Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:08:01 GMT

دولت در زمینه طرح مسکن کارمندان شفاف سازی کند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۶۹۰

دولت در زمینه طرح مسکن کارمندان شفاف سازی کند

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت:چون دولت در زمینه طرح مسکن کارکنان دولت سقف و محدودیتی را درنظر گرفته است بدون تردید به همه کارمندان تعلق نخواهد گرفت و در این زمینه اجرای عدالت نیز مورد سوال قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حمید گرمابی در خصوص طرح دولت مبنی بر خانه دار شدن کارمندان دولت با پرداخت اقساط ۲۰ ساله پس از ۵ سال از شروع خدمتشان گفت: ابتدا باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که آیا دولت منابع کافی برای اجرای این طرح را در نظرگرفته است و اینکه این منابع چگونه و از چه محلی تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس  شورای اسلامی افزود: دولت باید چارچوب و مکانیزم اجرای این طرح را به صورت شفاف بیان کند تا فرآیند انجام و همچنین منابع آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه طبق انچه ادعا شده دولت برای ۲۰۰ هزار مسکن برای این موضوع پیش بینی کرده است، تصریح کرد: از طرفی چون دولت در این زمینه سقف و محدودیتی را درنظر گرفته است بدون تردید به همه کارمندان تعلق نخواهد گرفت و در این زمینه اجرای عدالت نیز مورد سوال قرار خواهد گرفت.

گرمابی با بیان اینکه اگرچه نمی توان منکر سو مدیریت دولت در حوزه مسکن شد، ابرازداشت: دولت در طول شش سال گذشته به جز طرح مسکن اجتماعی استراتژی دیگری در حوزه مسکن ارائه نکرد، اگرچه همین طرح را نیز به دلیل پرداختن به تکمیل و تحویل پروژه مسکن مهر که از دولت قبلی به این دولت به ارث رسیده بود، اجرا نکرد.

وی افزود: انتظار این است که دولت در سال رونق تولید به حوزه مسکن توجه خاصی داشته باشد تا نیاز کشور در این زمینه تاحدودی تامین شود و صرفا نگاه به مجموعه کارمندان دولت در این زمینه نداشته باشد .

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مسکن مسکن مهر زمینه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است