Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@00:44:36 GMT

انتقاد شدید چین از آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۳۹۹۳

انتقاد شدید چین از آمریکا

پکن برگزاری نشست «کمک به آزادی های مذهبی در چین» توسط آمریکا را محکوم کرد و از واشنگتن خواست دست از سیاه نمایی و بد جلوه دادن آزادی های مذهبی چین بردارد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز شنبه گفت: آمریکا با برگزاری این نشست به سیاه‎نمایی و دخالت در امور داخلی چین پرداخت و چین نیز ضمن ابراز نارضاتی شدید و مخالفت قطعی با آن، مراتب اعتراض جدی خود را به طرف آمریکا ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: مایک پنس معاون رئیس جمهوری و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در آن نشست انتقاداتی را در مورد چین مطرح کردند که بیشتر سیاه‎نمایی و تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی بود.
وی افزود: آنان خود را درگیر فرقه‎ها کرده‎اند برای آنان آزادی مذهبی بیشتر بهانه و ابزاری برای تهمت زدن، تخریب همزیستی صلح آمیز اقوام و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تاکید کرد پکن قاطعانه با مداخله در امور داخلی خود از سوی هر کشوری یا هر قدرتی به بهانه آزادی مذهبی مخالف است.
مدت‎ ها است برخی آمریکایی‎ها با پرداختن به موضوعاتی مثل شین جیانگ و تبت انگشت اتهام خود را به سوی سیاست‎های قومی و مذهبی چین گرفته‎اند اما پکن معتقد است این یک امر استثنایی نیست و رفتار آنان همواره چنین بوده است.
پنس و پمپئو مراکز آموزش مهارت‎های حرفه‎ای شین جیانگ که برای جلوگیری از افراط‎گرایی دایر شده را "اردوگاه‎های بازآموزی" خواندند و چین را متهم به سرکوب شخصیت‎های بودایی تبت کردند آنان با لج‎بازی چشم خود را به روی حقایق بسته‎اند و تلاش می‎کنند از پذیرفتن اصول جامعه جهانی سر باز زنند.






منبع: صدای ایران

کلیدواژه: چین امریکا سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، شبکه اجتماعی «تیک تاک» در واکنش به لایحه ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا در صورت قطع نشدن ارتباط آن با چین، اعلام کرد ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را نقض می‌کند.

یک سخنگوی شبکه اجتماعی تیک تاک که زیر نظر شرکت چینی «بایت دنس» فعالیت دارد، اعلام کرد لایحه ممنوعیت تیک تاک در آمریکا، هفت میلیون شرکت را نابود می‌کند و پلتفرمی را که ۲۴ میلیارد دلار در سال به اقتصاد آمریکا کمک می‌کند، تعطیل می‌کند.

براساس این لایحه در صورتی که مالک چینیِ تیک تاک، آن را تا یک سال دیگر نفروشد، استفاده ار تیک تاک در آمریکا ممنوع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • انتقاد شدید خبرنگار کاتالانی اسپورت از وینیسیوس جونیور: چقدر حقیر و کوچکی!
  • انتقاد شدید رونالد دی بوئر از عملکرد ژائو کانسلو: حال می‌دانم چرا پپ او را دوست ندارد!
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند