Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@11:16:28 GMT

2600 فلسطینی طی 6 ماه اخیر بازداشت شده اند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۱۷۵

2600 فلسطینی طی 6 ماه اخیر بازداشت شده اند

یک مرکز فلسطینی اعلام کرد، در شش ماه اول سال جاری میلادی (2019) حدود 2600 نفر بازداشت شده‌اند که یک سوم آنها مربوط به شهر قدس هستند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، مرکز پژوهش‌های ویژه اسرای فلسطینی اعلام کرد، بازداشت فلسطینی‌ها در شهرهای مختلف قدس بویژه در سال جاری میلادی افزایش شدیدی داشته است.

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، «ریاض الاشقر» سخنگوی رسانه‌ای مرکز مذکور اعلام کرد، در شش ماه اول امسال (۲۰۱۹) ۲۶۰۰ فلسطینی در شهرها و استان‌های مختلف بازداشت شدند که یک سوم آنها مربوط به شهر قدس است و این دلیلی بر هدف قرار دادن اهالی قدس است تا آنها را از حمایت از مقدسات و مسجدالاقصی بازدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الاشقر در ادامه گفت؛ ماه فوریه به دلیل حوادث مربوط به «باب‌الرحمه» شاهد بیشترین حجم بازداشت‌ها بود که طی آن دهها تن از افراد برجسته و روحانیون دینی از جمله «عبدالعظیم سلهب» رئیس شورای اوقاف قدس و «ناجح بکیرات» معاون مدیرکل اوقاف قدس بودند.

وی سپس تصریح کرد: بازداشت‌ها شامل تمام روستاها، شهرها و نواحی قدس بود. عیسویه با ۲۹۵ بازداشتی در رتبه اول قرار داشت و پس از آن شعفاط با ۱۳۰ بازداشتی، سلوان با ۱۲۰ بازداشتی و قدس با ۱۰۵ بازداشتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند و در مسجدالاقصی نیز ۶۵ نفر دستگیر شده‌اند.

بازداشت کودکان
الاشقر ادامه داد، بازداشت‌ها در قدس بر روی کودکان کم سن وسال متمرکز بوده و حدود ۳۰۰ نفر از دستگیرشدگان کودک هستند که ۱۷ نفر آنها بیشتر از ۱۲ سال سن ندارند.

بازداشت زنان
بر اساس گفته وی، رژیم صهیونیستی در این بازداشت‌ها تعدای از بانوان فلسطینی را هم دستگیر کرده است که ۴۳ نفر از آنها کم سن و سال هستند و اغلب در مقابل حبس خانگی یا تبعید از مسجدالاقصی آزاد شده‌اند.
تعداد کل زندانیان فلسطینی محبوس در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۶۵۰۰ نفر اعلام شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بازداشت فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم

دانشجویان، دانشگاه کلمبیا آمریکا در حمایت از مردم فلسطین در این دانشگاه تحصن کردند و همچنین اعضای هیئت علمی این دانشگاه برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده به خاطر حمایت از فلسطین اعتصاب کردند. ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دو دانشگاه ییل در کنتیکت و نیویورک در منهتن بازداشت شدند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • (ویدئو) بازداشت اولین سارقی که با پابند الکترونیکی دزدی می کرد!
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • ببینید | سیا ساکتی در تهران بازداشت شد!
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران/ بازداشت ۱۸۳۹ موادفروش
  • جمع‌آوری بیش از ۲۶۰۰ معتاد متجاهر در غرب تهران
  • (ویدئو) آماده شدن نتانیاهو برای حکم بازداشت
  • ببینید | آماده شدن نتانیاهو برای مواجهه با حکم بازداشت