Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@04:20:18 GMT

جزئیات جدیدی از توقیف نفتکش انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۵۵۶

جزئیات جدیدی از توقیف نفتکش انگلیسی

به گزارش جهان نيوز، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح چرایی و چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی در عصر جمعه(28 تیر) در تنگه هرمز، اظهار کرد: نفتکش انگلیسی «Stena Impero» تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی های دیگر قرار داشت، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که پس از بی توجهی به هشدارها و تذکرات یگان دریایی سپاه و حتی مقاومت و نیز دخالت ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن 2 فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود، با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای خودی متوقف و جهت بررسی ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.

سخنگوی سپاه، رعایت دقیق قوانین و مقررات بین المللی و دریانوردی توسط کلیه شناورهایی که قصد تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز دارند را  ضامن حفظ امنیت و آرامش این منطقه راهبردی توصیف و تصریح کرد: این قوانین تنها اختصاص به این منطقه ندارد و در آبراه های دیگر جهان نیز جاری است و به طور طبیعی به دلیل حساسیت های موجود ناشی از حضور تحریک کننده و غیر حرفه‌ای نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه ، اعمال این قوانین از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

سردار شریف با هشدار نسبت به رفتارهای متکبرانه، تحریک کننده و تهدید آمیز برخی شناورهای بیگانه و عدم تمکین رعایت مقررات بین المللی دریایی، تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه همراه با سایر نیروهای مسلح، به نمایندگی از ملت ایران، در اعمال قوانین جاری بین المللی و نیز حاکمیت ملی در قلمرو های دریایی کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز قاطعانه عمل  کرده و اجازه نخواهند داد منافع و مصالح ملی و نیز امنیت این منطقه که یک مطالبه جهانی است با رفتارهای نامتعارف بیگانگان خدشه‌دار شود.

سخنگوی سپاه در پایان یادآور شد: نفتکش توقیف شده انگلیسی هم اکنون در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است  و سیر مراحل رسیدگی قانونی و قضایی در جریان است. کپی متن خبر برچسب ها: نفتکش انگلیسی سپاه پاسداران

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: نفتکش انگلیسی سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد

ژانگ یوشیا، نایب رئیس شورای نظامی مرکزی چین گفت که کشورش قاطعانه با تمام تحریکات بی اساس در دریا مقابله خواهد کرد و خواستار حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های دیپلماتیک خواهد شد.

براساس گزارش آر تی، او در سخنرانی امروز خود در افتتاحیه نوزدهمین سمپوزیوم (همایش دانشگاهی) دریایی غرب اقیانوس آرام در شهر چینگدائو چین افزود: چین همواره بر حل و فصل مناقشات دریایی از طریق رایزنی دوستانه با کشور‌های ذی‌ربط اصرار داشته است، اما اجازه نخواهد داد که حسن نیتش را مورد بهره برداری قرار دهند. پکن تحریف قوانین بین المللی را نیز به رسمیت نخواهد شناخت و طبق قانون در صورت نقض عمدی، قاطعانه با تحریکات ناموجه مقابله خواهد کرد.

این مقام چینی خاطرنشان کرد: اختلافات و اصطکاک‌ها ناگزیر به وجود می‌آیند، اما آنچه مهم است یافتن راه درست برای حل آنهاست. تاریخ همیشه نشان داده است که تحریک عمدی درگیری به منظور تامین منافع شخصی در نهایت منجر به آسیب رساندن به طرفی می‌شود که این کار را انجام می‌دهد.

چین ، آمریکا را به افزایش عمدی تنش در دریای چین جنوبی با عبور کشتی‌های جنگی آمریکایی از آب‌های مورد ادعای پکن متهم می‌کند.

نوزدهمین سمپوزیوم دریایی اقیانوس آرام غربی ۲۲ تا ۲۴ آوریل برگزار می‌شود؛ که طی آن موضوعات امنیت جهانی، صلح و آرامش در دریا، همکاری در زمینه امنیت دریایی و نظم دریایی بر اساس قوانین بین المللی و همچنین حاکمیت جهانی دریایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این سمپوزیوم برای دومین بار از سال ۲۰۱۴ در چین برگزار شد. شرکت کنندگان سپس سندی را تصویب کردند که قوانین جدیدی را برای رفتار در دریا تعیین می‌کرد. اولین سمپوزیوم از این دست در سال ۱۹۸۸ برگزار شد که در حال حاضر ۲۹ کشور از جمله روسیه و ۷ کشور دیگر به عنوان ناظر در آن شرکت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • ناپایداری وضع جوی در هرمزگان، ۲ اردیبهشت