Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجمع علمای مسلمان در پایان نشست خود در بیروت بر مخالفت با اقدامات اخیر علیه آوارگان فلسطینی در لبنان تاکید کرد. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، نشست مشورتی علمای دینی در بیروت با حضور علمای جنبش التوحید الاسلامی، جنبش جهاد اسلامی، هیئت اسلامی فلسطین، شورای علمای فلسطین، هیئت اهل سنت برای یاری مقاومت، جمعیت نور الیقین، مرکز اسلامی اطلاع رسانی و راهبری، جنبش انصارالله و جنبش الامه در سالن مسجد و مجتمع دانشکده الدعوه الاسلامیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این نشست بر مخالفت تصمیم اخیر درباره آوارگان فلسطینی و تحمیل شرط داشتن مجوز کار برای آنها تاکید کردند و گفتند مجوز کار برای برادران فلسطینی حتی اگر رایگان هم باشد، مردود است، زیرا اولا از نظر قانونی بر آوارگان فلسطینی مطابقت نمی کند به خاطر تاثیرات منفی که بر آن مترتب است، از درخواست اقامت تا از بین رفتن حق بازگشت و دوم اینکه نوعی فریب برای از بین بردن مسئله فلسطین است.

این نشست از همبستگی لبنانی‌ها با برادران فلسطینی خود و حمایت از آنها برای لغو این تصمیم(تصمیم وزیر کار لبنان وابسته به حزب القوات اللبنانیه سمیر جعجع)در چارچوب طرح هدف قرار گرفتن مسئله فلسطین قرار دارد که آمریکا برای حذف آن از طریق طرح معامله قرن تلاش می کند و این به معنای آواره شدن بیشتر بخشی از آنها و اسکان باقی مانده آنها است.

علمای شرکت کننده در این نشست بر ضرورت تسریع در اعطای حقوق مدنی کامل به فلسطینیان در لبنان از طریق اجرای سند تفاهم و گفت‌وگوی لبنانی-فلسطینی و عدم ایجاد محدودیت برای آنها در امرار معاش تاکید کردند تا تنش و مشکلاتی که لبنان به آن نیاز ندارد به ویژه در این شرایط دشواری که منطقه در آن به سر می برد، به وجود نیاید.

در این نشست تصریح شد اجرای تصمیم مربوط به منع کار فلسطینیان از نظر شرعی جایز نیست، آنها همچنین از دستگاه قضایی و دستگاه های امنیتی خواستند مانع اجرای این تصمیم ظالمانه که مغایر با ساده ترین قواعد حقوق بشر است، شوند و محدودیت‌ها بر اردوگاه های آوارگان را کاهش دهند و آن را فقط به عنوان پرونده امنیتی در نظر نگیرند.

R7969/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه محسوب می‌شود. واشنگتن علاوه بر کمک تسلیحاتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه به تل آویو، از زمان آغاز جنگ میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم برای کشتار فلسطینیان ارسال کرده است. با این حال، واشنگتن گاهی برای گرفتن ژست بشردوستانه با هدف فریب افکار عمومی گام‌های نمادینی را برداشته است.

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند تحریم‌های آمریکا علیه واحد نظامی نیتسح یهودا (Netzah Yehuda) به دلیل نقض قوانین حقوق بشری علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند امروز به اجرا درآید. 

واحد نظامی نیتسح یهودا یک واحد نظامی اولترا اورتودوکس (بیش از حد افراطی) یهودی است که در کرانه باختری مستقر بوده و به تازگی به بلندی‌های جولان انتقال داده شده است. سربازان این واحد نظامی به دلیل باور‌های افراطی خود، تمامی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانسته و از انجام هیچ گونه توحشی علیه فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. 

یشن دین (Yesh Din)، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر ۵ سرباز صهیونیستی که به آسیب به غیرنظامیان فلسطینی یا اموال آنها متهم شده است، یکی مربوط به واحد نظامی نیتسح یهودا بوده است. در حقیقت این واحد نظامی یکی از بدنام‌ترین واحد‌های رزمی ارتش اسراییل در آزار فلسطینیان در کرانه باختری است. 

اوری گیواتی، مدیر نهاد حمایت از شکستن سکوت (یک گروه اسراییلی شامل سربازان پیشین صهیونیست که منتقد اشغالگری اسراییل هستند) در این باره می‌گوید: سربازان واحد نظامی نیتسح یهودا به صورت سیستماتیک اقدام به زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری می‌کنند، زیرا انجام چنین اقداماتی پیامدی درپی ندارد. 

مقامات صهیونیست گرچه اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند، ولی در حمایت از توحش نظامیان خود علیه فلسطینیان متحد القولند. از این رو، مقامات سیاسی تل آویو از تمامی احزاب به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه واحد نظامی نیتسح یهودا هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • یورش صهیونیست‌ها به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • اعتراف یک حزب صهیونیست به کشتار بی‌دلیل فلسطینیان
  • سفر رئیسی به پاکستان حامل پیام وحدت برای منطقه و جهان اسلام است
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران در مخالفت با تعطیلیِ پنجشنبه‌ها: به گوشه‌گیری و گسترش فقر رای ندهید!
  • اسرائیل بهای جنایت علیه فلسطینیان را خواهد پرداخت