Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:13:27 GMT

برگزاری تجمع حمایت از پلیس در هنگ‌کنگ

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۳۹۸

برگزاری تجمع حمایت از پلیس در هنگ‌کنگ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امروز (شنبه) ده‌ها هزار نفر از مردم هنگ‌کنگ در خیابان‌ها تجمع یافتند تا حمایت خود را از پلیس این شهر اعلام کنند و پایان دادن به خشونت‌هایی را که در اعتراضات به لایحه استرداد میان پلیس و فعالان به وجود آمد خواستار شوند.

این تجمع یک روز پیش از تظاهرات اعتراضی علیه دولت که قرار است فردا برگزار شود روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاضران در این تجمع شعار «امن نگه‌داشتن هنگ‌کنگ» را سر می‌دادند.

هنگ کنگ از اواسط خرداد به دلیل مطرح شدن قانون بحث برانگیز استرداد مجرمان به چین دچار تظاهرات و هرج و مرج شده است. این قانون اکنون در حالت تعلیق است. بر اساس قانون استرداد، هنگ کنگ باید مجرمان را برای محاکمه به چین تحویل دهد. معترضان بر این باورند که این مسئله حاکمیت قانونی هنگ کنگ را تضعیف می‌کند. آن‌ها خواستار لغو این قانون و برکناری رئیس اجرایی این منطقه هستند.

هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷ از استعمار انگلیس خارج شد و به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه هم‌اکنون تحت فرمول «یک کشور، دو نظام» اداره می‌شود که به موجب آن از استقلال نسبی برخوردار است، اما جزئی از خاک کشور چین محسوب می‌شود.

برخی حضور عامل خارجی در دامن‌زدن به اعتراض‌های هنگ‌کنگ را مطرح می‌کنند و آن را از این نظر معتبر می‌دانند که با وجود اقدام دولت در تعلیق کامل لایحه جنجالی، اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد و حتی روز‌به‌روز بر شدت خشونت معترضان افزوده می‌شود. از سوی دیگر دولت چین نیز از همان آغاز تظاهرات هنگ‌کنگی‌ها نسبت به دخالت کشور‌های خارجی و در صدر آن‌ها دولت آمریکا، هشدار داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین تظاهرات آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع بانوان رودسری در حمایت از حجاب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رعایت حجاب و عفاف دستوری دینی است که در همه ادیان بر حفظ و حراست از آن تاکید شده است.

عصر امروز جمعی از بانوان رودسری مانند بانوان دیگر شهرستان‌های گیلان در حمایت از رعایت حجاب در جامعه برای حفظ گوهر ارزشمند آفرینش تجمع و راهپیمایی کردند.

دیگر خبرها

  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • تصاویر تجمع زنان محجبه تهرانی در حمایت از حجاب
  • تصاویر تجمع زنان چادری در حمایت از طرح حجاب پلیس در تهران
  • تجمع در میدان فلسطین در حمایت از عفاف و حجاب
  • (تصاویر) تجمع بانوان محجبه در حمایت از عفاف و حجاب در تهران
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • تجمع بانوان رودسری در حمایت از حجاب
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه+ فیلم