Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@11:15:42 GMT

94 هزار هکتار از مزارع قزوین از آفت سن محافظت شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۶۱۷

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام مطلب بالا، افزود: این آفت کنترل شده و آسیبی متوجه مزارع استان قزوین نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم مقابله با سن غلات، این آفت می تواند خسارات زیادی را به مزارع جو و گندم وارد سازد.

این مسئول حوزه کشاورزی قزوین همچنین با اشاره به اینکه عملیات مقابله با آفت سن غلات در مزارع استان امسال افزایش قابل توجهی پیدا کرد، اظهار داشت: سال گذشته ۷۶ هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش مقابله قرار داشتند که این رقم در سال زراعی جاری به ۹۴ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از اتمام عملیات مقابله با ملخ در اراضی کشاورزی استان قزوین خبر داد و گفت: بیشتر عملیات مقابله با این آفت در شهرستان قزوین (طارم سفلی و الموت) انجام شد.

درخشان یادآور شد: امسال در سطح ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین عملیات مقابله با آفت ملخ انجام شد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین پوشش جهاد کشاورزی کشاورزی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج