Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف روزانه (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴) کولر آبی را روی دور کُند قرار دهند، مصرف برق حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

هیوا خرم با بیان اینکه نصب سایبان و کانال های کوتاه برای کولر آبی در کاهش مصرف برق بسیار موثر است، اضافه کرد: در صورت سرویس و تعویض سالانه پوشال کولرهای آبی، استفاده از دور کُند این کولرها جوابگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی کردستان، استفاده از کولرهای گازی در این استان در فصل گرما به صرفه و ضروری نیست، افزود: کاهش یک درجه ای کولرهای گازی موجب افزایش پنج درصدی مصرف برق می‌شود، بنابراین درجه مناسب برای این کولرها نیز بین ۲۴ تا ۲۶ است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان، ۳۰ درصد مصرف برق کشور را در فصل گرما مربوط به سیستم های سرمایشی اعلام کرد و گفت: در صورتیکه از این وسایل به درستی استفاده کنیم، مصرف انرژی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد.

خرم در ادامه از انعقاد قرارداد با بخش های اداری، صنعتی و کشاورزی استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در نتیجه این تفاهم نامه ها، ۱۳۲ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شد.

وی افزود: ۴۷ درصد برق این استان در بخش خانگی، ۹ درصد بخش‌های عمومی و ادارات، ۲۲ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد صنعتی، هفت درصد تجاری و سه درصد آن نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۳۹ هزار مشترک خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

۷۳۵۵ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مدیریت مصرف انرژی مصرف بهینه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود

گروه اقتصاد و درآمد : در تقویم همه کشورهای جهان، تعطیلات رسمی از مجموع تعطیلی آخر هفته و تعطیلی مناسبتی تشکیل می شود. تعداد تعطیلات آخر هفته و مناسبتی در اکثر کشورهای جهان بین 110 تا 129 روز است، اما این تعداد در ایران با احتساب 26 روز تعطیلی رسمی و 52 روز تعطیلی روز جمعه 78 روز می شود.

ایران از کمترین تعطیلات سالیانه برخوردار است

به گزارش جماران، حتی اگر پنجشنبه های نیمه تعطیل هم به این تعداد اضافه شود، کل تعطیلات ایران به 104 روز می رسد، بنابراین در صورت دو روزه شدن تعطیلی آخر هفته، مجموع تعطیلات در ایران به ۱۲۵ روز خواهد رسید که در این صورت باز هم از تعطیلات بسیاری از کشورها کمتر است. ایران یکی از کشورهایی است که از کمترین تعطیلات سالیانه برخوردار است. هر چند آنچه در تعطیلات در کشور نیازمند توجه است، نه صرفا تعداد تعطیلات بلکه توزیع، پراکندگی و توالی تعطیلات مذهبی، ملی و حکومتی در تقویم کشور است.

مرکز پژوهشهای مجلس، در گزارشی ذیل بررسی شاخصهای مرتبط با تفریح و سفر در میان ایرانیان، به وضعیت تعطیلات در  کشور پرداخته و آورده است: یکی از مبانی مهم برای دسترس پذیر کردن گردشگری، افزایش و توزیع تعطیلات در تقویم کشور است. باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از خانواده ها براساس تعطیلات رسمی برای سفرها برنامه ریزی می کنند. درحالی که با تعطیلی یک روزه و توزیع محدود تعطیلات بلندمدت، امکان برنامه ریزی سفر به شکل محدودی فراهم است.

الگوی پراکنش تعطیلات در سال اصلاح شود

صلاح الگوی پراکنش تعطیلات براساس نیاز اوقات فراغت خانوار اثر معناداری بر سلامت فردی و اجتماعی و بهبود سبک زندگی خواهد داشت. افزون بر این تعطیلات کافی می تواند تغییری مهم برای کاهش مشکلات ناشی از سفر، آلودگی هوا و ترافیک باشد.

گردشگری خدمتی فصلی است و در دوره های اوج، به دلیل سربارهای زیادی که به عرضه کنندگان وارد می کند با کاهش کیفیت تجربه گردشگری همراه است. بنابراین توزیع تعطیلات می تواند فرصت افزایش صرفه اقتصادی برای ارائه دهندگان خدمت و همچنین افزایش افزایش کیفیت سفر برای گردشگران را فراهم می سازد. ساماندهی تعطیلات سبب انتخاب مقاصد متنوع تری توسط خانواده ها خواهد شد.

با تعطیلی دو روز پایان هفته، مقاصد روستایی بیشتر انتخاب می شوند

افزایش تعطیلات چند روزه علاوه بر تمرکز مکانی، تمرکز زمانی سفرها را نیز از بین می برد و ظرفیت بالقوه این بخش را فعال می کند. به عبارتی با تعطیلی دو روز در پایان هفته، مقاصد محلی و روستایی بیشتر انتخاب شده و حتی با وجود عدم اقامت در این مقاصد، درآمدهای جانبی دیگری برای آنها خواهد داشت.

ضرورت توجه به پیامدهای احتمالی اقتصادی، محیطی و اجتماعی افزایش سفرها

بررسی ها نشان داده که افزایش تعطیلات و فارغ شدن از کار، با افزایش تعداد سفر دارای تناسب است. لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری با رویکرد افزایش تعطیلی آخر هفته و کاهش ساعات فعالیت اداری در مجلس در حال رسیدگی است. با وجود این نیازمند پیگیری و ارائه برنامه توجیهی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت اثرگذاری آن بر گردشگری داخلی است. این ایده می تواند با نگرش تجمیع تعطیلات و ساماندهی مکانی و زمانی آن تقویت شود. چراکه تعطیلات بیشتر و هدفمند شرط لازم توسعه گردشگری داخلی بوده، اما شرط کافی آن توجه به پیامدهای احتمالی اقتصادی، محیطی و اجتماعی است.

ساماندهی تعطیلات بدون توجه به مصرف سوخت و تقاضای پنهان گردشگری خودرو محور، علیه خود اقدام خواهد کرد

ساماندهی تعطیلات بدون توجه به ابعاد احتمالی ازدحام، مصرف سوخت و تقاضای پنهان گردشگری خودرو محور، در کوتاه مدت علیه خود اقدام خواهد کرد. این موضوع هم برای دولت و هم مردم ایجاد بار مالی و هزینه های جانبی خواهد کرد. چراکه عاملی برای ایجاد اوج تقاضا برای سوخت و حمل ونقل جاده ای است و موجب کاهش کیفیت سفرهای مبتنی بر خودرو خواهد شد. لذا لازم است تا توزیع آن با توجه به ظرفیتهای محیطی، توجه به بعد مسافت و توسعه زیرساختهای تکمیلی در شهرهای ظرفیت دار نزدیک به مراکز جمعیتی صورت گیرد.

           

دیگر خبرها

  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی