Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@10:47:23 GMT

ظریف: تروریسم اقتصادی آمریکا یک تهدید جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۴۱۳

ظریف: تروریسم اقتصادی آمریکا یک تهدید جهانی است

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان که به‌منظور شرکت در اجلاس«نم» به ونزوئلا سفر کرده است، عصر شنبه(۲۹ تیر) در صفحه توییتر خود نوشت: «تروریسم اقتصادی ایالات متحده یک تهدید جهانی است. برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد که مهیای تمهید پاسخی جهانی به یک‌جانبه‌گرایی است، در ونزوئلا هستم. در تعامل ایران با دنیا، ما نه خواستار سرنگونی رهبران کشورها هستیم و نه خواهان تقویت موقعیت آنها؛ این تصمیم با مردم هر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

ظریف: مردم ونزوئلا اکنون حق دارند تا در دفاع از رئیس جمهور برگزیده خویش به پاخیزند

وزیر امور خارجه ایران در نشست عدم تعهد در کاراکاس گفت: مردم ونزوئلا همانند هر کشور دیگری مرجع اصلی و عالی انتخاب رئیس جمهور خود هستند، آنان اکنون حق دارند تا در دفاع از رئیس جمهور برگزیده خویش به پاخیزند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) در نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در کاراکاس پایتخت ونزوئلا شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت. 

وی در ابتدا ضمن قدردانی از مردم و دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا برای سازماندهی عالی این نشست و نیز مهمان نوازی آنها عنوان کرد: نشست ها و رایزنی های منظم ما به عنوان اعضای جنبش عدم تعهد نشان دهنده عزم ما برای حفظ و تقویت جنبش و ارتقاء همکاری های خود در مسیر حفاظت از منافع ملت هایمان است.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در مواجهه با چالش های سهمناک کنونی و همچنین چالش های در حال ظهور نیازمند به کاربست ظرفیت کامل جنبش خویش نیازمندیم.

ظریف با بیان اینکه موج نوین ماجراجویی یکجانبه گرایانه افراطی آمریکا مهم ترین چالشی است که اکنون تقریباْ همگی ما به طریقی با آن روبرو هستیم، اظهار داشت: این چالش در حال تضعیف حاکمیت قانون در سطح بین المللی است و به انحاء گوناگون صلح و ثبات در سراسر جهان را در معرض تهدید قرار داده است.

وی ادامه داد: همکاری بین المللی در بسیاری از زمینه ها از جمله تجارت آزاد، محیط زیست، حاکمیت قانون، سازمان های بین المللی و مواردی بیشتر به گونه ای بی سابقه در حال صدمه دیدن و خدشه دار شدن است. در شرایطی که برخی ملت ها از ناحیه تحریم های اقتصادی یکجانبه و تهاجم نظامی تهدید می شوند، دیگر ملت ها بار سنگین ضربات ناشی از موج سیاست های حمایت گرانه ناپخته آمریکا را تحمل می کنند. وضعیت به گونه ای است که حتی بسیاری از متحدان آمریکا در معرض سیاست بی سابقه مداخله در امور داخلی آنها قرار دارند.

ظریف افزود: با یادآوری نتایج فاجعه آمیز موج قبلی یکجانبه گرایی آمریکا در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی شامل اشغال گری ها، بی رحمی ها و افراط گرایی خشن، بر ما است تا در مقابل این موج جدید ایستادگی کرده و آن را به عقب برانیم.

وزیر خارجه بیان کرد: کشور من پیشتاز و در خط مقدم جبهه مقاومت در برابر تمایلات یکجانبه گرایانه جدید آمریکا است که از جمله تروریسم اقتصادی تمام عیار را شامل می شود. کوشش های صمیمانه ما برای پاسخگویی به نگرانی مربوط به برنامه هسته ای صلح آمیزمان، که بی پایه هم هست، در شمار یکی از بسیار قربانیان یکجانبه گرایی نوین است.

*دولت آمریکا به رغم سرمایه گذاری کل دنیا برای انعقاد موافقتنامه هسته ای، درصدد است تا آن را به ورطه شکست بکشاند

وی گفت: دولت آمریکا به رغم سرمایه گذاری کل دنیا برای انعقاد موافقتنامه هسته ای، درصدد است تا آن را به ورطه شکست بکشاند. آمریکا در روند محقق ساختن این هدف خود نه تنها قطعنامه های مربوط شورای امنیت را نقض کرده است، بلکه همچنین به روشی ملامت آمیز آنانی را که بر آن بوده اند تا به موافقتنامه مزبور وفادار مانده و آن را رعایت کنند، تحریم کرده است.  

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: دخالت فاحش آمریکا در امور داخلی ونزوئلا دولت میزبان ما از جمله از طریق دامن زدن به تلاش های مربوط به کودتای نظامی در ماه آوریل گذشته نمونه ای دیگر از رفتار بدخواهانه آمریکا است. نکته تازه در این زمینه آن است که دولت جدید آمریکا نقاب از چهره برداشته و بی احترامی آشکار و بی پرده خود نسبت به حقوق بین الملل و حقوق ملت های مستقل را به نمایش گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ونزوئلا همانند هر کشور دیگری مرجع اصلی و عالی انتخاب رئیس جمهور خود هستند همان گونه که در ماه مه ۲۰۱۸ چنین کردند. آنان اکنون حق دارند تا در دفاع از رئیس جمهور برگزیده خویش به پاخیزند.

*سیاست یکجانبه گرایانه بوالهوسانه آمریکا/اندک رژیم های عرب که با طرح های آمریکا همراهی می کنند صلح و امنیت منطقه را به مخاطره می افکنند

وی گفت: در موردی مشابه، سیاست یکجانبه گرایانه بوالهوسانه و شریرانه آمریکا در حال نابودسازی هر مبنایی است که پیش از این برای حل و فصل مسئله فلسطین با محوریت اشغال آن بنا نهاده شده بود. تحرکات غیرقانونی آمریکا که انکار حقوق اساسی مردم فلسطین را هدف دارد، در حال تشدید وضعیت در سراسر خاورمیانه است. اندک رژیم های عرب که با این تحرکات و دیگر طرح های توطئه آمیز آمریکا همراهی می کنند، نه تنها به مردم فلسطین خیانت می کنند که صلح و امنیت سراسر منطقه را به مخاطره می افکنند.

به گزارش فارس، ظریف بیان کرد: مخالفت با یکجانبه گرایی و کوشش برای حاکمیت قانون در سطح بین المللی از زمان تأسیس جنبش عدم تعهد پیوسته در صدر دستور کار آن بوده است. اکنون که نظم قانونمند بین المللی بیش از هر زمانی در گذشته مورد تهدید است، لازم است که دولت های عضو جنبش عدم تعهد در صفی واحد قرار گرفته و بر چگونگی رفع این تهدید تمرکز کنند که اگر چنین نکنیم، همه بازنده خواهیم بود.  

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف تروریسم اقتصادی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، «نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از سفر آیت‌الله رمضانی به کشور ونزوئلا، روابط میان ایران و ونزوئلا را برادرانه، عمیق و قدیمی دانست و تصریح کرد: این روابط باید در راستای ارزش ها و اصول باشد. ما در جهانی زورگو زیست می کنیم. چاوز قرن ۲۱ را قرن ملت ها می دانست و ما بخشی از قرن ۲۱ هستیم، قرن ۲۱، قرن ما است. هیچکس نمی تواند حق آزادی و استقلال و زندگی در صلح و حق پیوند معنویت و فرهنگ و دین را از ما بگیرد.

رییس جمهور ونزوئلا با اشاره به این که دوستی ایران و ونزوئلا نه سیاسی و موقت، بلکه واقعی و راهبردی است، بر ارتباط میان میان ملت های ایران و ونزوئلا تاکید کرد.

نیکلاس مادورو با اشاره به ملاقات‌هایش با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، ایشان را فردی باهوش دانست که تحلیل دقیق و عمیقی از جهان و تحولات آن دارند.

وی تاکید کرد: ما همواره از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران استفاده می کنیم و از دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تقاضا دارم که سلام ویژه من را به حضرت آیت الله خامنه ای برساند.

*صهیونیست ها امروزه آمریکا را اداره می کنند

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه در تحلیل شرایط کنونی جهان اظهار کرد: جهان وارد دوره تحول جدیدی شده است. حدود ۱۰۰ سال از نازیسم و فاشیسم می گذرد، اما امروز شاهد حضور جریان‌های نازیستی و فاشیستی در آمریکا و کشورهای غربی هستیم. تمام مشکلات امروز جهان ناشی از همین نگاه فاشیستی و نازیستی است که در تمام ارکان کشورهای غربی نفوذ دارد.

وی ادامه داد: صهیونیست ها امروزه آمریکا را اداره می کنند و قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی در دست آنها است. هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا را صهیونیست‌ها کنترل می کنند. دو قدرت اصلی یعنی قدرت نظامی و شبکه های اجتماعی در کنترل آنها است. صهیونیست ها با قدرت نظامی، صلح را به خطر انداختند و با قدرت شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، ایکس و امثالهم، افکار عمومی را دستکاری می کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: البته ما امروز وارد جهان چندقطبی شده ایم که در آن، قطب‌های مختلف قدرت مانند چین، روسیه و ایران شکل گرفته اند. ایران در حوزه نظامی پیشرفت های خوبی داشته است و این کشور در حوزه شبکه های اجتماعی نیز باید مقتدرانه وارد شود. ما در ونزوئلا گام اول خود را توسعه علم و فناوری قرار داده ایم و تبادلات علمی بین ونزوئلا با ایران را آغاز کرده ایم که امیدوارم تبادلات علمی گسترش یابد.

*عمیق و راهبردی بودن روابط بین ایران و ونزوئلا

آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه این دیدار، روابط بین ایران و ونزوئلا را عمیق و راهبردی دانست و تصریح کرد: ظلم کردن و پذیرش ظلم براساس مبانی دین ما نکوهش و در مقابل بر کرامت و عدالت، تاکید شده است.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، درس بزرگی به ملت ایران و ملل جهان دادند؛ آن درس این بود که ما می توانیم در برابر ظلم بایستیم و در مسیر تمدن سازی قرار بگیریم.

امام خمینی(ره) به چهار اصل باور و ایمان داشتند که آن اصول شامل ایمان به پروردگار، ایمان به هدف، ایمان به مسیر و ایمان به مردم است. امام خمینی(ره) بر اساس این چهار باور و رکن ایمانی، انقلاب کردند و تغییراتی را در ایران و جهان به وجود آوردند و معادلات موجود جهانی را برهم زدند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: باید تغییراتی در جهان صورت بگیرد تا ثروت دنیا به صورت عادلانه به تمامی مردم دنیا تعلق بگیرد، نه اینکه ۹۰ درصد مردم جهان از ۱۰ درصد مواهب جهان بهره ببرند و بهره بردن از ۹۰ درصد مواهب جهان فقط سهم  ۱۰ درصد مردم جهان باشد.

آیت الله رمضانی در ادامه با اشاره به بردگی مدرن اظهار کرد: ظلم هایی در جهان از طرف برخی از دولت ها صورت می گیرد که می توان آن را به بردگی مدرن برشمرد و باید بساط آن برچیده شود. در گذشته ۱۰۰ نفر یا ۱۰۰۰ نفر را به بردگی می گرفتند، اما امروزه ملت ها را به بردگی می گیرند لذا باید به حقوق انسان ها به معنای واقعی احترام گذاشت.

*تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی

وی ادامه داد: عدالت در تفکر شیعی، جایگاه محوری دارد و سمبل عدالت در این تفکر، امام علی(ع) است، متفکرانی نظیر جرج جرداق به این مساله توجه کردند. عقلانیت، معنویت و عدالت سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل بیت(ع) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: حضرت مسیح(ع) برای اقتدار ملت ها خواهد آمد. ما شیعیان نیز معتقدیم که حضرت مهدی(عج) برای اقتدار ملت ها، خواهند آمد و حکومت دست صالحان می افتد و مستضعفان که تحت ستم قرار گرفتند بر جهان حاکم خواهند شد و ظالمان، مستکبران و ستمگران حذف می شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: ایران از یک قدرت منطقه ای به قدرتی جهانی تبدیل شده است. توانمندی‌های ایران در حوزه های مختلف ناشی از رشد و قدرت علمی آن است. ایران در برخی از حوزه های علمی جزء ۱۰ کشور برتر جهان است و در رتبه‌بندی علمی جهانی رتبه ۱۶ را دارا است. لذا ایران آمادگی دارد تا تجارب و دستاوردهای علمی خود را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارد. ما آماده ایم تا تجاربی که طی این سالیان در ایران در شرایط تحریم به دست آورده ایم در اختیار کشور ونزوئلا قرار دهیم.

*تاکید رئیس جمهور ونزوئلا بر توجه اش به پیروان مکتب اهل بیت(ع)

آیت الله رمضانی در پایان این دیدار از رئیس جمهور ونزوئلا خواست که توجه ویژه ای به پیروان و محبان مکتب اهل بیت(ع) در ونزوئلا داشته باشد و نمایندگان آنها را در مراسم های مرتبط دعوت نماید. این درخواست به شدت مورد توجه رئیس جمهور ونزوئلا قرار گرفت و وی تاکید کرد که نمایندگان پیروان مکتب اهل بیت(ع) همیشه مورد دعوت ما هستند.

در این دیدار همچنین دکتر «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، «حجت الله سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزئلا، «رامون بلاسکز» وزیر حمل و نقل ونزوئلا و رئیس کمیسیون ونزوئلایی همکاری با ایران، «ایوان خیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا، «فردی آلفرد نازارس» معاون رئیس‌ جمهور ونزوئلا در امور فرهنگی و گردشگری و وزیر ارتباطات ونزوئلا حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد