Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی روز شنبه در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: جمهوری اسلامی از جمله نظام‌هایی است که تمامی ارکان آن به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم اداره می‌شود و این مساله مایه افتخار هر ایرانی است.

وی بابیان اینکه انتخابات مظهر مردم سالاری است، بیان کرد: از طریق فرآیند انتخابات حاکمان را انتخاب می‌کنیم و با سربلندی می‌توان گفت در تمامی ادوار گذشته انتخابات در جمهوری اسلامی در کمال صحت، سلامت و امنیت برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: دو نهاد یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان دو بال پرواز انتخابات هستند، ما مجری هستیم و مسئولین هیأت‌های نظارت، نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند.

وی افزود: تعامل بین دو نهاد وزارت کشور و شورای نگهبان به نفع مردم و جمهوری اسلامی است، تعامل به معنای این نیست از چارچوب قانون خارج شویم بلکه به معنای همکاری است و هر اندازه این همکاری، همدلی و مساعدت بیشتر باشد انتخابات قانونی، شفاف‌تر و سالم‌تر را شاهد خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: پس از این نشست‌های مشترک برای انتخابات، پیگیرانه برگزار خواهد شد. انتخابات پیش رو باید در تعامل با مسئولین هیأت نظارت و در چارچوب اخلاق، شرع و قانون برگزار شود و این نکات در نشست‌های بعدی یادآوری و در اولین نشست فرمانداران و بخشداران بیان می‌شود.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ائمه جمعه نکاتی را بیان کردند که برای همه این دیدگاه فصل الخطاب است و فرمودند اگر ائمه جماعات از فردی عیبی مشاهده کردند، پیش از خطبه نماز جمعه با فرد در میان گذارند، پیرو این موضوع ما هم در فرآیند اجرای انتخابات ممکن است با مشکلی مواجه شویم و رئیس دفتر نظارت و بازرسی ایرادات و ضعف‌های موجود را به بنده، فرماندار و بخشداران انعکاس دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ضمن تاکید بر حفظ حرمت و جایگاه‌های افراد گفت: شورای نگهبان از جایگاه قانونی برخوردار است، همچنین هیأت نظارت نیز جایگاه قانونی دارد، باید حرمت این جایگاه‌ها حفظ شود.

اکرمی به اقدامات اجرایی انتخابات اشاره کرد افزود: برای شعب یک چک لیست سه ماه پیش از شروع انتخابات تهیه شده و در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده می‌شود و تمامی شعب اخذ رأی استان باید بازدید شوند و وضعیت موجود آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تمام اعضای شعب اخذ رأی در چند مرحله آموزش خواهند دید و ستاد انتخابات در این خصوص تقویم آموزشی را در نظر بگیرد.

کد خبر 4671625

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی مشارکت مردم در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد

علیرضا شهرجردی روز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری آزمون اظهار کرد: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی استان مرکزی در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان ساوه به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز برگزار می‌شود.

افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است تا استان مرکزی چون سال‌های گذشته میزبانی شایسته‌ای برای این آزمون مهم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تست دریافت درجه ایثار در ۲ مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی برگزار می‌گردد، گفت: در نخستین بخش آزمون شرکت کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اعلام جزئیات این آزمون گفت: مرحله آمادگی جسمانی با آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد ونجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امدادونجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادراجرایی اقدام نموده است.

نماینده سازمان امدادونجات کشور فرشید بنی دیدار را به عنوان سرتیم هیات داوران معرفی کرد و گفت: وحید آستارکی، سید جمال هشمی، مهدی نظری، سجاد حیدریان، امین جعفر بیگی، یونس حسنوند، بهداد برزویی، ابراهیم مهدی پور، مصطفی احمدتبار دیگر اعضای هیات داوران این آزمون خواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موقثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه برلی خدمت‌رسانی به شهروندان در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

گفتنی است پس از برگزاری آزمون ویژه برادران، آزمون ویژه بانوان نیز از ۲۲ اردیبهشت ‌ماه به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی هلال احمر ساوه به میزبانی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است