Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه ایران توقیف نفتکش انگلیسی را کاملا مطابق با قوانین بین‌المللی کشتیرانی برشمرد و خطاب به لندن تاکید کرد که این کشور باید دست از شریک (جرم) بودن در تروریسم اقتصادی آمریکا بردارد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری با اشاره به توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس نوشت: برخلاف دزدی دریایی در تنگه جبل‌الطارق، اقدام ما در خلیج فارس اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی دریایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همان‌طور که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را تامین می‌کند.

ظریف همچنین خاطر نشان کرد: انگلیس باید شریک (جرم) بودن در تروریسم اقتصادی آمریکا را متوقف کند.

نیروهای انگلیسی بیش از دو هفته پیش در جبل‌الطارق یک نفتکش حامل نفت ایران را با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده توقیف کردند و تاکنون نیز مبادرت به آزای آن نکرده‌اند.

مقامات ایران این اقدام انگلیس را غیرقانونی و مصداق دزدی دریایی دانسته‌اند و وزارت امورخارجه کشورمان نیز در واکنش سفیر انگلیس در تهران را فراخواند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

یک مقام مطلع در سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت که نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو به علت عدم رعایت قوانین بین‌المللی در انتخاب مسیر ورود به تنگه هرمز و به خطر انداختن امنیت تردد کشتیرانی و همچنین برخی تخلفات دیگر با درخواست این سازمان به سمت آب‌های ایران هدایت شده است.

این مقام مطلع خاطر نشان کرد: این کشتی علاوه‌براین، با وارد کردن پسماند نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس به عنوان یک دریای بسته شده است.

علاوه‌براین، حشمت‌الله فلاحت پیشه یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که انگلیسی‌ها در دام آمریکا افتاده‌اند، گفت:‌ اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی از ادله حقوقی لازم برخوردار است که می‌تواند رفتارش را در محاکم حقوقی بین‌المللی اثبات کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نفتکش بین المللی انگلیس ظریف صدای ایران ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی

پپ گواردیولا یکی از بهترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال جهان است.

گواردیولا از سال ۲۰۱۶ هدایت منچستر سیتی را برعهده دارد و دوران تاریخ سازی را با این تیم انگلیس سپری کرده است به ویژه در فصل قبل که برای نخستین این باشگاه انگلیسی را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاهی رساند.

گمانه زنی‌ها درباره زمان جدایی گواردیولا از سیتی زیاد است هر چند که این سرمربی اسپانیایی بار‌ها اعلام کرده است که از حضور در سیتیزن‌ها لذت می‌برد.

شبکه فوتبال انسایدر انگلیس اعلام کرد که گواردیولا در تابستان ۲۰۲۵ منچستر سیتی را ترک خواهد کرد.

گواردیولا تا تابستان ۲۰۲۵ با سیتی قرارداد دارد و طبق اعلام این شبکه انگلیسی قراردادش را تمدید نخواهد کردو از تیم جدا می‌شود.

این شبکه انگلیسی همچنین اعلام کرد که گواردیولا مانند یورگن کلوپ برای مدت استراحت خواهد کرد و قصد ندارد بلافاصله بعد از جدایی از منچسترسیتی هدایت یک تیم را برعهده بگیرد.

منچستر سیتی با هدایت گواردیولا در ۶ سال اخیر ۵ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست آورده است. سیتیزن‌ها در فصل جاری هم از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ جزیره و لیگ قهرمانان اروپا هستند و البته که در هر دو رقابت کار بسیار سختی پیش رو دارند.

دیگر خبرها

  • دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • توسعه فرودگاه بین‌المللی گرگان مطابق استانداردهای تعریف شده است
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • (ویدیو) توقف کامل تجارت دریایی آمریکا با انسداد کامل تنگه باب المندب توسط یمن!
  • توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در محورهای مواصلاتی لرستان
  • اعلام زمان خداحافظی گواردیولا از سیتی
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ