Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@06:15:14 GMT

جزئیات جدیدی از توقیف نفتکش انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۰۸۹

جزئیات جدیدی از توقیف نفتکش انگلیسی

سخنگوی سپاه با اشاره به نقض قانون توسط نفتکش انگلیسی و دخالت و حمایت ناوچه جنگی اسکورت این نفتکش از آن در ماجرای روز گذشته، تاکید کرد: در اعمال قانون و حاکمیت ملی در خلیج فارس و تنگه هرمز قاطعانه عمل می‌کنیم.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح چرایی و چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی در عصر جمعه (۲۸ تیر) در تنگه هرمز، اظهار کرد: نفتکش انگلیسی «Stena Impero» تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی‌های دیگر قرار داشت، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که پس از بی توجهی به هشدار‌ها و تذکرات یگان دریایی سپاه و حتی مقاومت و نیز دخالت ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن ۲ فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود، با قاطعیت و سرعت عمل نیرو‌های خودی متوقف و جهت بررسی‌ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.

سخنگوی سپاه، رعایت دقیق قوانین و مقررات بین المللی و دریانوردی توسط کلیه شناور‌هایی که قصد تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز دارند را ضامن حفظ امنیت و آرامش این منطقه راهبردی توصیف و تصریح کرد: این قوانین تنها اختصاص به این منطقه ندارد و در آبراه‌های دیگر جهان نیز جاری است و به طور طبیعی به دلیل حساسیت‌های موجود ناشی از حضور تحریک کننده و غیر حرفه‌ای نیرو‌های فرامنطقه‌ای در این منطقه، اعمال این قوانین از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

سردار شریف با هشدار نسبت به رفتار‌های متکبرانه، تحریک کننده و تهدید آمیز برخی شناور‌های بیگانه و عدم تمکین رعایت مقررات بین المللی دریایی، تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه همراه با سایر نیرو‌های مسلح، به نمایندگی از ملت ایران، در اعمال قوانین جاری بین المللی و نیز حاکمیت ملی در قلمرو‌های دریایی کشور در خلیج فارس و تنگه هرمز قاطعانه عمل کرده و اجازه نخواهند داد منافع و مصالح ملی و نیز امنیت این منطقه که یک مطالبه جهانی است با رفتار‌های نامتعارف بیگانگان خدشه‌دار شود.

سخنگوی سپاه در پایان یادآور شد: نفتکش توقیف شده انگلیسی هم اکنون در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است و سیر مراحل رسیدگی قانونی و قضایی در جریان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سخنگوی سپاه سردار رمضان شریف توقیف نفتکش انگلیسی تنگه هرمز نیروی دریایی سپاه صندوق توسعه ملی تنگه هرمز اسماعیل هنیه جان بولتون نفتکش سازمان بنادر و دریانوردی آیت الله جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المیادین، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن درباره آخرین تحولات منطقه به ایراد سخنرانی پرداخت.

الحوثی در سخنان خود گفت: من به صهیونیست‌ها می گویم از جنایات خوشحال نشوید، زیرا نیروهای فلسطینی شما را از سرزمین فلسطین بیرون خواهند کرد.

الحوثی خطاب به آمریکایی‌ها نیز گفت: دوران کنترل، استعمار و بردگی مردم از طریق نسل کشی گذشته و به پایان رسیده است و این نبرد سنگین به ضرر شما تمام خواهد شد. اگر زیاده‌روی کنید، عواقب آن بزرگ‌تر و خطرناک‌تر می‌شود و ارتش تحت الحمایه شما یعنی «اسرائیل» در معرض یک رسوایی تاریخی قرار می‌گیرد. شما آمریکایی‌ها ناامیدی و شکست را از انگلیس به ارث خواهید برد.

رهبر انصارالله یمن افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در حال هماهنگی برای کشتن آوارگانی هستند که برای دریافت کمک می‌روند. وحشیگری آمریکا در غزه باید مردم را بیدار کند. دشمن اسرائیلی آوارگان غزه را بین گزینه‌های مرگ با گرسنگی، قتل یا بیماری‌های همه گیر قرار داده است. دشمن یک منطقه را امن اعلام می‌کند و پس از تجمع مردم آنجا را هدف قرار می‌دهد، همانطور که این هفته در اردوگاه المواسی اتفاق افتاد. دشمن همچنان در حال شکست است و این شکست آمریکایی‌هایی است که شریک نسل‌کشی در غزه هستند. دشمن اسرائیلی نتوانست بین قبایل و مجاهدین یمنی شکاف ایجاد کند و این به دلیل استواری قبایل در پذیرش مقاومت بود.

الحوثی در ادامه اظهار داشت: عملیات حزب الله تأثیر قابل توجهی بر دشمن در شمال فلسطین اشغالی داشت. همچنین ما به عنوان حامیان غزه فعال، مستمر و مؤثر در حال فعالیت هستیم. تاکنون ۶۳ کشتی هدف قرار گرفته اند که عدد مهم، بزرگ و تأثیرگذاری است. بمباران موشکی با موشک‌های بالدار به سمت ام الرشرش اشغالی (بندر اشدود) برای هدف قرار دادن اهداف متعلق به دشمن اسرائیلی انجام شد. تأثیر عملیات نظامی در دریا و همچنین بر فلسطین و ناتوانی دشمن در توقف آنها موضوعی روشن است و دشمن به این موضوع اعتراف کرد. طبق اعتراف یک افسر آمریکایی، نیروی دریایی آمریکا از قرن نوزدهم به این حد از حقارت نرسیده است. وضعیت بدی که نیروی دریایی آمریکا به آن رسیده است نتیجه ناسازگاری واشنگتن و عدم پذیرش راه حل صحیح و عادلانه است. تنها راه حل توقف تجاوزات، جنایات و محاصره نوار غزه است. ناسازگاری آمریکا در حمایت از جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها به کشورمان، آن را در یک معضل واقعی قرار داده است. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با وجود قیمت‌های بالای کالاها، حمل و نقل و بیمه، با اسرائیلی‌ها مشکل پیدا کردند. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در حالی به این مخمصه و شکست رسیدند که هنوز درگیر رویارویی نظامی با بخشی از نیروهای مسلح ما هستند.

عبدالملک الحوثی همچنین بیان کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید این وضعیت را تصور کنند که ممکن است در مقابل صدها هزار قهرمان درگیر حمله زمینی قرار گیرند. انگلیسی‌ها پیرو و نوکر آمریکایی‌ها هستند و در وضعیت بدی قرار دارند. فرماندهان نیروی دریایی بریتانیا اذعان دارند که با موشک‌هایی که از یمن با سرعتی بیش از ۳ برابر سرعت صوت پرتاب می‌شوند، روبرو هستند. فرمانده یک ناوشکن انگلیسی نیز می‌گوید یمنی‌ها در حال حاضر از سلاح‌های پیشرفته و مرگبارتری در دریای سرخ استفاده می‌کنند. فرماندهان نیروی دریایی انگلیس گفتند یکی از ناوشکن‌ها با حمله مرگبار تعداد زیادی پهپاد مواجه شد. فرماندهان نیروی دریایی بریتانیا می‌گویند که سرعت عملیات در دریای سرخ دشوار است و سطح فعالیت خسته کننده است. از طرف دیگر آمریکایی‌ها برای ادامه تجاوز به کشور ما در حال تحرکاتی هستند و حملات آنها در این هفته به ۱۳ حمله و بمباران دریایی رسید.

الحوثی در ادامه تاکید کرد: حملات این هفته دشمن مانند حملات قبلی شکست خورده است و دشمن نمی‌تواند توانایی نیروهای مسلح ما را محدود کند. دشمن همچنین به تحریک مزدوران و ائتلاف ادامه می‌دهد، به دنبال دخالت دادن آنهاست و همچنان به دروغگویی درباره مردم فلسطین ادامه می‌دهد. کمیته‌های اسرائیلی که از زبان عربی استفاده می‌کنند در کمپین‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی علیه موضع مردم ما شرکت می‌کنند. دشمن به اعمال فشار بر پرونده بشردوستانه کمک به یمن و متوقف کردن این کمک‌ها ادامه می‌دهد تا مردم یمن را از کمک‌هایی که از طریق سازمان ملل می‌رسد، محروم کند. مردم ما به مقاومت ادامه می‌دهند و با اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و عوامل آن‌ها مقابله خواهند کرد و هیچ چیزی بر موقعیت آنها تأثیر نمی‌گذارد.

رهبر انصارالله یمن درباره مواضع کشورهای عربی هم گفت: کشورهای عربی هستند که در اثر نقش منفی دولت‌ها و رهبران آنها در سرکوب مردم، فعالیت یا جنبش مردمی ملموسی در حمایت از فلسطین در آنها وجود ندارد. اگر ما پرچم جهاد علیه ظلم و جنایت اسرائیل، آمریکا و انگلیس را به دوش نکشیم، پس چه زمانی جهاد خواهیم کرد؟ مردم فلسطین از ناامیدی شدید محیط عربی و اسلامی خود و از ادامه تجاوزات و جنایت اسرائیل آسیب دیده اند.

دیگر خبرها

  • الحوثی: تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • (ویدیو) توقف کامل تجارت دریایی آمریکا با انسداد کامل تنگه باب المندب توسط یمن!
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در محورهای مواصلاتی لرستان
  • برخورد قاطع پلیس با رانندگان پرخطر در جاده‌های لرستان
  • سفر به جزیره هرمز از قشم تعطیل شد / برقراری مسیر دریایی قشم به بندرعباس
  • سفر به جزیره هرمز تعطیل شد/برقراری مسیر دریایی قشم به بندرعباس