Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شجاعان امروز شنبه در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان در خصوص عدم تأیید ۱۴ هزار پرونده خسارت بخش کشاورزی لرستان گفت: اطلاعات افراد آسیب دیده از سیل را پایگاه‌های داده‌ها در کشور مقایسه می‌کنیم، از جمله با ثبت احوال، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و…

وی با بیان اینکه یکی از پایگاه‌های داده‌ای که در مسیر کار از آن بهره گرفتیم سازمان پژوهشگاه فضایی کشور بود، تصریح کرد: چرا سازمان فضایی را وارد کردیم؟ قبلاً چنین چیزی را نداشتیم؛ اما قطعاً باید در امور خود از فناوری‌های جدید بهره بگیریم و نباید تنها از روش‌های سنتی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با تاکید بر اینکه نیاز داشتیم از نقشه‌های فضایی سازمان پژوهشگاه فضایی استفاده و اطلاعات را تطبیق کنیم، خیلی هم در این رابطه به ما کمک کرده است به ویژه در استان‌های شمالی افزود: در مواردی برآورد انجام شده با آنچه واقعیت بوده بیش از ۵۰ درصد تفاوت داشته و بیش از اندازه برآورد کرده ایم. لذا نیاز است با بررسی دقیق منابع را درست و بهتر توزیع کنیم.

شجاعان با اشاره به اینکه وزیر کشور دستور دادند تمامی اطلاعات را یک بار با پژوهشگاه فضایی کنترل کنیم، لذا پرونده‌ها را به صورت الکترونیکی ارسال کردیم، گفت: البته این انتقاد درست است که قبل از اجرا شدن باید کار با جهاد کشاورزی هماهنگ می‌شد.

وی با بیان اینکه مجموعه توانمندی پژوهشگاه محدود است و الان دو شیفت کار می‌کنند تا به ما برسند، آنها عقب هستند از اطلاعات ما تصریح کرد: اینکه پرونده‌ای برگشت خورده چیزی حذف نشده است، پرونده‌ها در اختیار ما هستند.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با تاکید بر اینکه مثلاً در پلدختر ۱۱۰۹ پرونده داشته ایم که اطلاعات ۸۹۵ مزرعه خارج از شهرستان است، افزود: اینکه چرا این اتفاق افتاده یکی از دلایلش این است که شاید دستورالعمل‌ها گویا نبوده یا آموزش‌ها خوب نبوده است. باید این مسائل آسیب شناسی و حل شود.

شجاعان با اشاره به اینکه پرونده‌های خسارات نزد ما هستند و برگردانده ایم که اصلاح شود، اظهار داشت: این پرونده‌ها یکسری ایرادات و نواقصی دارد که خواسته ایم آنها را رفع کنند؛ این اقدام به معنای حذف پرونده نیست، بخش قابل توجهی از پرونده ها به یک تغییر جزئی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه همکاران پژوهشگاه نیز سه روز در استان مستقر بودند و آموزش لازم را به کارشناسان جهاد کشاورزی دادند، تصریح کرد: شاید برای جلوگیری از این اتفاقات باید آموزش بیشتری می‌دادیم که نیروها در مشخص کردن نقاط جغرافیایی دقت بیشتری به عمل می‌آورند؛ عدم تایید این پرونده ها شاید خطای اپراتوری در ورود اطلاعات است و یا عدم دقت در نقطه یابی جغرافیایی عامل خطا بوده است.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور خاطرنشان کرد: به هر روی این مسائل به سرعت برطرف می‌شود، ظرف دو سه روز آینده برطرف خواهد شد و مسئله نگران کننده نیست.

کد خبر 4671489

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور دولت الکترونیک خرم آباد سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، کارشناس هواشناسی لرستان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی در ساعات بعدازظهر امروز در اغلب نقاط رشد ابر و افزایش سرعت باد تا بازه نسبتاً شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
بهمن محمدی مقدم گفت: همچنین این مدت در مناطق جنوب شرقی احتمال رخداد بارش‌هایی خفیف گاهی همراه با رعدوبرق انتظار می‌رود، برای پنجشنبه و جمعه در همه نقاط جوی آرام و پایدار بر منطقه حاکم است.
محمدی مقدم افزود: روز شنبه با حاکمیت شرایط ناپایدار در ساعات بعدازظهر علاوه بر پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت باد در برخی نقاط استان این شرایط با بارش‌هایی به‌صورت خفیف و پراکنده و گاهی رعدوبرق همراه خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند