Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۲هزار و ۶۹۱میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان سیل‌زده قرار گرفته، گفت: سیل ۱۳هزار و ۷۱۰میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: براساس آخرین مصوبه‌ای که هیئت دولت داشت 2هزار و 691میلیارد تومان کمک بلاعوض و 2هزار و 500میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد حدود 4درصد را در اختیار کشاورزان خسارت‌دیده استان‌های متأثر از سیل قرار گرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از کمک بلاعوض مصوبه دولت 50درصد تخصیص‌یافته و در اختیار استان‌ها قرار گرفته‌است، تاکنون 165هزار پرونده با 2033 میلیارد تومان پرونده کشاورزان تشکیل شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: 110هزار پرونده با 651میلیارد تومان توسط کمیته‌های تخصصی ارزیابی خسارات سیل در شهرستان‌ها مورد بازدید، بررسی میدانی قرار گرفته و تأیید شده‌است.

وی با بیان اینکه 60هزار پرونده با حدود 400 میلیارد تومان به تصویب کارگروه‌های استانی رسیده و 22هزار پرونده به مرحله پرداخت رسیده‌است، بیان کرد: در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه تاکنون حدود 40هزار پرونده از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها با حدود 410میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شده، حدود2هزار پرونده با30میلیارد تومان نیز به مرحله پرداخت رسیده و این روند به‌سرعت ادامه دارد.

وی خسارت سیل در بخش کشاورزی که به‌صورت چارچوب مشترک بین وزارت کشور و جهاد کشاورزی مورد تأیید قرار گرفته و به استان‌ها اعلام شده را 13هزار و 710میلیارد تومان دانست و بیان کرد: از این میزان خسارت 52درصد در حوزه زراعت، 8 درصد زیربخش باغبانی، 14درصد زیربخش دام و طیور و آبزیان و 26درصد در حوزه زیرساخت‌هاست.

موسوی گفت: در سامانه«سجاد» بستری فراهم شد تا اطلاعات میدانی و دقیق استان‌ها در این سامانه منعکس شود، در حین سیل و بعد سیل سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها با پشتیبانی استانداری‌ها و منابع داخلی بحث احیای زیرساخت‌ها را به سرعت ادامه داده‌اند که ان شاءالله تأمین منابع آن نیز به‌زودی به تصویب هیئت دولت خواهد رسید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هزاریان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با یادآوری اینکه اجرای طرح ملی زراعت چوب در لالی یکی از برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کاشت زراعت چوب رفته است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت بنیاد برکت در حال اجرا است و این بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان لالی اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی بیان کرد: استفاده و احیای زمین‌های غیرقابل زراعت و شیب دار از مزایای مزرعه چوب است.

کد خبر 6087009

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد