Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:49:35 GMT

چشمه های الموت غربی قزوین ضد عفونی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۶۹۴

چشمه های الموت غربی قزوین ضد عفونی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای کنترل بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و حیات وحش و انگل‌های گوارشی و داخلی صورت گرفت.

اکبر کشت پرور افزود: با توجه به اینکه در زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش از چشمه‌ها و آبشخورهای مشترک با دام‌های اهلی استفاده می‌شود، تمام چشمه‌های منطقه انارت به دره حصار الموت غربی با محلول ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ مناسب ضدعفونی شدند تا امکان انتقال بیماری به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی عملیات ضدعفونی کردن چشمه‌ها و آبشخورها ادامه دارد.
الموت غربی از توابع شهرستان قزوین بوده و در ۷۵ کیلومتری شمال قزوین قرار دارد.
۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا، شدید، اخطار کردنی و قابل انتقال مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در این گونه دام‌ها به وجود می‌آورد؛ بنابراین مهار کامل و در نهایت ریشه کنی این بیماری در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

محمود ترخاصی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون دام‌های سبک شهرستان علیه این بیماری با استفاده از توان ۸ نیروی عملیاتی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بصورت رایگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

او گفت:تا کنون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود کلیه جمعیت دامی موجود در واحد‌هایی روستایی و عشایری با اولویت مناطق مجاور با مناطق چهارگانه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و مجاور حیات وحش، علیه این بیماری ایمن سازی شود.

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا