Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس با بیان اینکه هزار نفر از زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش نهاد حمایتی نیستند آموزش فنی حرفه ای دریافت کرده اند، گفت: این آموزش‌ها در ۷ خانه محله شیراز دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا حشمت کوشکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین مقوله در مهارت آموزی شرایط استاندارد و مناسب سازی است، تصریح کرد: به همین دلیل اولین بار ۴۲ استاندارد آموزشی از استان فارس تاییدیه گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دومین مولفه استاندارد مربیان هستند که برای اولین بار مرکز باز آموزی مربیان را راه اندازی کردیم و همچنین سومین مورد مکان است که ۵۰ مرکز دولتی و ۷۰۰ آموزشگاه خصوصی در فارس داریم .

کوشکی با بیان اینکه تجهیزات مولفه دیگری است که در امر آموزش باید مدنظر باشد؛ یادآور شد: همچنین ساماندهی دوباره تجهیزات و امکانات متناسب با نیاز کارگاه ها و ارتقا استانداردها را برای توانمند سازی نیروی انسانی دنبال کردیم.

وی با اشاره به تغییر سریع تکنولوژی عنوان کرد: همچنین بازار کار هم به نیروی ماهر بیش از گذشته نیاز دارد و باید به دنبال رشته‌های جدید باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس همچنین از افتتاح۳۰ کارگاه مهارت آموزی جدید در سطح استان خبرداد و افزود: این کارگاه با فناوری نوین است که زمینه توسعه آن در کشور احساس می شد و مستلزم دسترسی به نیرو ماهر، طراحی نرم افزار و خدمات پس از فروش است.

کوشکی افزود: علاوه بر نیاز به آموزش های سخت افزای به آموزش های نرم افزاری مانند خلاقیت، مهارت تصمیم گیری نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ عنوان برنامه در هفته ملی مهارت در نظر گرفته شده به افتتاح ۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در این هفته اشاره و بیان کرد: افتتاح آموزشگاه های جدید براساس نیاز سنجی آموزشی و خالی بودن برخی رشته ها اضافه شده است.

کوشکی خاطرنشان کرد: همچنین افتتاح مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز در هفته مهارت آموزی خواهیم داشت که نه تنها به آموزش خدماتی نگاه شده بلکه آموزش های صنعتی هم دیده شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس با اشاره به افتتاح ۴ مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی در اتحادیه اتومبیل های سبک و سنگین شیراز، اتحادیه عطاران، فراسان و کارخانجات مخابراتی ایران گفت: همچنین  از سند توسعه مهارتی استان ، سامانه شهروند الکترونیک، سامانه مکاتبات ادارای آموزشگاه های آزاد و سامانه یکپارچه مدیریت منابع انسانی در حوزه حضور و غیاب، حقوق و ارتقا شغلی رونمایی خواهد شد.

کوشکی با اشاره به برگزاری دومین همایش مهارت آموزی سربازان در پایگاه شهید دوران خواهیم  افزود: افتتاح نمایشگاه هفته ملی مهارت با بیش از ۵۰ غرفه در باغ جنت از سوم مرداد ماه افتتاح می شود. 

کوشکی افزود: 3هزار و ۱۱۵ نفر دوره معادل ۱۹۱ هزار ۳۱۶ نفر ساعت دوره در زندان ها بوده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس گفت: سنجش تخصصی  مهارت در رشته های پر مخاطب رایانه، حسابداری، مراقبت زیبایی، طراحی دوخت و صنایع فرش راه اندازی شده است.

 به  گفته کوشکی 3 میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۸۶ نفر ساعت عملکرد آموزشی آموزشگاه های آزاد در ۴ ماه اول امسال بوده است

وی با بیان اینکه در ۴ ماه اول امسال ۲۰ پروانه تاسیس صادر شده است؛ خاطرنشان کرد: در این مدت  همچنین 70 پروانه فعالیت مربی گری تمدید شده است.  

63 درصد جامعه به اشتغال می رسند

به گفته وی  براساس آمار از بین جامعه هدف اشتغال نزدیک به ۶۳ درصد افرادی که با هدف اشتغال آمده اند به اشتغال می رسد.

کوشکی خاطرنشان کرد: در بخش آموزش دولتی ۳۰ درصد زنان هستند و ۷۰ درصد مردان و دربخش  آموزش خصوصی ۷۰ درصد زنان و ۳۰ درصد مردان هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس همچنین از برگزاری مسابقات آزاد کشوری در حوزه موبلیل اپلیکیشن و هوش مصنوعی  خبرداد که با همکاری شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری ارشاد و... در آذرماه برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خدمات پس از فروش رایانه علم و فناوری فرش فنی و حرفه ای قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: احساس می‌کنیم امروز همه ما به مهارت نیاز داریم؛ تمامی افراد جامعه به مهارت‌های مختلف نیاز دارند و برای غلبه بر بیکاری، رشد و توسعه کشور و …. باید به مهارت آموزی توجه شود و‌نوع مهارت برای هر فردی متفاوت است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح درباره علت ورود نیرو‌های مسلح به موضوع مهارت آموزی افزود: امروز بیکاری یکی از معضلات جامعه ما است و نیرو‌های مسلح هرکجا که احساس کنند معضلی وجود دارد و می‌توانند کمک کنند، به موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا تاکیدات فراوانی بر حوزه مهارت اموزی دارند کفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جوان ذکور به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد از آنها جوانان دیپلم به بالا هستند.

سردار کمالی بیان کرد: ما شورای عالی مهارت اموزی را در نیرو‌های مسلح به ریاست رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح، ۹ وزارتخانه، ۵ سازمان و چند نهاد داریم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ۲ ماموریت کمک به اشتغال جوانان منقضی خدمت و کمک به مهارت آموزی سربازان وظیفه را در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح دنبال می‌کنیم. 

وی گفت: ۳۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی و اشتغال در کشور وجود دارد که تا امروز با ۲۶ دستگاه متولی این امر تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و نیرو‌های مسلح قرار نیست گواهی و مدرکی را از جانب خود به جوانان اعطا کنند و جوانان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی از سوی دستگاه‌های متولی مدرک دریافت می‌کنند.

سردار کمالی بیان کرد: ما ۲ نوع مهارت عمومی و مهارت تخصصی را داریم که تمامی سربازان مهارت‌های ۵گانه عمومی را در نیرو‌های مسلح طی خواهند کرد و ما برای آموزش‌های تخصصی امسال ۲۵۰ هزار نفر آموزش تخصصی خواهند دید.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: به زودی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت از نیرو‌های مسلح ترخیص نخواهد شد و ما برای افراد مهارت دیده مشوق‌هایی نظیر ۱ ماه کسری خدمت، انتخاب محل خدمت، بخشودگی اضافه خدمت، اعطای یک درجه بالاتر و … را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: ۶ سال است که این کار شروع شده و‌نزدیک به ۲ میلیون سرباز پای کار بوده اند و بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز نیز توانسته‌اند وارد بازار کار شوند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: همچنین ۸۵۰ نفر نیز توانسته‌اند دوره‌های مهارتی تخصصی را طی کنند و در این مدت بیش از ۲ هزار مربی تربیت کرده‌ایم و بیش از ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر هم توانسته‌اند وام خود اشتغالی دریافت کنند.

سردار کمالی بیان کرد: نیرو‌های مسلح برای کمک به اشتغال پای کار آمده‌اند تا مهارت اموزی جایگاه ویژه خود را در کشور پیدا کند و نیرو‌های مسلح به هیچ کاری ورود پیدا نمیکنند، مگر اینکه در آن کار سربلند بیرون بیایند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ما لایحه‌ای در زمینه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در مجلس داریم که ۲ سال است بر روی زمین مانده و انتظار داریم هرچه زودتر به آن رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی نظام وظیفه

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال