Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:32:34 GMT

تولید سالانه 700 تن عسل در مشگین شهر

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۴۳۸

تولید سالانه 700 تن عسل در مشگین شهر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر از تولید سالانه 700 تن عسل با اشتغالزایی مستقیم 800 نفر خبر داد.
یوسف جهانی در گفتگو  با ایسنا منطقه اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد:  این شهرستان با داشتن دامنه سر سبز سبلان و غنی بودن از لحاظ گونه‌های مختلف گیاهی از جمله نعناعیان، گل ســرخ، خشخاش،گلهای ماهور، زنبق، نخود، شب‌بو، آلاله و گونه های مختلف دیگر از پتانسیل مناسبی برای پرورش زنبور عسل به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه شهرستان مشگین شهراین بیش از 40هزار  کندوی زنبور عسل مدرن و فعال دارد، ادامه داد: سالانه بالغ بر 700 تن عسل ازین تعداد کندوها تولید می شود که تعداد 800 نفر به طور مستقیم مشغول به زنبور داری در این شهرستان می‌باشد. 
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید عسل در استان بشمار می رود، اضافه کرد: در این شهرستان تولید محصولات جانبی از جمله ژله رویال، بره موم، موم، گرده گل از سایر نیز تولید می شود بطوریکه در حال حاضر زنبور داران این شهرستان علاقه فراوانی برای تولید فرآورده های زنبور عسل دارند که تولید این محصولات جانبی از نظر اقتصادی برای زنبور داران قابل توجه است. 
به گفته جهانی اکثر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبور عسل خاصیت دارویی دارد بطوریکه ضمن افزایش تقاضا برای این محصول، تولید کنندگان با رغبت بیشتری برای تولید آنها به جهادکشاورزی مراجعه کرده و از نظرات کارشناسان برای افزایش تولیدشان استفاده می کنند. 
وی  از برگزاری دوره‌ها و کارگاههای آموزش پیشرفته برای زنبورداران شهرستان در آینده خبر دادند و گفت: در کنار تولید ژله رویال، تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل نیز در شهرستان در پیش گرفتیم و اغلب زنبورداران این شهرستان ملکه مورد نیاز زنبورستان‌های خود را خودشان تامین می کنند و برخی از زنبورداران هم به صورت تخصصی در امر تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل فعالیت دارند. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر همچنین  از تحویل  196 تن شکر به قیمت دولتی به زنبورداران شهرستان به بیش از 400 زنبوردار عضو تعاونی زنبور داران در سال جاری خبر دادند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهاد کشاورزی شکر شهرستان تولید عسل قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، گفت: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

وی با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای  گفت: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گفته کیانی‌فر بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • آثاری از ۳ جوان مفقودی دی ماه در سبلان پیدا شد
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب!
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • زنبور عسل ملکه تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • دانشمندان : زنبور عسل ملکه به طرز شگفت‌ انگیزی تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان