Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های پیگیرانه از تهدیدات سایبری در استان مرکزی تدوین و اجرا می‌شود گفت: آموزش‌های عمومی برای جلوگیری از تهدیدات فضای مجازی در استان مرکزی افزایش می‌یابد. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مسعود فراهانی ظهرامروز در جلسه شورای اداری شهرستان اراک با اشاره به ضرورت پدافند غیرعامل اظهار داشت: پرداختن به پدافند غیرعامل لازم و ضروری است، همه باید تلاش کنیم تا در مقابل تهدیدات و آسیب‌های موجود در این عرصه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راهبرد پدافند غیرعامل به عنوان یک راهبرد فنی و خوب باید در دستور کار مدیران در بخش‌های زیربنایی و روبنایی قرار گیرد، در جمهوری اسلامی ایران به سبب وسعت سرزمینی، جمعیتی، دشمنی استکبار جهانی، تحریم‌های پی در پی، تنوع جمعیت و سایر موارد بحث پدافند غیرعامل همیشه مورد توجه بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: نگرش ایران به تهدیدات نسبت به گذشته تغییر کرده است، تهدیدات در گذشته تهدیدات نظامی بوده است اما در حال حاضر تهدیدات متنوع شده است به همین سبب توجه به این حوزه ضروری است.

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل اعلام وصول شدمدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل منصوب شدهمکاری مشترک سازمان پدافند غیرعامل و سازمان تبلیغات اسلامی

فراهانی ادامه داد: امروزه با تهدیداتی رو به رو هستیم که با نام تهدیدات نوین مشهور هستند، این تهدیدات با فناوری و تکنولوژی ارتباط مستقیمی دارند، هرچه که بر رشد فناوری افزوده شود این تهدیدات پیچیده‌تر می‎شوند.

وی بیان کرد: تهدیدات سایبری، زیستی، شیمیایی، الکترونیک، الکترو مغناطیس، هوش مصنوعی، اینترنت و سایر موارد از جمله تهدیدات نوین هستند که در صورت عملیاتی شدن بسیار مخرب هستند، تاکید بنده در بحث تهدیدات نوین بیشتر بر روی تهدیدات سایبری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی عنوان کرد: در تهدیدات سایبری با فضایی سرو کار داریم که در عرصه عمومی و خصوصی زندگی مردم واقع شده است و در بیداری و خواب با آن سرو کار داریم.

فراهانی ادامه داد: تهدید سایبری اصطلاحی است که امروزه از آن به عنوان جنگ سایبری یاد می‌شود تا جایی که برخی کشورها بخشی از بودجه نظامی خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند.

پنجمین عرصه نبرد، عرصه نبرد سایبری است

وی عنوان کرد: تهدید سایبری تهدیدی است که با استفاده از رایانه‌ها و شبکه‌ها در عملی کردن اقدامات مخرب استفاده می‌کنند، امروزه عرصه جنگ سایبری، عرصه جنگ گسترده‌ای است به‌طوری که پنجمین عرصه نبرد، عرصه نبرد سایبری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی بیان کرد: در عرصه نبرد سایبری سرمایه‌گذاری جدی شده است که به سبب این مورد و غیر قابل پیش‌بینی بودن آن،  نیازمند ایجاد سپر نظامی امنی است تا عرصه فضای مجازی ما عرصه امنی شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: سرقت اطلاعات، هک اطلاعات، تغییر اطلاعات و سایر موارد ازجمله تهدیدات این عرصه است، عمده‌ترین بخشی که در تهدید سایبری باید مورد توجه همه قرار گیرد بحث جنگ روانی موجود در این عرصه است.

وی افزود: مهندسی افکار عمومی یکی دیگر از بحث‌هایی است که بسیار مهم بوده و سبب  تغییر اعتقادات و سایر موارد این چنینی می‌شود، همچنین اقدامات برنامه‌ریزی شده بسیار موثری در جهت انتقال اطلاعات دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی اضافه کرد: در فضای مجازی با توجه به اقداماتی که انجام شده،سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران بر بازدارندگی بوده است، امسال در عرصه فضای مجازی به عنوان سال بازدارندگی مجازی شناخته شده است.

فراهانی ادامه داد: امسال باتوجه به در پیش رو بودن انتخابات و تحریم‌ها اهمیت توجه به این موضوع بسیار مهم است زیرا عدم توجه به این موضوع سبب انتقال اطلاعات نادرست از طرف دشمن می‌شود.

وی عنوان کرد: نخستین اقدام برای جلوگیری از تهدیدات فضای مجازی، آموزش عمومی است به طوری که مردم با خطرات موجود در این فضا آشنا شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی بیان کرد: برای تاب آوری و بازدارندگی در عرصه سایبری بایددر مراکز داده اطلاعات از افراد زبده، متعهد و متخصص استفاده کرد.

در بحث  استفاده از اینترنت در مبایل دوره آموزشی برای 4200 نفر آموزش برگزار شد

فراهانی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش سایبری اقدامات موثری در استان مرکزی صورت گرفته است، در بحث بدافزارها و استفاده از اینترنت در مبایل دوره آموزشی برای 4200 نفر آموزش برگزار شد، از این به بعد نیز آماده برگزاری آموزش‌های بیشتر هستیم.

وی تصریح کرد: در دهداری‌ها  و بخش‌داری‌هایی که این موارد را رعایت می‌کردند مخاطرات کمتری داشته‌ایم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی ادامه داد: 15 الی 20 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران برای مصون‌سازی و افزایش تاب‌آوری در مقابل تهدیدات سایبری سیاستی در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات داشته است، از این طریق پروژه ملی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مخابرات و اطلاعات انجام شده است که در این مورد به درستی اطلاع‌رسانی انجام نشده است.

فراهانی افزود: اینترنت محدود، سطح دسترسی کاربران و سایر موارد در شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد، جمهوری اسلامی ایران شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کرده است تا اطلاعات به بیرون انتقال پیدا نکند و ذخیره‌یابی و مسیریابی آن در شبکه داخلی باشد.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل

 سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط متخصصان پلیس فتا شهرستان زابل، کاربری در یکی از پیام رسان‌های داخلی مورد شناسایی قرار گرفت که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می‌کرد، لذا پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صفحه مورد‌نظر با انتشارفیلم با محتوای آدم ربایی موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود، کارشناسان این پلیس طی اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی کنند و پس از اخذ دستور قضایی، متهم در اداره پلیس حضور پیدا کرد.

این مقام سایبری گفت: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، ابتدا وی منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اقرار نمود و این اقدام را پایین بودن سواد رسانه‌ای و عدم آشنایی با قانون دانسته و از مجرمانه بودن عمل خود اظهار بی اطلاعی کرده است که سرانجام پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال گردید

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی