Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر شاهمرادی روز شنبه در نشستی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز افزود: هنگامی که کسب مهارت و ایجاد تخصص‌های مختلف، متناسب و هماهنگ با نیازهای جامعه باشد، علاوه بر ایجاد و ارتقای پویایی و شادابی روحیه در میان قشر جوان، سبب جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی و انسانی در جامعه می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون استانداری البرز همچنین بر ضرورت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و طراحی الگوهای نوین و کاربردی برای ورود افراد آموزش دیده فنی و حرفه‌ای به بازار کار تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهمرادی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر دست اندرکاران عرصه مهارت آموزی استان، توسعه آموزش‌های مهارتی اشتغال محور را خواستار شد و اضافه کرد: اشتغال پایدار از ضروریات جامعه امروز ماست و استانداری با تمام توان در راستای رفع معضل بیکاری جوانان استان و حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدام خواهد کرد.

همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز از تربیت نیروی کار با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر پایه سیاست‌های سازمانی از نیازسنجی صحیح مشاغل موجود در استان و استاندارد سازی آن خبر داد و گفت: مهمترین هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد اشتغال در جامعه است.

تقی غیاثی تبار یکی از مهمترین مسائل اجتماعی پیش رو را چالش‌های اشتغال و بیکاری در جامعه عنوان و اضافه کرد: لزوم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت در کنار تحصیلات دانشگاهی نقش بسیار مؤثری در رفع این مشکل دارد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با داشتن هشت مرکز آموزش دولتی، ۸۷ کارگاه ثابت شهری، ۱۷ کارگاه جوار شهری، ۲۴ کارگاه جوار روستایی، ۲ کارگاه عشایری، چهار کارگاه جوار صنعت، ۹ کارگاه صنایع بین کارگاهی، ۵۲ کارگاه صنایع ضمن کار، ۲ کارگاه صنایع اصناف، سه کارگاه جوار دانشگاه، ۱۱ کارگاه جوار پادگان، چهار کارگاه زندان، آموزش‌های فنی وحرفه ای را در شاخه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می‌دهد.

۷۵۳۲/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۳ کارگاه آموزشی با هدف ارائه آموزش‌های حقوقی برای ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز ظهر امروز در جمع مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از راه‌اندازی موج آموزش برای مشاوران املاک استان البرز خبر داد و افزود: برگزاری 2 همایش استانی با حضور 3110 نفر از مشاوران املاک استان و اجرای دوره‌های آموزشی برای متقاضیان دریافت پروانه تخصصی مشاوره املاک و خودرو از اقدامات ثمربخش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز است.

نجف‌نیا در این نشست بر اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه در حمایت از واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: دستگاه قضایی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، علاوه بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های سالم، تلاش می‌کند با اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر، از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی پیشگیری کند.

البرز؛ استانی بدون پرونده جرایم مطبوعاتی در دادگستری

این مقام مسئول حذف قوانین دست و پاگیر را در حفظ واحدهای تولیدی ضروری دانست و بیان کرد: اقتصاد با معضلات فراوانی از جمله رقابت‌های نامشروع، قاچاق و فرار مالیاتی مواجه است و در چنین شرایطی با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های حمایت قضایی و رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر می‌توان از زمین‌خوردن کارگاه‌ها و تولیدکنندگان پیشگیری کرد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز بر ایجاد فرصت‌های شغلی در زندان و برای زندانیان تأکید کرد و افزود: مشارکت در اجرای طرح‌های مرتبط با حرفه‌آموزی و راه‌اندازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان، به فرآیند بازپروری زندانیان و پیشگیری از تکرار چرخه جرم کمک می‌کند.

در این نشست پیرامون راهکارهای رفع موانع تولید، کارآفرینی و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان در مسیر حفظ و ایجاد اشتغال بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال