Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب روز شنبه در دیدار با رئیس و اعضای ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با قدردانی از اهتمام ویژه کادر درمانی این مرکز تصریح کرد: فداکاری ها و ایثارگری‌های اعضای تیم های پزشکی در جهت کمک به زائرین خانه خدا پاداش اخروی دارد و در پیشگاه پروردگار مغفول نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار به مراجعه بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ زائر ایرانی در درمانگاه جمعیت هلال احمر مستقر در مدینه اشاره کرد و گفت از این تعداد بیش از هزار و ۳۰۰ نفر به پزشک متخصص و ۴ هزار و ۶۰۰ نفر نیز به پزشکان عمومی مراجعه کرده‌اند.
محمد تقی حلی ساز با اشاره به استقرار دو دستگاه آمبولانس icu به همراه دو تکنسین اورژانس در دو منطقه مشخص شده مدینه منوره تصریح کرد: این مهم به منظور انتقال بیماران نیازمند به خدمات پاراکلینیک صورت گرفت.
وی در همین زمینه به تعامل مناسب بیمارستان‌های سعودی برای پذیرش زائرین ایرانی اشاره کرد و گفت: مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مدینه منوره با ۵۵ نفر کادر درمانی متشکل از پزشکان، پرستاران، تکنسینهای دارویی و اورژانس به ارائه خدمات به زائرین ایرانی می‌پردازند.
حلی ساز با یادآوری این مطلب که درمانگاه های جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه و مدینه منوره همواره آماده ارائه خدمت به زائران ایرانی است، خاطرنشان کرد: زائران ایرانی به خواست خداوند تاکنون هیچگونه مشکلی در موضوع درمان نداشته و این مهم تا پایان موسم حج با وجود پرسنل و کادر درمانی مجرب، متعهد و دلسوز حفظ خواهد شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین در این دیدار به امکانات و تجهیزات پزشکی و دارویی مراکز درمانی هلال احمر در مدینه منوره اشاره کرد و افزود: درمانگاه های ما با توجه به نیاز خود همواره داروی مورد نیاز زائران ایرانی را داشته و امسال با تدابیر اندیشیده شده مشکلات دارویی نخواهیم داشت.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز ۲ بیمارستان مکه و مدینه، ۴ مجتمع درمانگاهی در مدینه و ۵ مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک با تجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند. در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است. میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را تأمین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  منتخب مردم مهاباد گفت: ماموریت های هلال احمر با فطرت پاک انسانی همخوانی دارد و به همین خاطر گرایش و تمایل عموم مردم برای همکاری با هلال احمر قابل توجه است.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزشهای عمومی و جذب نیروهای داوطلب توسط جمعیت هلال احمر گفت:من افتخار دارم بیش از ۱۰ سال است که داوطلب جمعیت هلال احمر هستم.

 مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی نیز دراین دیدار گفت : خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمر در بخش های مختلف از جمله جوانان، داوطلبان، امداد و نجات، درمان و توانبخشی و غیره، با همراهی منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی توانمند تر می شود.

 حمید محبوبی افزود: شعبه هلال احمر مهاباد به عنوان یکی از قدیمی ترین شعب هلال احمر آذربایجان غربی در ارائه خدمت به مردم شریف این شهرستان می تواند زبان زد باشد

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال انتظار
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام