Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ دومین  جشنواره شاتوت به همت دهیاری روستای سولقان بخش کن و مشارکت  شهرداری منطقه  22و با استقبال گسترده مردم و گردشگران روزهای 27 و28 تیرماه در روستای سولقان  برگزار شد .

معاون فنی وعمرانی فرمانداری تهران   در حاشیه  پایانی این جشنواره در   گفت وگویی با بیان اینکه دومین جشنواره  شاتوت با موفقیت واستقبال گسترده مردم و  در فضایی بیش از 1000 متر مربع ودر قالب  بیش از 30 غرفه  به مدت دو روز در سولقان تهران برگزارشد  افزود : دست اندر کاران برگزاری  این جشنواره در بخشداری ،دهیاری ودوستان شهرداری منطقه 22 تلاش کردند تا با  معرفی میوه شاتوت و فرآوردهای آن شامل شربت ،مربا ،لواشک وکیک و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، عرضه مستقیم این میوه ، عرضه خشکبار وعرقیجات ،مرباجات وعسل طبیعی دهستان سولقان، برگزاری کارگاه پژوهشی و بررسی خواص درمانی شاتوت و شعرخوانی  لحظات فرحبخشی  را برای بازدید کنندگان  ومردم وگردشگران رقم بزنند.

مهندس آرام معرفی فرهنگ ،سنت و آداب روستا، حمایت از بخش مشاغل  خانگی و تولید و عرضه محصولات با کیفیت ارگانیک کشاورزی به ویژه شاتوت سولقان  که به نوعی قطب تولید کشور در  این میوه خوش طعم به شمار می رود به مردم شهر تهران  را از دیگر اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

معاون فرمانداری تهران افزود: «عمده محصولات باغ های این منطقه شامل شاتوت ، گیلاس و گردو وآلبالو  وخرمالو و... است که در بیش از 1350 هکتار از باغ های سولقان وروستاهای تابعه تولید وعرضه می شود ما با برگزاری این جشنواره قصد داریم تا زمینه رونق تولید محصولات باغی ، توسعه گردشگری وفروش محصولات ارگانیک خانگی را  در این منطقه بیش از پیش فراهم کنیم.»

آرام    ادامه داد: « دومین  جشنواره شاتوت  روز های  پنجشنبه 27 تیر وجمعه 28 تیر با حضور پرشور شهروندان به همراه برنامه های متنوع برگزار شد وفرمانداری ومجموعه استان قطعا در راستای سیاست های حمایتی دولت از تولید از این گونه برنامه ها حمایت می کند .

مهندس آرام تاکید کرد : بر اساس اعلام  جهاد کشاورزی سالانه  بیش از 950 تن میوه شاتوت در منطقه سولقان تولید  وبه باز مصرفی تهران و حومه عرضه می شود .

بر اساس این گزارش شاتوت گونه ای برتر  از توت است که اصل آن از ایران است. این درخت عمر طولانی دارد و می تواند برای سالها مثمر باشد.

کارشنا سان بر این باورند شاتوت میوه ای  سرشار از منبع ویتامین c است و برای درمان کم خونی، مقابله با فشار خون ،جلوگیری از پوسیدگی دندان و سلامت و زیبایی پوست مفید است.

دومین جشنواره شاتوت و محصولات باغی وسنتی  روستایی سولقان  ازتوابع بخش کن تهران با استقبال گسترده  اقشار مختلف مردم  و حضور معاون فرماندارتهران ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران ،شهردار منطقه 22 وسایر مسئولان  استانی،شهری ، منطقه ای ومحلی روز های 27 و28 تیرماه   در سولقان برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران برنامه های متنوع زیبایی فرماندار گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان

به گزارش همشهری آنلاین، اقتصاد هند از سال ۲۰۱۴ و پس از انتخاب نارندرا مودی به‌عنوان نخست‌وزیر، وارد دوران تازه‌ای شد. این کشور که با یک میلیارد و ۳۷۳میلیون نفر جمعیت بعد از چین دومین کشور پرجمعیت جهان است، سال‌ها با مشکلات بزرگ اقتصادی و فقر فراگیر مواجه بود اما با انتخاب مودی به ‌عنوان نخست‌وزیر، سیاست‌های اقتصادی این کشور تغییر کرد و منجر به کاهش فقر و افزایش درآمد سرانه هندی‌ها شد.

نارندا مودی که در سال ۱۹۵۰به دنیا آمده اکنون ۷۴ساله است و سیاست‌های مختلفی را برای افزایش رشد اقتصادی هند به اجرا درآورده است. او در یک خانواده بسیار فقیر در ایالت گجرات متولد شد و در کودکی به پدرش در فروش چای در ایستگاه راه‌آهن این شهر کمک می‌کرد و بعدها همراه با برادرش یک دکه چای فروشی در یک ایستگاه اتوبوس راه انداخت. سال‌ها بعد او در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان نخست‌وزیر هند انتخاب شد. اما سیاست‌های اقتصادی مودی که منجر شد هند به پنجمین قدرت اقتصادی دنیا تبدیل شود چه بود؟

بیشتر بخوانید

طلای جهانی در آستانه ثبت رکوردهای جدید خبر خوش دولت برای بورس | اعلام جزئیات افزایش سرمایه‌های بزرگ نمادهای شاخص‌ساز سیاست‌های اقتصادی تازه

اقتصاد هند در گذشته یک اقتصاد صنعتی نبود و نرخ رشد اقتصادی در این کشور کمتر از سایر کشورهای جهان بود. برای سال‌ها مجوزهای محدودی برای فعالیت‌های صنعتی ازجمله تولید برق، فولاد و ارتباطات به برخی افراد خاص اعطا می‌شد و همین موضوع منجر شده بود صاحبان مجوز، امپراتوری‌های قدرتمند و بزرگی برای خود بسازند و یک طبقه ثروتمند در برابر یک جمعیت فقیر در هند شکل بگیرد.

اقتصاد هند سال‌ها گرفتار شرکت‌های دولتی زیان ده بود که چالش‌های بزرگی را برای اقتصاد هند به‌وجود آورده بودند. همچنین سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها به‌دلیل انحصار بخش دولتی بسیار ضعیف بود.

اما از زمان آغاز نخست‌وزیری مودی، سیاست‌های اقتصادی هند به سمت افزایش مشارکت بخش خصوصی، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه روابط با کشورهای جهان و مدرن‌سازی‌ صنایع هند پیش رفت و همین موضوع منجر به افزایش رشد اقتصادی هند و کاهش سطح فقر در اقتصاد هند شد. راهبرد اصلی دولت مودی این است که سرمایه خصوصی در همه بخش‌های اقتصادی ازجمله در بخش کشاورزی به جریان بیفتد.

مودی در یک دهه گذشته زیرساخت‌های هند را متحول کرده و جاده‌ها، پل‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها و شبکه‌های دیجیتال را با سرعتی خیره‌کننده ساخت. کشوری که زمانی به‌خاطر چاله‌ها، ساختمان‌های در حال فروریختن و غوغای ترافیک ناشی از حرکت گاوها شهرت بدی داشت، اکنون در بسیاری از عرصه‌ها با بهترین‌های جهان رقابت می‌کند. بنادر هند کارآمدتر از آمریکا یا سنگاپور هستند و زمان گردش کشتی‌ها کمتر از یک روز است. هند به‌زودی سومین شبکه متروی بزرگ جهان را پس از چین و بریتانیا خواهد داشت.

صنایع هند درحال اتصال به زنجیره‌های تأمین جهانی هستند و بخش بزرگ خدمات فناوری این کشور امیدوار است با استفاده از هوش مصنوعی، درآمد بالایی در جهان کسب کند.

البته کارنامه اقتصادی مودی هنوز کامل نیست. نرخ رسمی اشتغال‌زایی هنوز مطلوب نیست و این کشور تاکنون نتوانسته به خوبی سرمایه انسانی را توسعه دهد؛ ضمن اینکه سیستم آموزشی این کشور هنوز با استانداردهای مطلوب جهانی فاصله دارد.

با این حال طبق آمارهای موجود در سال ۲۰۱۴ که مودی قدرت را در دست گرفت، نرخ بیکاری حدود ۸درصد بود اما این نرخ در سال ۲۰۲۳ به ۴.۷درصد کاهش یافت.

اگر هند به رشد اقتصادی خود ادامه دهد، به‌احتمال زیاد جنوب آن که صنعتی و ثروتمند بوده و از نظر توسعه فناوری پیشرفته‌تر است، شاهد پیشرفت بیشتری خواهد بود و نیروی کار را از شمال جذب خواهد کرد.

نارندرا مودی خود درباره رشد اقتصادی هند می‌گوید: هند بزرگ‌ترین برنامه ریشه کنی فقر در جهان را در ۱۰سال گذشته اجرا و ۲۵۰میلیون نفر را از فقر خارج کرده است. اگرچه این عدد چشمگیر است، اما بی‌سابقه نیست. چین در ۳ دهه قبل حدود ۸۰۰میلیون نفر را از فقر نجات داد.

آینده اقتصاد هند چه خواهد شد؟

آن طور که آمارها نشان می‌دهد هند اکنون سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان را تجربه می‌کند؛ به‌طوری که میزان رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته میلادی بالغ بر ۷.۲درصد بود. اقتصاد هند به لطف اصلاحات انجام شده اکنون پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بعد از آمریکا، چین، ژاپن و آلمان است.

تولید ناخالص داخلی هند در حال حاضر ۳.۴تریلیون دلار است و به‌گفته وزارت دارایی هند، این کشور تا سال ۲۰۲۸-۲۰۲۷ با تولید ناخالص داخلی حدود ۵.۹تریلیون دلار به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود رشد اقتصادی هند در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷.۳درصد برسد که بیشترین رشد اقتصادی جهان است.

گزارش اخیر وزارت دارایی هند حاکی از آن است که رشد اقتصادی این کشور با حمایت از اصلاحاتی که در ۱۰سال گذشته انجام شد و همچنین اصلاحات جدیدی که در دستور کار قرار دارد، در سال ۲۰۲۴ برای چهارمین سال متوالی به بیش از ۷‌درصد خواهد رسید.

برآورد بانک جهانی هم نشان می‌دهد که رشد اقتصادی هند در سال ۲۰۲۴، بیش از ۲برابر میانگین رشد جهانی است. پیش‌بینی‌های گلدمن ساکس نیز نشان می‌دهد که اندازه اقتصاد ایالات متحده تا سال ۲۰۷۵ دو برابر و چین ۳ برابر می‌شود اما اندازه اقتصاد هند ۱۵برابر خواهد شد.

در همین حال سرانه درآمد هر هندی از ۱۵۹۰دلار در ۲۰۱۵ به ۲۴۱۰دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است. این رشد سریع که فقرزدایی گسترده و نرخ بیکاری پایین‌تری را رقم زده است، می‌تواند الگوی مناسبی برای کشورهایی باشد که با بخش خصوصی مخالفت‌اند؛ در واقع دولت مودی با مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی هند را از تله فقر نجات داد.

کد خبر 844017 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها جهش تولید رشد اقتصادی خبر مهم هند اقتصاد

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش
  • میزبانی از ۱۲۰۰۰۰ شهروند در جشنواره شهر رمضان
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است