Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف جهانی بعد از ظهر شنبه در بازدید از مراکز زنبورداری در شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: در حال حاضر زنبور داران این شهرستان به تولید محصولات جانبی زنبور عسل از جمله ژله رویال، بره موم، موم و گرده گل سوق یافته‌اند.

وی با بیان اینکه تولید این محصولات جانبی از نظر اقتصادی برای زنبور داران بسیار مقرون به صرفه است، یادآور شد: مشگین شهر قطب تولید عسل در استان اردبیل به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر متذکر شد: اکثر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبور عسل خاصیت دارویی دارد که با توجه به افزایش تقاضا برای این محصولات، تولید کنندگان رغبت بیشتری برای تولید اینگونه محصولات نشان می‌دهند.

به گفته وی در کنار تولید محصولات جانبی، تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل نیز در این شهرستان رواج دارد و اغلب زنبورداران مشگین شهر ملکه مورد نیاز زنبورستان های خود را تأمین می‌کنند و عده‌ای از زنبورداران هم به صورت تخصصی در امر تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل فعالیت دارند.

جهانی بیان داشت: این شهرستان با برخورداری از دامنه سر سبز سبلان و غنی بودن از لحاظ گونه‌های مختلف گونه گیاهی از جمله نعناعیان، گل سرخ، خشخاش، گل‌های ماهور، زنبق، نخود، شب‌بو، آلاله و… دارای ظرفیت مطلوب برای پرورش زنبور عسل است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از ۴۰ هزار کندوی زنبور عسل مدرن و فعال است، یادآور شد: این مراکز سالانه بالغ بر ۷۰۰ تن عسل تولید و روانه بازار می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر با اشاره به اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر به طور مستقیم در صنعت زنبورداری مشگین شهر، از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش پیشرفته برای زنبورداران شهرستان مشگین شهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی همچنین از توزیع ۱۹۶ تن شکر به قیمت دولتی به بیش از ۴۰۰ زنبوردار عضو تعاونی زنبور داران مشگین شهر طی امسال خبر داد.

کد خبر 4671483

منبع: مهر

کلیدواژه: مشگین شهر جهاد کشاورزی اردبیل زنبورداری تولید عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • تولید بیش از ۱۲ هزار تن عسل در فارس