Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:27:22 GMT

ورود هیات حماس به تهران خبر دادند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۱۲۵

ورود هیات حماس به تهران خبر دادند

خبرنگار پایگاه خبری «العربی الجدید» از ورود یک هیات حماس به ریاست «صالح العاروری» به تهران خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک هیات بلندپایه حماس که امروز (یکشنبه) برای دیدار با مقامات ایرانی به این کشور سفر کرده بود، عصر امروز وارد تهران شد.

این خبر را خبرنگار پایگاه خبری «العربی الجدید» قطر در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که ریاست هیأت اعزامی جنبش حماس به تهران را «صالح العاروری» بر عهده دارد.

برخی منابع خبری از جمله «عربی21» پیش از سفر هیات حماس به تهران گزارش داده بودند که «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس به همراه «موسی ابومرزوق» و «حسام بدران» از اعضای این دفتر و «ماهر صلاح» مسئول امور خارجه این جنبش به تهران سفر می‌کنند.

وبگاه خبری «عربی ۲۱» پنجشنبه گذشته (۲۷ تیر) مدعی شده بود که این سفر بنا به دعوت رسمی ایران و در راستای تقویت روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حماس صالح العاروری العربی الجدید موسی ابومرزوق صندوق توسعه ملی تنگه هرمز اسماعیل هنیه جان بولتون نفتکش سازمان بنادر و دریانوردی آیت الله جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «خلیل الحیه» نایب رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی که از سوی آسوشیتدپرس نقل شد اعلام کرد: ما چند مرتبه توافق‌هایی را برای توقف جنگ و آتش‌بس به مدت ۵ سال یا بیش‌تر ارایه کرده‌ایم.

الحیه گفت: حماس تشکیل کشور فلسطین با حاکمیت کامل در مرزهای ۱۹۶۷ را خواهد پذیرفت و اگر این موضوع رخ بدهد، شاخه نظامی این جنبش منحل خواهد شد. سوابق مبارزه علیه اشغالگران نشان داده که این مبارزان هنگام استعفا و دستیابی به حقوق و کشورشان به احزاب سیاسی مبدل خواهند شد.

وی افزود: جنبش حماس در موضوع شمار اسیران فلسطینی که در جریان مبادله احتمالی اسیران آزاد خواهند شد، نرمش نشان داده و کوتاه آمده است. حماس از خواسته‌های خود در خصوص برقراری آتش‌بس دایم و عقب‌نشینی کامل نیروهای اسراییلی پا پس نخواهد کشید.

الحیه ادامه داد: زمانی که اطمینان نداریم جنگ پایان خواهد یافت چرا باید اسیران را تحویل بدهیم؟ ما هرگونه حضور بیگانگان در دریا یا خاک غزه را رد می‌کنیم و با هر نیروی نظامی اسراییلی یا غیر اسراییلی به عنوان نیروی اشغالگر برخورد می‌کنیم.

نایب رییس جنبش حماس در نوار غزه افزود: تلاش‌های اسراییل برای نابودی حماس در نهایت در ممانعت از خیزش مسلحانه پیشروی فلسطینیان ناکام خواهد بود.

وی افزود: حماس خواهان تداوم نقش قطر به عنوان میانجیگر است. هیچ اقدامی برای انتقال دایم دفتر سیاسی جنبش حماس وجود ندارد.

کد خبر 6088466

دیگر خبرها

  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد