Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: خودسازی و قدرت تصمیم‌گیری مهم‌ترین امر در طلبگی است و طلاب با توجه به این دو موضوع می‌توانند پاسخگوی بسیاری از شبهات در جامعه باشند. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستانه اشرفیه، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم افتتاحیه طرح میثاق طلبگی مدرسه علمیه اهل‌بیت(ع) آستانه اشرفیه اظهار داشت: اراده و قدرت تصمیم‌گیری برای خودسازی بسیار اهمیت دارد و خودسازی در حوزه‌های علمیه همواره در تاریخ اسلام مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه افراد در دانشگاه و مکان‌های مختلف هم می‌توانند خودسازی داشته باشند خاطرنشان کرد: اراده و قدرت تصمیم‌گیری مهم‌ترین امر در طلبگی بوده و دارای تأثیرات بسیاری است.

آیت‌الله فلاحتی ضمن تبریک به نوجوانان و جوانان تازه وارد به کلاس امام جعفر صادق(ع) ابراز داشت: حوزه علمیه از شاخصه‌های خودسازی و رفتارهای اخلاقی برخوردار است و مردم نیز این نهاد را با این عنوان‌ها می‌شناسند.

امام جمعه رشت: دولت انگلیس منتظر پاسخ کوبنده‌ ما باشدامام جمعه رشت: دشمن برای تخریب زیربنای فکری مردم ما میلیاردها دلار هزینه می‌کندامام جمعه رشت: اروپایی‌ها از اف‌ای‌تی‌اف و اینستکس ناامید شده‌اند؛ آنها به‌ ‌سیاست ماشه روی آورده‌اند

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر کسی در حوزه علمیه خودسازی نکند، ضررش به جامعه بیش از نفع او می‌‌شود خاطرنشان کرد‌: امر خودسازی در حوزه‌های علمیه دارای تأثیرات بسیاری بوده و افراد باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان بخشی از آسیب‌های درون جامعه را مربوط به افرادی دانست که بر سر سفره امام صادق‌(ع) نشستند اما خودسازی نکردند افزود: شخص طلبه باید نیت خود را خالص کرده و از باطن پاکی نیز برخوردار باشد.

وی به اراده دوم طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: اراده دوم افراد طلبه این است که دانش بجویند و عالم شوند و از سوی دیگر اشخاص طلبه باید قدرت تصمیم‌گیری و اراده برای خودسازی داشته باشند و اگر در حوزه علمیه درس نخوانند و به هر مقامی برسند از درون تهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند تا افراد طلبه‌ را نسبت به کتب حوزه بی‌توجه کنند اما این کتب همواره پاسخگوی نیاز جامعه است عنوان کرد‌: طلاب باید اراده جدی برای کسب علم دین و حوزه داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی علم فقه را سخت‌ترین دانش دنیا دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز و آینده به عالمانی نیاز دارد که دانش حوزوی را فرا گرفته و بتوانند با استفاده از دو منبع قرآن و سنت اهل‌بیت تمام شبهات مربوط به دین را برطرف کرده و پاسخ دهند.

وی با اشاره به اصل سوم اراده و تصمیم‌گیری با عنوان خدمت به بندگان خدا افزود: اگر طلبه‌ای اراده برای خودسازی، فراگیری دانش دین و خدمت به مردم داشته باشد و خود را خالص کند ائمه اطهار(ع) نیز به او کمک می‌کنند و با ورود به جامعه آسیب‌رسان نمی‌شود.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران

 به گزارش خبرگزاری صداو سیمای استان لرستان ؛به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)نماینده ولی فقیه و جمعی از روحانیون استان با فرمانده و کارکنان سپاه حضرت ابالفضل (ع) استان دیدار کردند.
نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم،از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی مردمی و همیشه در صحنه نام برد و گفت:روزی پاسداری از انقلاب اسلامی،حضور در صحنه های خدماتی،عمرانی و سازندگی و حضور در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی است .
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی  با بیان اینکه انقلاب در حال حرکت و جوشش است، افزود:همه نیروهای وفادار به نظام و انقلاب را به حفظ وحدت و همدلی فراخواند.
 حجت الاسلام والمسلمین درویشی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع)استان هم گفت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی دنیا است.
سردار باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان هم تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حاصل تفکر حضرت امام (ره) عنوان کرد و گفت:وجود سپاه درعملیات وعده صادق چنان سیلی به دشمنان وارد کرده که تا سالها این سیلی ماندگار است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان