Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@12:06:36 GMT

همیاران طبیعت بازوی توانمند منابع طبیعی هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۲۶۰۸

همیاران طبیعت بازوی توانمند منابع طبیعی هستند

کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همیاران طبیعت را بازوی توانمند منابع طبیعی استان برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار دانست.

به گزارش ایلنا از زنجان،به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، سیروس جوادیبا اشاره به این که از امسال به دستور مدیرکل این اداره کل صدور کارت همیار طبیعت به رؤسای ادارت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها تفویض گردید گفت: تفویض صدور کارت در هر شهرستان برای جذب همیاران طبیعت به صورت گسترده گامی موثر و مثبت به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همیاران طبیعت را بازوی توانمند منابع طبیعی استان برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار دانست و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت و احیا و همچنین توسعه منابع طبیعی را از جمله اهداف اجرای  این طرح برشمرد.

جوادی مجموع همیاران طبیعت در استان را 4 هزار و 628 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 200 نفر همیار طبیعت محافظ، 1 هزار و 898 نفر همیار طبیعت مروج و 2 هزار و 530 نفر نیز همیار طبیعت مروج دانش آموز هستند.

کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: همکاری در اجرای طرح های احیا مرتع، جلب همکاری ساکنان محل زندگی و سازماندهی افراد داوطلب برای حفاظت و احیا جنگل ها و مراتع، همکاری با نیروهای منابع طبیعی استان در امر پیشگیری از ورود دام مازاد، چرای بی رویه کنترل، قرق و کنترل مراتع و رعایت زمان ورود و خروج دام به مراتع در فصل چرا، همکاری با یگان حفاظت اداره کل برای گزارش هر گونه تخریب و تعرض سودجویان به اراضی ملی جزو وظایف همیاران طبیعت است.

وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد مساحت کشور را عرصه های منابع طبیعی شامل جنگل، مرتع و بیابان تشکیل می دهد.

جوادی به اهمیت حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم فرهنگ حفاظت و حراست از اراضی ملی و طبیعی باید در جامعه نهادینه شود .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آگاه سازی عموم مردم قدم اول در نهادینه کردن فرهنگ حفظ منابع عظیم خدادادی به شمار می رود.

کارشناس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: برای توسعه طرح همیار طبیعت نیاز به اعتبار و نیرو داریم که در صورت رفع این نیازها می توانیم همیاران طبیعت بیشتری را  در استان جذب کنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ترویج فرهنگ جامعه طبیعت منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند

سردار یوسف ملک‌زاده با اشاره به اینکه فضای مجازی جولانگاه انواع ناهنجاری‌ها و مشکلات است، گفت: امروزه در فضای مجازی بعضی افراد قصد دارند با القای شبهات، گسترش و ترویج سریع شایعات و تاثیرات منفی، آرامش را از جامعه بگیرند و التهاب ایجاد کنند که باید در این فضا فرهنگ سازی، قانون گذاری صحیح و نظارت بر تولید محتوا در دستور کار قرار گیرد.  

او با اشاره به نقش موثر رسانه در کنار پلیس، تصریح کرد: از همکاری صمیمانه اصحاب رسانه در پوشش به موقع اقدامات پلیس قدردانی می‌کنم.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به طبع آدمی که مشتاق شنیدن خبر است، گفت: انتشار اخبار در مجموعه انتظامی باید مهندسی شده باشد و به موقع به سمع مردم عزیز برسد.  

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • آبگیری نیمی از سازه‌های آبخیزداری منابع طبیعی مرکزی
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی