Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:49:28 GMT

گفت‌وگوی ظریف و وزیر خارجه انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۱۲۶

گفت‌وگوی ظریف و وزیر خارجه انگلیس

وزیر امورخارجه انگلیس از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با محمد جواد ظریف خبر داد و تاکید کرد که کشتیرانی انگلیس باید محافظت شود و چنین نیز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس در صفحه توئیتر خود نوشت که که با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش گفت‌وگو کرده است.

وی در پیام خود بدون اشاره به اقدام اخیر لندن در توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق نوشت: در گفت‌وگو با وزیر خارجه ظریف یاس خود را از اینکه (او) یک‌شنبه گذشته به من اطمینان داد که ایران خواهان کاهش تنش‌هاست اما اکنون برخلاف آن عمل کرده است، ابراز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانت افزود: اگر به دنبال راه‌حل هستیم، باید دست به عمل بزنیم، نه حرف. کشتیرانی انگلیس باید مورد محافظت قرار گیرد و چنین نیز خواهد شد.

وزارت امورخارجه ایران نیز اعلام کرد : ساعتی پیش وزیر امور خارجه انگلستان در تماسی تلفنی با وزیر امورخارجه کشورمان که در کاراکاس حضور دارد، در خصوص آخرین تحولات مربوط به توقیف کشتی‌ها گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو ظریف یادآور شد که بر خلاف اقدام غیر قانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام جمهوری اسلامی بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتی رانی ایران و با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود

مسعود ده نمکی در برنامه برمودا از ماجرای پیشنهاد وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی نژاد گفت و نظر صریحش را درمورد دولت جدید بیان کرد. 

دیگر خبرها

  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه