Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:40:16 GMT

گردشگری در کرمان مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۳۰۵

گردشگری در کرمان مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی موسوی آیت اللهی عصر شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در دنیا سومین صنعت است، اظهار کرد: در کشور و استان کرمان این امر مقدای مغفول مانده و نیاز است که کارهای بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی با بیان این مطلب که گردشگری و اشتغالزایی دارای درآمدزایی خوبی است، افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ۲۵۵ میلیون نفر اشتغالزایی در دنیا انجام شده است لذا باتوجه به خواسته مقام معظم رهبری باید کار بیشتری در این حوزه انجام شود تا بتوانیم به جایگاه واقعی این صنعت برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان ظرفیت ها و جاذبه های زیادی داریم که می تواند از آن کسب درآمد کرد، اظهار داشت: خانه های بوم گردی در این زمینه می تواند کمک زیادی کنند همچنین می توان برای معرفی ظرفیت صنایع دستی استان در پروازهای استان استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که اگر اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری انجام شود می تواند موجب کاهش بزه شود، عنوان داشت: خبرنگاران می توانند در این زمینه به ما کمک کنند لذا پیشنهاد می کنم که خانه مطبوعات عضو این کارگروه شود.

موسوی آیت اللهی اظهار داشت: در ارتباط با مسائل گردشگری مصوبات خوبی داشته ایم که برخی اجرا و برخی معطل مانده است لذا باید در زمینه طرح هایی که معطل مانده است جلساتی گرفته و موانع مربوطه مرتفع شوند.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه ما باید در حوزه میراث فرهنگی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم همچنین باید زیرساخت ها در این حوزه مشخص باشد، اظهار داشت: در خصوص دستورالعمل دولت برای راه اندازی ۵۰۰ هتل در کشور، تقاضا دارم مکان های لازم مشخص شود ما نیز زمین مورد نیاز را در این زمینه نیز تأمین می کنیم لذا میراث فرهنگی ظرف یک هفته آینده مکان های مورد نیاز برای راه اندازی هتل را مشخص کند.

وی با بیان این مطلب که کاملاً آمادگی داریم که بناهای تاریخی استان مرمت شوند، بیان داشت: استان کرمان ۷ هزار اثر دارد و حتی سرمایه گذار هم داریم منتها باید بستر لازم مهیا بشود.

کد خبر 4671634

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر میزبان انبوه مسافران نوروزی/مراکزاقامتی و تفریحی توسعه یابد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر دارای جذابیت‌های بسیار زیادی برای حضور مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال به ویژه در تعطیلات نوروزی است که هر سال در این ایام شاهد حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور هستیم.

سواحل زیبا، نخلستان‌های سرسبز، مناظر طبیعی، جاذبه‌های صنعتی، بازارهای تجاری، تفریحات دریایی، جزایر، آب و هوای مناسب و… از مهمترین جذابیت‌های استان بوشهر در ایام نوروز برای حضور مسافران است.

تعطیلات دو هفته‌ای نوروز فرصت مناسبی است تا در شرایطی که آب و هوای نیمه شمالی کشور سرد است، هم‌وطنان به بوشهر و دیگر استان‌های جنوبی سفر کرده و از این آب و هوا در کنار جذابیت‌های گردشگری لذت ببرند.

با وجود برخورداری استان بوشهر از سواحل طولانی و زیبا، زیرساخت‌های گردشگری از جمله فضاهای اقامتی و تفریحات ساحلی و دریایی در استان بوشهر توسعه نیافته و کمبودهای فراوانی در این زمینه وجود دارد.

در زمینه ساحل‌سازی در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی در زمینه ایجاد و راه‌اندازی تفریحات دریایی و ساحلی در استان بوشهر هنوز کار خاصی انجام نشده است و کمبودها در این زمینه فراوان است.

برخی از قایق‌ها در این فصل اقدام به ایجاد گشت‌های دریایی در نوار ساحلی می‌کنند که اغلب به دلیل نداشتن شرایط ایمنی مناسب، با مخاطراتی روبرو هستند و این بخش نیازمند ساماندهی و نظارت مناسب‌تری است.

تعداد تخت‌های اقامتی در استان بوشهر پایین است و کفاف مسافران و گردشگران را نمی‌دهد که باید در زمینه ایجاد هتل‌های مناسب در سطح استان همکاری و تلاش بیشتری انجام شود.

اسکان مسافران در مدارس

بخش عمده‌ای از مسافران نوروزی در استان بوشهر شب‌ها یا در چادرهای مسافرتی و یا در مدارس سپری می‌کنند تا به گونه‌ای کمبود تخت‌ها جبران شود.

حدود سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس برای اسکان فرهنگیان و دیگر هم‌وطنان در استان بوشهر مهیا شده است مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و همکاران ما آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

علی موحدی با اشاره به اختصاص ۴۵۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در استان بوشهر بیان کرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس برای اسکان فرهنگیان و دیگر هم‌وطنان در استان بوشهر مهیا شده است.

وی از اسکان ۳۵ درصد از مسافران نوروزی استان بوشهر در فضاهای آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: میزبانی از مسافران نوروزی و خدمات‌دهی در این زمینه از افتخارات مجموعه آموزش و پرورش در استان است.

ورودی بیش از ۳ میلیون نفر به بوشهر

به گفته استاندار بوشهر، از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان شده و اگر میانگین مسافر هر خودرو ورودی پنج نفر محاسبه شود تاکنون افزون بر سه میلیون نفر وارد استان شده‌اند.

از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان شده است احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه گردشگران به‌صورت متوسط چهار روز در استان بوشهر اقامت داشته‌اند تصریح کرد: حجم ترددهای نوروزی در جاده‌های کشور و ظرفیت مسافران در شهرهای ساحلی استان بوشهر بسیار بالا است که ستاد تسهیلات سفر اقدامات گسترده‌ای برای ارائه خدمات بهتر به مردم و مسافران انجام داده است.

محمدی‌زاده، اضافه کرد: آب و هوای خوب، مهمان‌نوازی بوشهری‌ها، بازار و ساحل خلیج فارس شرایطی است که زمینه مسافرت گردشگران از نقاط کشور را به استان بوشهر فراهم می‌کند و ما هم سعی می‌کنیم میزبان خوبی برای مسافران باشیم.

وی گفت: خوشبختانه تا به امروز حادثه سخت و دلخراش در استان بوشهر رخ نداده و استان بوشهر کمترین میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان با کمترین نرخ تورم در کشور از استان‌های برتر است خاطرنشان کرد: در مدیریت و ساماندهی سواحل اقدامات خوبی انجام شده و دستگاه‌های فرهنگی در سواحل استان مستقر هستند و طرح‌های مختلف در حال اجرا است.

محمدی‌زاده اکثر مسافران استان بوشهر مردم متدین و انقلابی دانست و بیان کرد: با تخلفات در عرصه‌های گوناگون به موقع برخورد می‌شود که در این راستا رعایت ماه مبارک رمضان و فرهنگ عفاف و حجاب یک ضرورت است.

خدمات‌دهی ۱۰ هزار تخت به گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور گسترده مسافران نوروزی در این استان اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری فراوانی در استان وجود دارد و همین موضوع باعث ورود انبوه گردشگران به استان شده است.

اسماعیل سجادی منش بوشهر را از استان‌های فعال در ایام نوروز عنوان کرد و ادامه داد: از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان در این ایام می‌توان به گردشگری دریایی و طبیعی، گردشگری تجاری و گردشگری صنعتی اشاره کرد.

وی از اتخاذ تصمیمات مناسب و تمهیدات ویژه برای اسکان و خدمات رسانی به مهمانان نوروزی و گردشگران در این ایام خبر داد و افزود: امسال میزان رضایت مسافران نوروزی از حضور در استان بوشهر مطلوب ارزیابی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از افزایش حضور گردشگران در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به غیر از اماکن اقامتی و بوم گردی‌ها، زمینه اسکان مسافران نوروزی در مدارس، سالن‌ها و… نیز فراهم شده است.

وی از تجهیز بیش از ۶۰ هزار تخت اقامتی برایم سافران نوروزی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها حدود ۱۰ هزار تخت اقامتی به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

با توجه به کمبود مراکز اقامتی و همچنین فضاهای تفریحی، انتظار می‌رود زمینه مشارکت بخش خصوصی برای توسعه هتل‌ها، مهمانپذیرها، فضاهای تفریحی و بازی‌های دریایی و ساحلی در استان بوشهر فراهم شود.

کد خبر 6062586

دیگر خبرها

  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • هم فکری و مشارکت مردم خارگ در حوزه عملیات عمومی افزایش می‌یابد
  • ۵۰ راهنمای گردشگری در کرمان فعال هستند
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • بوشهر میزبان انبوه مسافران نوروزی/مراکزاقامتی و تفریحی توسعه یابد
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟ | فردین آقابزرگی
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود