Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام‌نیوز، وب سایت، خبری تحلیلی آمریکایی "پروپابلیکا"(ProPublica) (سازمان خبری مستقل غیرانتفاعی متعهد به روزنامه‌نگاری در زمینهٔ‌ منافع عمومی)در روزهای گذشته، گزارشی از یک گروه فیس بوکی مخفیانه کارمندان مرزبانی آمریکا را منتشر کرد. این گزارش با بهت مخاطبان روبه‌رو شد.

 

گزارش وب سایت پروپابلیکا از گروه فیسبوکی کارمندان مرزبانی آمریکا

 

این گروه فیسبوکی ۹۵۰۰ نفر عضو داشته است که همه آنها از کارمندان فعلی و سابق مرزبانی آمریکا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشته‌های  این گروه،  همگی توهین آمیز بودند. به طوری که امکان انتشار برخی از آنها وجود ندارد.یک استاد جامعه‌شناسی زبان آنها در نوشته‌هایشان را "دیگرهراسانه و جنسیت‌زده" توصیف کرده است.

 

 

نمونه های از محتواهای توهین آمیز این گروه فیس بوکی به همراه یکی از ادمین های گروه

 

در گزارش پروپابلیکا آمده است، اعضای این گروه فیسبوکی پنهانی حتی با مرگ انسان‌هایی که قصد مهاجرت به آمریکا داشتند شوخی می‌کردند. در یکی از نوشته‌هایشان پیشنهاد شده که به سمت نمایندگان کنگره که برای بازدید از مکان نگهداری مهاجران و پناهجویان آمده‌اند "بوریتو" پرتاب کنند. بوریتو ساندویچ مکزیکی است.

 

نمونه ای دیگر از محتواهای توهین آمیز

 

 

فحاشی به نمایندگان لاتین‌تبار کنگره آمریکا در این گروه تا آنجا پیش رفته که تصویری زن‌ستیزانه از "الکساندرا اوکازیو کورتز" (یکی از نمایندگان نیویورک) منتشر کرده‌اند که او را در حال عمل جنسی با یک مهاجر، نشان می‌دهد.  در تصویری ترامپ در حال اجبار خانم کورتز به یک عمل جنسی  را نشان می‌دهد.

 

 

نمونه ای دیگر محتواهای توهین آمیز گروه فیس بوکی کارمندان مرزبانی آمریکا

 

"هواکین کاسترو" رهبر فراکسیون لاتین‌تبارهای کنگره آمریکا در واکنش به  توهین های غیر اخلاقی این گروه از کارمندان گفته  است،کسانی که چنین چیزهایی نوشته‌اند خطری برای مهاجران و همکارانشان هستند و لیاقت پوشیدن هیچ یونیفورم ایالات متحده را ندارند. این نوشته‌ها ثابت می‌کند که بعضی انتقادها به مرزبانی آمریکا واقعیت دارد.

 

نمونه ای دیگر از محتواهای توهین آمیز

 

در مطلبی دیگر، عکسی از یک پناهجو را منتشر کرده‌اند که فرزندش را درون کیسه‌ای بزرگ گذاشته و سعی می‌کند از رودخانه مرزی بگذرد. کسی زیر او نوشته: "حالا خوب است که در کیسه زباله گذاشته‌" فردی دیگر نوشته که به یاد روش پخت غذا درون کیسه افتاده است.

 

 

نمونه ای دیگر از محتواهای توهین آمیز

 

سازمان گمرکات و مرزبانی ایالات متحده آمریکا، تحقیق درباره این گروه را آغاز کرده‌ است. این سازمان گفته است که موارد اتهامی در این گزارش را به وزارت امنیت داخلی آمریکا  گزارش کرده و آنها تحقیق درباره این گزارش را آغاز کرده‌اند.

 

جای تعجب هست که چطور غول های  خبری دنیا  نظیر  BBC.CNN.VOA.FOX.NBC و دیگر رسانه ها این موضوع را پوشش خبری ندادند!؟ جمع شدن هزاران نفر از کارمندان دولت در فضای مجازی  و انتشار پیام های توهین آمیز گویاترین دلیل برای نهادیه شدن، توهین، تحقیر و زرورگویی حتی به هموطنان و هم زبانانشان در بدنه دولت آمریکاست.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ مهاجران آمریکایی نژاد پرستی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان پر تلاش استان توانستند در ۲۴ ساعت گذشته با اشراف اطلاعاتی، ۲ دستگاه خودروی تریلی حامل کالای قاچاق را توقیف کردند.

سردار محمد احمدی افزود: مرزبانان در بازرسی از بار این ۲ دستگاه تریلی، انواع واکسن، آمپول، قرص، روغن نباتی، سموم کشاورزی، بذر آفتابگردان و  فرآورده‌های سوختی شامل بنزین و گازوئیل را کشف کردند.

وی با اشاره به ارزش ۱۱ میلیارد ریالی محموله مکشوفه، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۴ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو تریلر نیز توقیف شد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی بیان داشت: مرزبانی برای جلوگیری از ورود و خروج قاچاق کالا عزم جدی دارد و به منظور برخورد قاطع با هرگونه تردد غیر مجاز و تجاوز مرزی اقدامات گسترده‌ای در سطح نوار مرزی انجام می‌دهد و مأموران با بهره‌گیری از تجهیزات فنی، بر نوار مرز بطور کامل اشرافیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • گل مردود بارسا: نبود تکنولوژی دردسرساز شد! (عکس)
  • گردن‌کلفتی و اظهارات توهین‌آمیز شهردار فردیس به کارگران معترض! | فیلم
  • ببینید | حرف‌های توهین‌آمیز شهردار فردیس کرج خطاب به کارگران: دست من را بوسیدید به داخل آمدید!
  • تصمیم جدید در مورد رفتار توهین آمیز مربی استقلال
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • کشف کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی
  • فیلم/ دستگیری کارمندان مخالف اسرائیل در گوگل