Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-18@07:39:00 GMT

بهاییت در کمین کودکان مهاجر افغانستانی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۲۸۳۷

گروهی از زنان بهایی، با شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت افغان در ایران، فرزندان این قشر را به پارک، استخر، باغ گل‌ها، سرزمین بازی‌ها و... برده و به بهانه کارهای بشردوستانه، آنان را به بهاییت جذب می‌کردند.به گزارش بلاغ،تبلیغ، رکن اصلی بهاییت است و «کودکان» و «اقشار کم‌درآمد» دو سیبل تبلیغی این تشکیلات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین زمان برای آماده‌سازی فرد و پذیرش باورها، سنین کودکی است و افراد کم‌درآمد به واسطه نیاز به حمایت مالی، آسیب‌پذیر بوده و مورد تطمیع و همسوسازی با فرقه‌هایی مثل بهاییت قرار می‌گیرند.

چندی پیش مشخص شد عناصر بهایی با توجه به وجود این دو فاکتور در برخی کودکان افغانستانی، اقدام به جذب این قشر به تشکیلات بهایی می‌کردند. این توصیه مرکز اصلی تشکیلات است که بهاییان ایران، برنامه‌های تبلیغی خود را برای جذب و تبلیغ افغان‌های ضعیف و مستعد، سرمایه‌گذاری کنند.

مثلاً گروهی از زنان بهایی، با شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت افغان در ایران، فرزندان این قشر را به پارک، استخر، باغ گل‌ها، سرزمین بازی‌ها و... برده و به بهانه کارهای بشردوستانه، آنان را به بهاییت جذب می‌کردند. یکی از مهره‌های فعال این حوزه، ضمن سرمایه‌گذاری روی افغان‌ها، در منزل خود کلاس‌هایی را برای تربیت کودکان و ایجاد هویت بهایی در آنان برگزار می‌کرد. در این کلاس‌ها ضمن پذیرایی از کودکان، با پوشش برنامه‌های آموزشی و دادن اسباب‌بازی، کتاب و... کودکان را به بهاییت ترغیب می‌کردند.

در منزل یکی از عناصر بهایی، مدارک کاملی از  دو خانواده افغان که جذب بهاییت شده بودند، کشف شده است. این خانواده‌ها توسط تشکیلات بهایی برای پناهندگی به اروپا و امریکا اعزام شده بودند که البته با این مبلّغ فرصت‌طلب بهایی برخورد شد.

هرچند به نظر می‌رسد با برخی از این مبلغین برخورد شده ‌است، اما در یک سال اخیر این چندمین بهایی‌ای است که اقدام به جذب افغان‌ها به سمت فرقه بهایی و سوءاستفاده از وضعیت آنان کرده ‌است.

یادآور می‌شود بهاییت درصدد است به وسیله افزایش جمعیت قشری، کم‌کم بر شمار خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی تفکرات تشکیلاتی خود هموار سازد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان

دولت پاکستان همزمان با آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان، دستکم ۲۷۷ نفر را به کشورشان بازگرداند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت امور مهاجرین حکومت افغانستان همزمان با آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان از پاکستان اعلام کرد: در ادامه روند جاری اخراج اجباری پناهجویان افغان دارای مدارک اقامتی، 277 نفر از پاکستان اخراج شدند.

 بر اساس اطلاعیه این وزارتخانه که در شبکه ایکس منتشر شده است، پناهجویان اخراج شده 28 فروردین از طریق گذرگاه تورخم وارد افغانستان شدند.

گزارش می افزاید: آنها شامل 53 خانواده هستند که به صورت اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند.

آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستانفعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی استتاکید وزیر کشور پاکستان بر ادامه اخراج پناهجویان افغان

این افراد پس از معرفی و ثبت اطلاعات‌ در اداره امور مهاجرین برای دریافت کمک به دفاتر پناهندگان کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

نهادهای امدادرسان گزارش دادند در حال حاضر پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند.

«افراسیاب ختک» عضو پیشین مجلس سنای پاکستان پیش از این، اخراج پناهجویان افغان را یک برنامه فشار علیه کابل اعلام کرده بود.

وی همچنین گفته بود: اخراج گروهی پناهجویان افغان نیز از شیوه‌های ژنرال‌های پاکستانی برای آوردن فشار به مردم افغانستان برای تحمیل معاهده جدیدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • دور جدید رسیدگی به پرونده متهمان تشکیلات مجاهدین خلق از امروز
  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • ببینید | هشدار قرمز هواشناسی؛ خطر در کمین است؟
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه