Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@19:47:16 GMT

قیمت بالا رفت اما پایین نیامد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۹۳۴

قیمت بالا رفت اما پایین نیامد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به بهانه گران شدن دلار، اقلام مصرفی مردم بصورت دقیقه ای بالا رفت، اما وقتی قیمت دلار کاهش می یابد، قیمت کالاها کمتر نمی شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یاسر رایگانی در گفتگو با 18:30با توجه به تفاوت قیمت ارز در ابتدای امسال(98) از تشکیل 19 هزار پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز در سازمان تعزیرات خبر داد و گفت: تعداد پرونده های ورودی قاچاق در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رایگانی افزود: در این مدت بیش از 200 میلیارد تومان جرایم قاچاق کالا و ارز دریافت و به خزانه کشور واریز شد.سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بیشترین پرونده ها در حوزه صنفی است.
  سیدیاسر رایگانی افزود: زمانی که با بالا رفتن قیمت ارز قیمت کالا هم روزانه افزایش می یافت، حال که قیمت ارز پایین آمده است قیمت کالاها نیز کاهش نیافته است.
وی گفت: یک لب تاب در سال گذشته با دلار 16 هزار تومانی حدود 7 میلیون تومان به فروش رفته بود که همان کالا امروز با قیمت ارز حدود 12 هزار تومان نزدیک به 10 میلیون تومان به فروش می رسد، از بازرسان اتحادیه و اصناف می خواهیم که به کمک تعزیرات و مردم بیایند و نوسان قیمت دلار را در کاهش قیمت کالاها لحاظ کنند.
سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: چرا سرعتی که در بالا رفتن نرخ کالاها به بهانه افزایش قیمت دلار دیده شد در پایین آمدن قیمت کالاها پس از پایین آمدن قیمت دلار مشاهده نمی شود.  او با بیان اینکه این سازمان جزء بخش نظارتی کشور است و به بخش نظارت درون صنفی معتقد است، افزود: دست اندر کاران و بازرسان هر صنف از بین اعضای همان صنف انتخاب می شود، بعلت شناختی که از یکدیگر دارند به تشکیل پرونده متخلف منجر نمی شود و عموما نظارت ها و پرونده ها بازدارنده نیست.رایگانی هدف سازمان تعزیرات را حامی کسبه هایی اعلام کرد که در چارچوب قانون فعالیت می کنند.  سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه نظارت درون صنفی در شرایط عادی موثر است، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با کمک اتحادیه ها و اصناف می تواند بخش از کسبه و اصناف بازار را که همچنان در قیمت گران سال گذشته پافشاری می کنند را وادار به پایین آوردن قیمت اجناس کنند. وی در بخش دیگری، بروز کردن قوانین صنفی را خواستار شد و افزود: قوانین مربوط به 40 سال پیش است که بر اساس شرایط جدید اقتصادی نیاز به بروز شدن دارد.  سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین از دریافت جریمه دو تأمین کننده برنج فروشگاه زنجیره ای شهروند خبر داد و گفت:  "امین کریمی" مالک برند تجاری حاج تبارک الله کریمی به پرداخت 17 میلیارد و 140 میلیون ریال و "روزبه محمدعلی زاده" مالک برند تجاری چاپار به پرداخت 945 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که این مبالغ هم دریافت شد. این دو به عنوان تأمین کننده های برنج فروشگاه شهروند بودند که هر دو به مخلوط کردن برنج ایرانی و خارجی در شعبه رسیدگی کننده تعزیرات اقرار کردند. او افزود: ما معتقدیم که فروشگاههای زنجیره ای بخشی از تامین کننده مواد غذایی مردم هستند که باید بر اساس اعتماد مردم به آنها از نظارت بیشتری در تهیه اقلام مورد نیاز مردم برخوردار باشند. سیستم نظارتی کشور از این نوع فروشگاهها انتظار بیشتری دارد. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به طرح مبارزه با نشان های تجاری قاچاق پوشاک اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از تولیدات پوشاک کشور با کارگر، پارچه، تجهیزات و سرمایه ایرانی تولید می شود اما با نام و برند خارجی با قیمت گزافی در کشور فروخته می شود.
نایب رئیس اتحادیه پوشاک ایران در ارتباط تلفنی با اشاره به نزول رتبه یک قاچاق پوشاک به رتبه پنجمی قاچاق کالا در سال گذشته (97)گفت: صرفا علت نزول رتبه اجرای طرح برخورد با فروش قاچاق پوشاک نیست بلکه علت کاهش رتبه قاچاق پوشاک در کشور کاهش نرخ تورم و دلار است. با افزایش نرخ ارز ورود پوشاک به کشور مرقوم به صرفه نیست.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پوشاک تعزیرات اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ولی اله درستی مطلق گفت: پرونده نگهداری 10 دستگاه ماینر قاچاق در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.
رئیس شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا متهم را به پرداخت سه میلیارد و 130 میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم کرد.
درستی مطلق گفت: ماموران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان شیراز گزارش این تخلف را کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.
ماینر یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال است که معامله آن در سایت های مختلف انجام شده و تبلبغ آن، هم به صورت قانونی و هم غیر قانونی وجود دارد.
اگر شخص وارد کننده ماینر بدون داشتن مجوز گمرک و اداره کل صنعت، معدن و تجارت، ارز دیجیتال استخراج کند، به عنوان مرتکب جرم مورد تعقیب و پیگیری قرار میگیرد.

دیگر خبرها

  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد
  •  تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت