Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@23:42:35 GMT

عیسی امیدوار سفرنامه‌اش را می‌خواند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۳۸۷

عیسی امیدوار سفرنامه‌اش را می‌خواند

جلسات سفرنامه خوانی دو بار در ماه از کتاب «سفرنامه برادران امیدوار، نخستین جهانگردان پژوهشگر ایرانی» در موزه برادران امیدوار با هدف ارتقاء جایگاه علمی موزه‌ها و ایجاد ارتباط دوسویه با مخاطبان موزه و  برای تشویق به مطالعه و کتابخوانی و همچنین تشویق به سفر به مناطق مختلف در مجموعه تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود که حضور علاقمندان در آن، آزاد و رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین جلسه سفرنامه خوانی امسال با حضور «عیسی امیدوار» دوشنبه (۳۱تیر ماه ۱۳۹۸) ساعت ۱۰ تا ۱۲، در موزه برادران امیدوار در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

سفر عیسی و عبدالله امیدوار در سال ۱۳۳۳ ه‍جری شمسی برای درک نادیده‌های جهان با سرمایه‌ای بالغ بر ۹۰دلار و با عبور از مرز افغانستان و ایران آغاز شد که با گذر از جنگل‌های آمازون و آفریقا، صحرای گرم و سوزان ربع الخالی عربستان، سرزمین‌های ناشناخته آمریکای جنوبی، استرالیا، قطب شمال و جنوب پایان یافت. حاصل سفر ۱۰ ساله‌ آنها به ۹۹ کشور از پنج قاره جهان، هزاران عکس،  فیلم،  صنایع دستی نقاط مختلف جهان و تعداد زیادی مقالات و تحقیقات علمی است.

موزه برادران امیدوار ۵ مهر ماه ۱۳۸۲ همزمان با آغاز هفته جهانگردی در عمارت کالسکه خانه مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد افتتاح شد. این موزه از سه گالری تشکیل شده که ادوات شکار، حیوانات و حشرات تاکسیدرمی‌شده، آلات موسیقی، مجسمه‌های چوبی، جواهرات سنتی، ظروف سفالی، سنگواره‌ها، صدف‌ها، مرجان و عکس‌هایی از اقصی نقاط جهان و مراسم و آداب و رسوم قبایل بدوی و بومیان نقاط گوناگون در آن‌ها به نمایش گذاشته شده است.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1281710

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گردشگری سفرنامه موزه ایالات متحده آمریکا نفتکش دونالد ترامپ انگلیس ایران و انگلیس ایران و آمریکا محمدجواد ظریف سپاه پاسداران باشگاه پرسپولیس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با اظهار امیدواری تبدیل کارخانه ریسباف به بزرگترین موزه کشور گفت: امیدواریم با همکاری استانداری و اداره ارشاد، این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.


علی قاسم زاده با اعلام اینکه مجموعه ریسباف در هفته جاری به شهرداری تحویل داده می‌شود، افزود: مرمت این مجموعه فورا آغاز می‌شود تا نسبت به تحقق یکی از رویا‌های مهم این شهر و شهروندانش درخصوص این مکان گام برداریم.

 
او گفت: شهرداری اصفهان در بودجه امسال خود ردیف اعتباری مشخصی را برای صندوق حمایت از تولید آثار هنری در نظر گرفته و در صورت مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، این طرح به سرانجام می‌رسد.


شهردار اصفهان با اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای گالری‌های هنری در بعضی از ایستگاه‌های مترو، اختصاص زمین برای احداث پلاتو جهت اجرای نمایش، افزود: سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان متعهد شده است که روند بهسازی موزه هنر‌های معاصر را تا پایان ماه‌های محرم و صفر به پایان برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی