Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور غنی سازی موزه ملی آموزشهای فنی و حرفه ای و بهره مندی از همه ظرفیتها در حوزه مهارت آموزی ، نشست هماهنگی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز با معاون دفتر کار و دانش اداره آموزش و پرورش، کارشناس مسئول کار و دانش البرز و کارشناسان دفتر کار و دانش استان تهران در محل معاونت کار و دانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا، تقی غیاثی تبار، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای البرز ضمن تقدیر از پیگیری و اهتمام در برگزاری این نشست به  معرفی پتانسیلها، ظرفیتها و سابقه آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قدیمی ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان البرز واقع شده و در راستای تقویت و توسعه فرهنگ مهارت آموزی ثبت و ضبط میراث معنوی و فرهنگی حوزه مهارت آموزی، حفظ و نمایش سیر تکامل آموزشهای مهارتی برای مخاطبین و نسل های آینده، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نظر دارد نسبت به ایجاد موزه ملی آموزشهای فنی و حرفه ای در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج اقدام نماید. 

وی همکاری نهادهای آموزشی از جمله دانشگاهها و مراکز عالی و همچنین وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این امر را مهم ارزیابی  و عنوان کرد: یقیناً مشارکت این نهادها برای پربار نمودن فرآیند ایجاد و راه اندازی موزه ملی مهارت امری غیر قابل انکار خواهد بود. 

غیاثی تبار یکی از معضلات کشور را فقر مهارتی عنوان و هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ایجاد موزه ملی آموزشهای فنی و حرفه ای را نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور دانست. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: قدم اول در ایجاد موزه ملی، شناسایی، پالایش و انتقال اسناد، اشیاء و ابزار قدیمی با حفظ مالکیت معنوی که قابلیت ارائه در موزه را داشته باشند، است و امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی و همچنین وزارت علوم قدم های مثبتی در اجرای این رسالت مهم برداریم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره آموزش و پرورش استان البرز پالایش فنی و حرفه ای موزه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و وزارت آموزش و پرورش‌، رضامراد صحرایی با بیان اینکه مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد، اظهار کرد: امروز مدرسه‌ها دارای عملکرد خوبی هستند و اگر در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت کردیم، نتیجه فعالیت و زحمات معلمان در تربیت فرزندان این کشور در مدارس است.

وی درباره چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش افزود: کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد و منکر آن نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند که زمینه‌ساز تضمین آینده کشور در بسیاری از حوزه‌ها و رفع مشکل بیکاری در کشور است.

کد خبر 745761

دیگر خبرها

  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای