌کند و در چند مرحله به فضای آب‌های سرزمینی ما نزدیک می‌شود، به آن اخطار می‌دهند و زمانی که به آب‌های سرزمینی ما تجاوز می‌کند سامانه‌های پدافندی پهپاد را هدف‌گیری می‌کنند و بعد از دریافت اخطار قفل شدن سامانه‌ها روی پهپاد متجاوز، باز می‌گردند.

وی افزود: در بیست و سوم خرداد همان پرنده از یکی دیگر از کشورهای منطقه بلند می‌شود و در مقابل کوه مبارک در یکی از مناطق مرزی جنوب کشور، مجدداً به آب‌های سرزمینی ما نزدیک می‌شود که به محض تجاوز چند شلیک اخطار با موشک انجام می‌شود که آمریکایی‌ها آن را با عنوان شلیک موشک ایرانی به پهپاد آمریکا رسانه‌ای کردند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در 30 خرداد پهپاد MQ4 که به آن پهپاد همه‌چیزگریز می‌گفتند، با اطمینان از یکی از پایگاه‌های امارات بلند می‌شود و چند مرتبه به فضای سرزمینی ما نزدیک می‌شود و در مرحله آخر به دلیل عدم توجه به اخطار سوم، با موشک بومی «سوم خرداد» مورد اصابت قرار می‌گیرد.

به گفته سردار ربانی، از این پهپاد با عنوان جاروبرقی تعبیر می‌کردند، به این معنا که وقتی در ارتفاع حدود 50 هزار پا قرار می‌گیرد تمام اطلاعات الکترونیکی تا عمق 500 کیلومتری را جمع‌آوری و تمام سامانه‌ها را شناسایی می‌کند.

وی با بیان اینکه زدن این پهپاد جنبه‌های مختلفی دارد که مورد اصابت موشک قرار دادن یکی از آن‌هاست، اظهار داشت: اینکه پهپاد MQ4 پیشرفته‌ترین پهپاد رادارگریز دشمن است و برخلاف پهپادهای معمول تا ارتفاع 62 هزارپایی پرواز می‌کند و در 50 هزارپایی مورد اصابت قرار می‌گیرد جنبه‌های دیگر قدرت ایران است که آشکار می‌شود.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: از همه مهم‌تر، سامانه‌های دیگری مانند «اس 300» را در شبکه‌های پدافندی داشتیم اما این که سامانه سوم خرداد ساخت ایران این هدف را مورد اصابت قرار می‌دهد بخش دیگری از قدرت فضایی ماست و آن هم نه یک پهپاد کشور منطقه‌ای بلکه پهپاد آمریکا که مدعی است برای مقابله با هر تهدیدی در حال پاسبانی از منطقه است.

ربانی اضافه کرد: اخیرا در رسانه‌ها ترامپ اعلام کرد که یک پهباد ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند که یک دورغ است و صحت ندارد، هیچکدام از مناطق کشور این خبر را تأیید نکردند. وقتی ناو آمریکایی که وارد خلیج فارس شد پهپاد کشورمان آن رصد کرد و سالم به پایگاه خود بازگشت، آن‌ها در یک شرایطی قرار گرفتند که در مقابل این موازنه قدرت و ناتوانی برای پاسخگویی، منطقه را دچار تزلزل کردند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عقب‌نشینی کشورهای عربی منطقه تصریح کرد: اماراتی‌ها که پا به پای عربستانی‌ها در یمن با مردم بی‌دفاع می‌جنگیدند، اخیراً ادوات نظامی و نیروهای خود را عقب کشیدند و به این نتیجه رسیدند، این جنگی که بعد از 5 سال هیچ دستاوردی برای آن‌ها نداشته چرا باید دنبال شود و اعلام کردند ما با ایران قصد جنگ نداریم.

برای مقابله با رژیم صهیونیستی حزب‌الله به تنهایی کفایت می‌کند

وی تاکید کرد: هر جنگی در منطقه رخ دهد بیشترین آسیب و ضرر را کشورهایی می‌بینند که آمریکا را همراهی کردند؛ درست مانند زمان صدام، زمانی که صدام به کشور ما حمله کرد عربستان و کویت و کشورهای عربی بیشترین کمک و نیروی انسانی و دلارهای نفتی مردم مسلمان منطقه را به تجهیزات و سلاح تبدیل کردند و به صدام دادند اما به محض اینکه جنگ تمام شد و صدام هیچ دستاوردی به دست نیاورد، ظرف 24 ساعت تمام خاک کویت را اشغال کردند.

ربانی افزود: تمام ماشین‌های سنگینی که مهمات و امکانات و نیرو در جبهه کویت آوردند، پای بانک‌ها ایستادند و با لودر تمام دلارها و شمس‌های طلا را بار کامیون‌ها کردند و بردند و همه حاکمیت کویت فرار کردند و اگر بعضی از موانع نبود، آن‌ها به سمت عربستان هم می‌رفتند.

وی یادآور شد: در حال حاضر هم همین وضعیت است حمایت از آمریکا هیچ نفعی برای آن‌ها نداشته و کسانی آن‌ها را تحریک و سازماندهی می‌کنند به ویژه رژیم صهیونیستی که در 50 سال پیش به مردم مظلوم لبنان حمله کردند و آن فجایع را آفریدند. رفته رفته حزب‌الله در لبنان یک ارتش بومی چنان قدرتی را برای خود ایجاد کرده که تمام نقاط رژیم صهیونیستی را در اهداف موشک‌های خود ثبت کرده و آماده برای شلیک است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی حزب الله گفت: برای مقابله با رژیم صهیونیستی همان حزب‌الله به تنهایی کفایت می‌کند.

وی در خصوص حمله سعودی‌ها به یمن نیز عنوان کرد: روزی یمنی‌ها با تعداد اندکی سلاح سبک بودند، الان تمام نقاط عربستان، امارات و تمام کاخ‌های شیشه‌ای که در کنار دریا ساختند زیر پوشش حملات پهبادی نیروهای انصارالله است که رشد کردند و فرودگاه‌های آن‌ها را می‌زنند. آن‌ها در شرایطی قرار دادند که قدرت ادامه جنگ را با این شرایط ندارند و روز به روز قدرت نیروهای انصار یمن نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.

ربانی خاطرنشان کرد: همه اقتداری که ما در جبهه‌های مختلف و در ابعاد مختلف نظامی کسب کرده‌ایم، به واسطه ایثار و گذشت شهداست و اینکه می‌گوییم هرچه داریم از شهداست دلایل آشکارش همین اقتداری است که بخشی از آن را برشمردیم و امیدواریم خداوند متعال همان طور که وعده داده شاهد پیروزی نهایی بر کفر و دشمن فرامنطقه‌ای شویم.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: فراموش نکنیم در مقابل چه عزت و جایگاه و منزلتی کسب کردیم، کشوری که یک روز در زمان شاه ملعون، نیروهای نظامی که در ویتنام شکست خورده بودند از نظر روحی باید از بین می‌رفتند، ارتش آمریکا آن‌ها را به کشور ما برای اداره بخش نظامی اعزام کرد و کشور ما با حدود 70 تا 80 هزار مستشار آمریکایی و اروپایی اداره می‌شد و آن‌ها برای حضور در کشور ما حق توحش می‌گرفتند و این واقیعت ذاتی خودشان است که به ما منتسب کرده بودند.

سردار ربانی در پایان بیان داشت: در حال حاضر همه سردمداران آمریکایی در تمام سخنرانی‌ها و تبلیغات انتخاباتی، دغدغه اصلی‌شان چگونگی مقابله با ایران است. در یک نمودار، تراز قدرت ما را از ابتدای انقلاب تا الان نگاه کنید که کجا بودیم و چه دشمنان منطقه‌ای داشتیم و به کجا رسیده‌ایم و دشمنان ما که در یک صف بودند، الان چگونه متفرق شده‌اند و جبهه آن‌ها متزلزل شده و تنها آمریکایی‌ها هستند که میدان‌دار این صحنه ناحق بر علیه ما هستند و خودشان هم با هیچ منطقی آن را تأیید نمی‌کنند، اما بعضی از کشورهای عربی به دلیل وابستگی‌هایی که با آمریکا دارند چاره‌ای ندارند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس برجام پهپاد آمریکا پهپاد MQ4 پهپاد رادارگریز سامانه سوم خرداد رژیم صهیونیستی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی/ توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت/ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!

به گزارش جماران؛ محمد فاضلی، جامعه شناس در کانال تلگرامی خود نوشت:

ماجرای واعظی که جلوه بر منبر می‌کند و شواهد زمین ازگل نشان می‌دهد که در خلوت آن کار دیگر می‌کرده، حامیانش را بر آن داشته که شهروندان را به برخورد مؤمنانه توصیه کنند. توصیه به مؤمن بودن البته در ادبیات دینی پسندیده است، اما «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.»

یک. شواهد و بیانیه‌های حوزه علمیه واعظ ماجرا نشان می‌دهد که خلایق در ظن تخلف به خطا نرفته‌اند. اما گیریم که مردم و اصحاب فضای مجازی اشتباه می‌کردند و این شیوه افشاگری و ظاهراً برخورد غیرمؤمنانه، نادرست می‌بود. این رسمی است که حاکمان بنا نهاده‌اند و سال‌ها بدان عمل کرده‌اند. تفاوت فقط در تغییر موازنه قدرت ناشی از فناوری اینترنت است.

حاکمان چند دهه کمر به بی‌آبرو کردن مخالفان و منتقدان خود بسته بودند و از تهمت، افترا و نسبت‌های ناروا هیچ ابایی نداشتند. بخت یارشان بود که انحصار ابزار رسانه را داشتند و فقط آن‌ها بودند که می‌توانستند در مقیاس گسترده مخالفان‌شان را ظاهراً یا واقعاً بی‌حیثیت کنند. زمانه تغییر کرده و شهروندان نیز به فناوری اطلاع‌رسانی گسترده دست یافته‌اند. مردم و حاکمان، فقط در یک بُعد (دسترسی به ظرفیت اطلاع‌رسانی گسترده) به نوعی توازن قدرت به نفع مردم رسیده‌اند. این «به نفع مردم» هم ناشی از آن است که رسانه‌های قدرت، سرمایه اجتماعی از کف داده‌اند و خود کم‌اعتبار شده‌اند.

 

 

دو. برخلاف ضرب‌المثل «ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است» معتقدم اصلاً این گونه نیست. بعضی ماهی‌ها، مثل ماهی توصیه به برخورد مؤمنانه زمانی اعتباری داشت. اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند. کثیری از یاد نبرده‌اند که آبروی آدم‌ها به اتهام‌های اثبات‌نشده بسیار بسیار بسیار سبک‌تر از تخلف واعظ جلوه‌گر ریخته شده، برخی به گناه ناکرده معترف شده‌اند؛ زنی به بهانه چند عکس خصوصی از نمایندگی مجلس محروم شده، و تصاویر خصوصی استخراج‌شده از لپ‌تاپ آدمی محترم و اهل علم را بر سر کوی و برزن جار زده‌اند.

نتیجه‌گیری:

نتیجه دو نکته فوق چیست؟ آیا توصیه می‌کنم به پرده‌دری و فراتر رفتن از قانون؟ آیا نکته‌ای برای توصیه یا سرزنش کردن  مردم هست؟ ابداً، هیچ‌کدام.

وقت آن است که حاکمان بپذیرند راه به غلط رفته‌اند، بسیار غلط رفته‌اند. زمان آن است که بفهمند «چون پرده‌دار به شمشیر می‌زند همه را/کسی مُقیم حریمِ حرم نخواهد ماند.» آن‌گاه که حاکمان مطابق قانون، پرده‌داری کنند، می‌توانند از پرده‌دری شهروندان بنالند و به برخورد مؤمنانه توصیه کنند.

اما نکته مهم‌تری هست که جامعه و حکومت باید بدانند و از اساس فراتر از ماجرای واعظ جلوه‌گر قصه ماست. آن هم ماجرای توازن قواست.

چند خط بالاتر نوشتم که تنها تفاوت پیش آمده، دست یافتن شهروندان به فناوری متوازن‌کننده قدرت حکومت و جامعه در افشاگری است. فناوری اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، انحصار حاکمان در اطلاع‌رسانی را شکسته و جامعه و حکومت به توازن نسبی در اطلاع‌رسانی دست یافته‌اند.

پیام و نتیجه مهم ماجرای واعظ جلوه‌گر، تأکید بر همین توازن است. حاکمان بدانند که انحصارهای‌شان اندک اندک از دست می‌رود و جامعه قدرتمندتر می‌شود. جامعه برای دست یافتن به این توازن قوا در همه عرصه‌ها تلاش می‌کند. و در هر عرصه‌ای که به توازن دست یابد، قدرت سیاسی را محدود می‌کند.

جامعه نیز باید قدر دست یافتن به ابزارهای توازن‌ساز را بداند. همبسته «جامعه-حکومت» در ایران به اندازه‌ای که به چنین توازن‌هایی در همه عرصه‌ها دست یابد، راه عقلانیت در پیش می‌گیرد. بزرگ‌ترین مسأله جامعه ایران در مسیر دست یافتن به عقل، توسعه و دموکراسی، رسیدن به همین توازن قواهاست.

هر آن چیزی که جامعه را از دست یافتن به توازن‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با  حکومت بازدارد، راهزن عقل، توسعه و دموکراسی است.

دیگر خبرها

  • سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ها شد
  • قدرت نیروهای مسلح ایران در دنیا کم‌نظیر است
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی! - یک جامعه شناس: توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت؛ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان
  • پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی/ توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت/ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران | ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید