Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان ساعت ۲۰ سه‌شنبه ۲۹ مردادماه در ایوان شمس برگزار خواهد شد.

اکبر زنجانپور
اکبر زنجانپور دوم بهمن ۱۳۲۳ (۲۲ ژانویه ۱۹۴۵) در تهران متولد شد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ در دانشگاه شروع کرد و سال ۱۳۴۹ از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. وی در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ عضو کمیته ملی تئاتر در سازمان یونسکو بود و در سال ۱۳۸۳ در نمایش شب هزار و یکم به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرد. وی در فیلم های سینمایی معکوس، پل خواب، طالع سعد ، روز دیدنی، تپش رفتار، تشکیلات و غیره ایفای نقش کرده و در دروه‌های مختلف جشن خانه سینما کاندیدای بخش بازیگری بوده است.
اکبر زنجانپور در دوبله نیز کار کرده و معروفترین دوبله او در نقش "جبارسینگ" در فیلم شعله بوده است.

بیژن محتشم 
بیژن محتشم متولد ۱۳۱۶ مشهد و فارغ‌التحصیل مدرسه دارالفنون است. او دوره‌های مختلف چهره‌پردازی را در خارج از کشور از سال ۱۹۶۹ میلادی به بعد از جمله زیر نظر جان چمبرز برنده اسکار گریم سال ۱۹۶۸ برای فیلم سیاره میمون‌ها گذراند.
او همچنین چهره‌پردازی را در تئاتر از سال ۱۳۳۴ شروع کرد و سرپرست واحد چهره‌پردازی تلویزیون و تالار وحدت (رودکی) در سال ۱۳۴۵ بود. محتشم تدریس چهره‌پردازی را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران (۱۳۵۲) و حوزه هنری (۱۳۷۱) انجام داده و همچنان در آموزشگاه‌های چهره‌پردازی به کار آموزش علاقه‌مندان این رشته مشغول است.

«مسافران دره انار»، «دندون طلا»، «من زمین را دوست دارم»، «معجزه خنده»، «همسر دلخواه من»، «هرچی تو بخوای»، «گیس بریده» و «سارای» برخی از فیلمهایی هستند که محتشم طراحی گریم آن‌ها را به عهده داشته است.
او همچنین برنده جایزه بهترین چهره‌پردازی برای فیلم «معجزه خنده» در اولین دوره جشن خانه سینما و کاندیدای جایزه بهترین چهره‌پردازی برای فیلم «سارای» در دومین دوره جشن خانه سینما بوده است.

حسن زاهدی 
حسن زاهدی در سال ۱۳۲۵ در تهران متولد شد. او آموزش صدا را با گذراندن یک دوره تخصصی به عنوان تکنسین صدا در دانشکده صدا و سیما آغاز کرد. وی فارغ‌التحصیل تحصیلات پیشرفته از کالج پلیموث (ply mouth) از کشور انگلستان در رشته صدا و الکترونیک است. فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان صدابردار واحد دوبلاژ تلویزیون از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد. همچنین کارمند بازنشسته صدا و سیما به عنوان صدابردار ارشد از سال ۱۳۷۵ است. 

حسن زاهدی کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال ۱۳۶۴ در سریال «عیاران و طراران» به کارگردانی سعید نادری به عنوان صدابردار فعالیت داشت. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی‌اش مانند فیلم «درباره الی» بیشتر نبود اما تجربه خوبی برایش محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مصطفی طاری، فرهاد محبت، حسن بلور و ناهید ظفر را تجربه کرد.
از جمله جوایز و افتخارات او به این موارد می‌توان اشاره کرد: سیمرغ بلورین از جشنواره هشتم فیلم فجر برای فیلم "زیر بام‌های شهر" به کارگردانی اصغر هاشمی- سیمرغ بلورین از جشواره ۲۲ فیلم فجر برای فیلم "شهر زیبا" به کارگردانی اصغر فرهادی- سیمرغ بلورین از جشنواره ۲۵ فیلم فجر برای فیلم "پابرهنه در بهشت" به کارگردانی بهرام توکلی- سیمرغ بلورین از جشنواره ۲۷ فیلم فجر برای فیلم "درباره الی" به کارگردانی اصغر فرهادی- تندیسی بهترین صدابرداری خانه‌ سینما (دومین) به‌خاطر فیلم "بودن یا نبودن" به کارگردانی کیانوش عیاری- تندیس بهترین صدابرداری خانه سینما (هفتمین) به‌خاطر فیلم " رقص در غبار" به کارگردانی اصغر فرهادی- تندیس بهترین صدابرداری خانه سینما (دهم) به‌خاطر فیلم " چهارشنبه‌سوری " به کارگردانی اصغر فرهادی- و بهترین صدابرداری دفاع‌ مقدس برای فیلم " براده‌های خورشید" به کارگردانی حسین حقیقی.

سیروس الوند 
سیروس الوند متولد یازدهم بهمن ۱۳۲۹ در تهران است. پس از پایان تحصیلات متوسطه از سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را به عنوان سینمایی‌نویس و بعدها منتقد فیلم در نشریات سینمایی آن دوران (فیلم – فیلم و هنر – ستاره سینما) و مجله فردوسی ادامه داد. در سال ۱۳۵۰ با نوشتن فیلم‌نامه «ساعت فاجعه» به عنوان فیلم‌نامه‌نویس در سینمای حرفه ای آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۵۳ با فیلم «سنجر» قدم به عرصه کارگردانی گذاشت.

وی مدرس رشته‌های بازیگری در سینما، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی فیلم در آموزشگاه‌های خصوصی و دانشگاه فرهنگ و هنر (اصفهان) بوده است. همچنین کتاب فیلمنامه دست‌های آلوده (انتشارات توفیق‌آفرین) را منتشر کرده و نویسنده فیلم‌نامه‌های ساعت فاجعه – فتنه (براساس پاورقی منوچهر مطیعی) – میعادگاه خشم (مشترک با بهزاد فراهانی) – حیدر (مشترک با فریدون گله) – ساحره – مرد – سلام بر عشق – سراب- سالومه – حامی – مکافات – هم‌خون – بت‌شکن (مشترک با شاپور قریب) – جای امن – تعصب – مرز – تفنگدار- فرار – فاتح – پادزهر- و از صمیم قلب (مشترک با محسن دامادی) بوده است.

او همچنین در سمت دستیار کارگردان در فیلم‌های ساعت فاجعه و مرد حضور داشته و بازیگر مسافر شب و مزاحم بوده است. الوند کارگردانی فیلم‌هایی همچون سنجر، شب آفتابی، فریاد زیر آب، نفس‌بریده، ریشه در خون ، آوار، محموله ، شب حادثه، برخورد ، یک بار برای همیشه، چهره، هتل کارتن، ساغر، دست‌های آلوده، مزاحم ، رستگاری در هشت و بیست دقیقه، تله، زن دوم، ستاره‌های سوخته، مرد و پرتقال خونی را برعهده داشته است. 

او برنده جوایزی از سازمان بهزیستی ، وزارت آموزش و پرورش، جشنواره فیلم فجر در دوره‌های مختلف، جشنواره زن، وزارت درمان و آموزش پزشکی، یکی از از ۱۰ انتخاب منتقدان سینمای کشور، جشنواره سینمای ایران در ترکیه ، جشنواره مونترال، جشنواره سینمایی میلاد کوثر و غیره بوده است. 

از فعالیت‌های صنفی وی می‌توان به عضویت در شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران- ریاست شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران – عضویت در هیئت مدیره و هیئت داوری اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران – بازرس کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران- و عضویت در هیئت مدیره خانه سینما اشاره کرد.

منبع: انتخاب برچسب ها: رویداد24 ، سینماگران ، اکبر زنجانپور ، جشن خانه سینم ، بیژن محتشم ، سینمای ایران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سینماگران اکبر زنجانپور سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟

این روزها دانشجویان زیادی برای اجاره مسکن در تهران اقدام می‌کنند و اولویت آنها انتخاب خانه در محله‌هایی از تهران است که دسترسی مناسبی به حمل‌ونقل عمومی دارند. علاوه‌بر این، مسئله قیمت اجاره و مبلغ ودیعه نیز باعث شده تا دانشجویان بیشتر به سمت مناطق مرکزی، جنوبی و شرقی تهران برای اجاره خانه بروند.

بنابراین در ادامه این مطلب به بررسی هزینه اجاره مسکن در مناطقی از تهران که به نسبت جاهای دیگر ارزان‌تر است، خواهیم پرداخت.

به گزارش برترین ها، یک واحد ۳۸ متری نوساز در میدان نامجو با ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهانه ۶ میلیون تومان قابل اجاره است. واحد دیگری در نظام‌آباد با زیربنای ۶۳ متر دارای دو اتاق خواب و سنی حدود ۱۰ سال با ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود. در همین محله می‌توانید یک واحد آپارتمان ۵۳ متری ۲۱ ساله را با ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه اجاره کنید. کرایه این خانه ماهیانه ۶ میلیون تومان است.

برای اجاره آپارتمان ۵۰ متری در استاد معین با یک اتاق و سنی حدود ۵ سال، به ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه نیاز دارید و باید ماهیانه ۷ میلیون تومان کرایه دهید. این واحد را با ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه و ۹ میلیون تومان کرایه نیز می‌توانید اجاره کنید.

اگر قصد دارید تا در شرق تهران ساکن باشید، می‌توانید با ودیعه ۳۰۰ میلیون تومانی یک واحد آپارتمان با زیربنای ۵۵ متر و سنی حدود ۱۵ سال را اجاره کنید. کرایه ماهیانه این واحد ۶ میلیون تومان است. همچنین، یک آپارتمان ۷۰متری در تهران‌نو که ۲۱ سال سن دارد و دارای یک اتاق خواب است را با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه می‌توانید اجاره کنید. کرایه ماهیانه این واحد نیز ۸ میلیون تومان است.

اجاره واحد دیگری با ۴۵ متر زیربنا در حالی که ۱۸ سال از ساخت آن می‌گذرد با ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۶ میلیون تومان کرایه ماهیانه امکان‌پذیر است.

قیمت اجاره‌خانه‌های دیگر با جزییات دقیق را در جدول زیر بخوانید؛

محله متراژ مشخصات مبلغ ودیعه (تومان) مبلغ اجاره (تومان)
تهرانپارس شرقی ۶۰ متر سال ساخت ۱۳۹۰ – ۱ خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳٬۰۰۰٬۰۰۰
شمشیری ۵۵ متر سال ساخت ۱۳۹۵ – ۱ خوابه ۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴٬۰۰۰٬۰۰۰
استاد معین ۵۰ متر سال ساخت ۱۳۹۸ – ۱ خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷٬۰۰۰٬۰۰۰
شهرک کاروان ۴۵ متر سال ساخت ۱۳۸۰ – ۱ خوابه ۲۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳٬۰۰۰٬۰۰۰
تهران‌نو ۷۰ متر سال ساخت ۱۳۸۲ – ۱ خوابه ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸٬۰۰۰٬۰۰۰
باغ خزانه ۶۳ متر سال ساخت ۱۳۹۲ – ۱ خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴٬۰۰۰٬۰۰۰
امیریه ۳۵ متر سال ساخت ۱۳۹۰ – ۱ خوابه ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۳٬۰۰۰٬۰۰۰
سلسبیل ۶۵ متر سال ساخت ۱۳۷۶ – ۱ خوابه ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶٬۵۰۰٬۰۰۰
امیر بهادر ۷۵ متر سال ساخت ۱۳۹۲ – ۲ خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶٬۰۰۰٬۰۰۰
شمیران‌نو ۵۰ متر سال ساخت ۱۳۹۰ – ۱ خوابه ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴٬۰۰۰٬۰۰۰

توجه داشته‌ باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعاً به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و… متفاوت خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • بزرگداشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • معرفی چهره‌های هنرمند شهرستان آباده
  • عکس| چهره کمتر دیده شده الناز شاکردوست در یک فیلم سینمایی
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟
  • شعر معنادار خانم بازیگر و استایل جدیدش | عکس