Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقض قانون توسط نفتکش انگلیسی و دخالت و حمایت ناوچه جنگی اسکورت این نفتکش از آن در ماجرای روز گذشته، تاکید کرد: در اعمال قانون و حاکمیت ملی در خلیج فارس و تنگه هرمز قاطعانه عمل می کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در تشریح چرایی و چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی در عصر روز گذشته -جمعه 28 تیرماه- در تنگه هرمز اظهار کرد: نفتکش انگلیسی “Stena Impero”  تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی های دیگر قرار داشت ، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز ازمسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که پس از بی توجهی به هشدارها و تذکرات یگان دریایی سپاه و حتی مقاومت و نیز دخالت  ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن 2 فروند بالگرد  و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود ، با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای خودی متوقف و جهت بررسی ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.

سخنگوی سپاه "رعایت دقیق قوانین و مقررات بین المللی و دریانوردی توسط تمامی شناورهایی که قصد تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز دارند را  ضامن حفظ امنیت و آرامش این منطقه راهبردی" توصیف و تصریح کرد:  این قوانین تنها اختصاص به این منطقه ندارد و در آبراه های دیگر جهان نیز جاری است و به طور طبیعی به دلیل حساسیت های موجود ناشی از حضور تحریک کننده و غیر حرفه‌ای نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه ، اعمال این قوانین از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

سردار شریف با هشدار نسبت به رفتارهای متکبرانه، تحریک کننده و تهدید آمیز برخی شناورهای بیگانه و عدم تمکین رعایت مقررات بین المللی دریایی تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه همراه با سایر نیروهای مسلح، به نمایندگی از ملت ایران، در اعمال قوانین جاری بین المللی و نیز حاکمیت ملی در قلمرو های دریایی کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز قاطعانه عمل  کرده و اجازه نخواهند داد منافع و مصالح ملی و نیز امنیت این منطقه که یک مطالبه جهانی است با رفتارهای نامتعارف بیگانگان خدشه‌دار شود.

سخنگوی سپاه اظهار کرد: نفتکش توقیف شده انگلیسی هم اکنون در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است و سیر مراحل رسیدگی قانونی و قضایی در جریان است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تنگه هرمز توقیف نفتکش خلیج فارس نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون ناشناخته: کارت زرد دوم بدون اخراج!

اگر فکر می‌کنید خوره فوتبال و تماشایش هستید و همه قوانین آن را می‌دانید، سخت در اشتباهید.

به گزارش تابناک ورزشی؛ برتری دراماتیک استون‌ویلا مقابل لیل در مرحله یکچهارم نهایی رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا، یک اتفاق نادر را در خود داشت.

امیلیانو مارتینس که در طول مسابقه یک بار اخطار گرفته بود در حین شلیک ضربات پنالتی آخر مسابقه به دلیل تحریک هواداران حریف، کارت زرد دوم را گرفت.

بازیکنان لیل منتظر اخراج او از زمین مسابقه شدند اما مارتینس با اشاره داور در زمین ماند. تماشاگران به خیال اینکه داور تصمیم اولیه خود را تغییر داده به او اعتراض کردند اما آنچه امکان باقی ماندن مارتینس در جریان مسابقه را به وجود آورد، یک قانون کمتر شنیده شده فوتبال است.

بر اساس یکی از قوانین فوتبال که مطابق دستورالعمل‌های یوفا لازم‌الاجراست، کارت‌های زرد بازیکنان به محض آغاز ضربات پنالتی پاک می‌شود و دریافت کارت زرد دوم بعد از سوت پایان ۱۲۰ دقیقه به اخراج بازیکنان نمی‌انجامد.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون ناشناخته: کارت زرد دوم بدون اخراج!
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی