Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@08:25:00 GMT

تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با ظریف

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۱۱۱

تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با ظریف

به گزارش عصر شنبه ایرنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس در تماسی تلفنی با «محمد جواد ظریف» - که در کاراکاس حضور دارد - در خصوص آخرین تحولات مربوط به توقیف کشتی‌ها گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو، ظریف با یادآوری اینکه برخلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ایران بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در این گفت‌وگو بر یافتن راه حل‌های قانونی و پرهیز از افزایش تنش تاکید کردند.

روز گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان کشتی انگلیس ستِنا ایمپرو (stena impero) را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که نیروی دریایی انگلیس دو هفته پیش کشتی حامل نفت ایران را در جبل الطارق به بهانه رعایت نکردن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف کرده و روز گذشته این توقیف را تمدید کرد.

کد خبر 448615

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفتکش ایران و انگلیس محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌ منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

حسین امیرعبداللهیان تاکید کرد: «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاورد‌های نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اعلام کرد به زودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش  در امور سیاست خارجی
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست
  • روایت گاردین درباره موضع تند کامرون در قبال اسرائیل