Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@19:11:59 GMT

مرکز پزشکی حج: در عربستان مشکل دارو نداریم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۶۹۹

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: مشکل دارویی در عربستان نداریم.   به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ. نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایران در دیدار با رییس و اعضای ستاد این مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از خدمات درمانی تیم‌های پزشکی بهداشتی مستقر در مدینه منوره ابراز رضایت کرد و گفت: در بازدید از درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر، رضایت زائران ایرانی از ارائه خدمات این نهاد مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با قدردانی از اهتمام ویژه کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به منظور ارائه خدمات داوطلبانه و عام‌المنفعه، بیان کرد: فداکاری‌ها و ایثارگری‌های اعضای تیم‌های پزشکی برای کمک به زائران خانه خدا پاداش خروی دارد و در پیشگاه پروردگار مغفول نخواهد ماند.

محمدتقی حلی‌ساز ـ. رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ـ. نیز در این دیدار به مراجعه بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ زائر ایرانی در درمانگاه جمعیت هلال احمر مستقر در مدینه اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر به پزشک متخصص و ۴ هزار و ۶۰۰ نفر نیز به پزشکان عمومی مراجعه کرده‌اند.

او با اشاره به استقرار دو دستگاه آمبولانس ICU به همراه دو تکنسین اورژانس در دو منطقه مشخص شده مدینه منوره، افزود: این امکان برای انتقال بیماران نیازمند به خدمات پاراکلینیک فراهم شده است.

وی در همین زمینه به تعامل مناسب بیمارستان‌های سعودی برای پذیرش زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مدینه منوره با ۵۵ نفر کادر درمانی متشکل از پزشکان، پرستاران، تکنسین‌های دارویی و اورژانس به ارائه خدمات به زائرین ایرانی می‌پردازند.

حلی‌ساز با بیان این‌که درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه و مدینه منوره همواره آماده ارائه خدمت به زائران ایرانی هستند، افزود: زائران ایرانی تاکنون هیچگونه مشکلی برای درمان نداشته‌اند. امیدواریم این شرایط تا پایان موسم حج با وجود پرسنل و کادر درمانی مجرب، متعهد و دلسوز حفظ شود.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به امکانات و تجهیزات پزشکی و دارویی مراکز درمانی هلال احمر در مدینه منوره اشاره کرد و گفت: درمانگاه‌های ما با توجه به نیاز خود همواره داروی مورد نیاز زائران ایرانی را داشته‌اند و امسال با تدابیر اندیشیده شده مشکلات دارویی نخواهیم داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مرکز پزشکی حج و زیارت دارو عربستان حج دارو در سفر حج هلال احمر صندوق توسعه ملی تنگه هرمز اسماعیل هنیه جان بولتون نفتکش سازمان بنادر و دریانوردی آیت الله جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امداد رسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل در جنوب استان خبر داد و گفت: ۷۷ نفر از این حادثه دیدگان اسکان اضطراری یافتند.

سید محمد مهدی سجادی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با جاری شدن سیل در شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان ۱۳۵ نفر در قالب ۳۵ خانوار دچار حادثه شدند.
وی افزود: به منظور پشتیبانی هر چه بهتر و خدمات رسانی مناسب ۱۲۱ نیرو در قالب ۲۴ تیم از هلال احمر استان عازم شهرهای سیل زده جنوب استان شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا پیش از ظهر امروز منازل ۱۲ روستا درگیر سیلاب و آبگرفتگی با بکارگیری موتور پمپ از آب تخلیه شد.

سجادی افزود: ۸۰ تخته پتو، ۴۵ تخته موکت، ۲۱ دستگاه چادر امدادی و ۲۸۰ قوطی کنسرو میان حادثه دیدگان سیلاب توزیع شد.

وی ادامه داد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی در استان در بحث تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • توضیح درباره بررسی استطاعتِ روانی متقاضیان حج
  • ۵٩۵ نفر از داوطلبان امکان اعزام به حج تمتع را پیدا نکردند/ آغاز عمره از ۳ اردیبهشت
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • حضور ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳ / زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳/اعزام ۳۸۰ نفر کادر درمان به عربستان