Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@12:28:57 GMT

واکنش هلند به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۱۵۱

خرداد؛وزارت امور خارجه هلند روز شنبه از توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز به شدت ابراز نگرانی کرد.


به گزارش خرداد، وزارت امور خارجه هلند روز شنبه از توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز به شدت ابراز نگرانی کرد.

 وزارت امور خارجه هلند در بیانیه خود تاکید کرد:«آزادی ناوبری بدون محدودیت، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و ایران باید فورا کشتی و خدمه آن را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلند در کنار بریتانیا است.»
آلمان نیز امروز از ایران خواست که هر چه  سریعتر نفتکش انگلیسی را آزاد کند.

در بیانیه‌ای که وزرات خارجه آلمان منتشر کرده توقفیف دو کشتی که به زعم آنها  کشتی تجاری بودند در خلیج فارس به شدت محکوم شده است و در این بیانیه از ایران خواسته شده است که کشتی دوم به سرعت آزاد شود.

وزارت خارجه فرانسه هم امروز شنبه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» در آبهای خلیج فارس از افزایش تنشها در این منطقه ابراز نگرانی کرد.



روز گذشته (جمعه)، یک فروند کشتی انگلیسی به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. برخی منابع رسانه ای جمعه شب از توقیف دومین کشتی بریتانیایی به نام مصدر توسط نیروهای مسلح ایران خبر داده بودند که ایران چنین خبری را تکذیب کرد. برچسب ها: هلند ، نفتکش انگلیس

منبع: خرداد

کلیدواژه: هلند نفتکش انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 847070 منبع: ایرنا برچسب‌ها ناصر کنعانی اردن وزارت امور خارجه کویت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی