Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله صادقی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحریم‌ها موفق نبود و نتوانسته صنایع ما را متوقف کند، افزود: به رغم تمهیداتی که از ناحیه تحریم کننده ها پیش بینی شده بود که بخش عمده‌ای از صنایع ما با اعمال تحریم‌های سخت گیرانه متوقف می‌شوند، ما می‌توانیم ادعا کنیم این برنامه موفق نبوده و نتوانسته صنایع ما را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مهم صنعتگران در استان تهران این است که مجلس شورای اسلامی در بازنگری و دائمی کردن لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده به نحوی به آن عمل و آن را مورد اصلاح قرار دهند تا یک مکانیزم شفافی را در تشخیص و وصول مالیات بر ارزش افزوده برقرار کند و از دخالت اشخاص تا جایی که امکانپذیر است اجتناب شود.

صادقی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده را باید از مصرف کننده‌های نهایی و نه از تولید کنندگان دریافت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در حلقه‌های مختلفی که تولید کننده با بازار برای تأمین مواد اولیه و فروش کالا سروکار دارد، مشکلاتی برای تولید کنندگان ایجاد که به جد موجب نگرانی آنها شده و گلایه مند هستند.

صادقی افزود: تقاضاهایی که برای افزایش ظرفیت تولید، توسعه طرح‌های صنعتی و نقدینگی وجود دارد اگر چه ادعا نمی‌کنیم که همه چیز خوب است اما صنعتگران ما مشکلی ندارند در واقع می‌توانیم ادعا کنیم در سخت‌ترین شرایط تحریم افرادی که بیشترین مقاومت‌ها را با انگیزه، تلاش و عشق انجام می‌دهند در واقع خود صنعتگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان زیر مجموعه دولت نمی‌توانیم ادعا کنیم که کاری برای صنعتگران انجام داده‌ایم، این افراد با پایمردی در برابر تهدیدات دشمن ایستاده و نه تنها کارخانه‌های خود را تعطیل نکرده‌اند بلکه دنبال توسعه و حداکثر کردن تولید خود هستند.

وی با بیان اینکه عمده ترین مسائلی که صاحبان صنایع و معادن با آن مواجه هستند در درجه اول تأمین نقدینگی مورد نیاز صنایع است، افزود: سعی می‌کنیم طرح‌های صنعتی نیمه تمام که حداقل که به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده‌اند را تکمیل کنیم و اولویت تخصیص سرمایه‌ها اعم از منابعی که در اختیار بانک‌ها و دولت است به طرح‌هایی اختصاص می‌یابد که امکان بهره برداری از آنها سریع‌تر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: به دنبال بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات واحدهای صنعتی هستیم تا نیازمندی‌های روز را بتوانند تأمین کنیم و مزیت‌های رقابتی ما برای حضور در بازارهای رقابتی داخلی و خارجی افزایش یابد.

صادقی با بیان اینکه صنعتگران باید بتوانند راندمان کار خود را افزایش دهند و کالای بیشتری را نسبت به گذاشته تولید کنند افزود: این افراد باید مسائل زیست محیطی نظیر سیل انرژی را با تجهیزات و فن آوری های جدید انجام دهند تا انرژی کمتری در راستای صیانت از محیط زیست مصرف شود.

وی اضافه کرد: در واقع علاوه بر کامل کردن طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح بازسازی، تأمین نقدینگی مورد نیاز برای سرمایه در گردش جز اهدافی است که با توجه به تغییر نرخ برابری ریال با سایر اعصار خارجی نیاز به واحدهای تولیدی است که سرمایه گذاری نسبت به گذشته دو سه برابر افزایش داشته و تأمین نقدینگی برای اینکه بتوانیم اشتغال را حفظ، کالا را به جامعه عرضه و کالا برای صادرات آماده و با حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: تأمین این سرمایه در توان و ید واحدهای تولیدی نیست و لازم است ما از تمامی امکانات کشور و منابعی که در نظام بانکی تجهیز می‌شود و حتی از منابعی که امکان تجهیز آن از طریق بورس وجود دارد، استفاده کنیم تا واحدها بتوانند با رونق و سرمایه‌های حداکثری کار کنند.

صادقی افزود: بنابراین می‌طلبد که بانک‌ها در این زمینه بسیج شده و همکاری کنند و کارها را برای تعدیل مزایای ناشی از کسب و کار انجام دهند.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را که در واقع مجلس قانون آن را تصویب کرده و دولت نیز آئین نامه اجرایی را ابلاغ کرده در سطح کشور از جمله استان تهران تشکیل شده و به طور مرتب هفته‌ای دو جلسه کارشناسی و یک جلسه با حضور استاندار یا معاون امور اقتصادی تشکیل می‌شود خاطرنشان کرد: واحدهایی که به نوعی مشکلاتی در فضای کسب و کار دارند با دستگاه‌های خدمات رسان و دولتی روبرو می‌شوند و تصمیماتی را که مطرح شده مورد تصویب قرار می‌دهیم که از رهگذر این جلسات مشکل این واحدها بعضاً به طور کلی یا اساسی برحسب گزارش‌هایی که داده شده برطرف یا مشکلات تعدیل می‌شود.

صادقی گفت: از جمله مواردی که باعث تعدیل مشکلات می‌شود تقسیط دیون بیمه‌ای، مالیاتی، استمهال دیون بانک و تعدیل جرایم بانکی است.

وی با بیان اینکه در زمینه تکمیل طرح‌های نیمه تمام یا تشکیل واحدهای صنعتی جدید، واحدهای صنعتی مشکلاتی نظیر مجوزهایی که باید منابع طبیعی یا محیط زیست صادر کنند را دارند افزود: برخی از دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز و تلفن باید همکاری بیشتری داشته باشند یا در راستای بهره برداری از واحدها که با مشکلات خاصی روبرو می‌شوند آنها را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح کنند تا برطرف شود.

تهرام/‏۳۰۳۶/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

حاتمی زاده با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

دیگر خبرها

  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان