Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@03:19:39 GMT

علی سمیعی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۸۴۴

ایسنا نوشت: علی سمیعی، از پیشگامان علم ارتباطات در ایران، طی روزهای گذشته در سکوت خبری درگذشت و به خاک سپرده شد. این خبر را مندرجات سایت بهشت زهرا (س) تایید می‌کند.

علی سمیعی متولد دوم اردیبهشت ماه ‪ ۱۳۱۴‬بود. او پس از اخذ مدرک دکتری در سال ۱۳۵۵ ‪ به ایران بازگشت و در مدرسه خدمات گردشگری به تدریس مشغول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعدها که دانشگاه علامه از تجمیع این مدرسه و دیگر حوزه‌ها تاسیس شد، استاد تا سال ۱۳۸۲ در این دانشگاه و تا چند سال قبل هم‌چنان در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد مشغول به تدریس بود. او جزو اولین اعضاء هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و از نخستین استادان همکار معتمدنژاد (پدر علم ارتباطات) در دانشکده علوم ارتباطات بود.

«فلسفه سیاسی ارتباطات» جزو کرسی‌های درسی سمیعی برای دانشجویان علوم ارتباطات و روابط بین‌الملل بوده است.

او به مکاتب انتقادی بخصوص مکتب فرانکفورت علاقه زیادی داشت و به واسطه ادامه تحصیل در آلمان، جزو نخبگانی بود که در جنبش‌های دانشجویی آلمان در سال ۱۹۶۸ حضور داشت و حتی همراه با دانشجویان آلمانی بازداشت شد. سمیعی خاطرات زنده‌ای از این جریان اعتراضی جهانی داشت که این روزها دانشجویان در کتاب‌های تاریخ آن را می‌خوانند.

او جزو انگشت‌شمار استادانی بود که بر تحلیل گفتمان و تحلیل گفتمان انتقادی اشراف داشت و تاکید می‌کرد: «تحلیل گفتمان انتقادی، شاخه علمی بین رشته‌ای است که کاربرد زبان و سیاست را بررسی می‌کند و اهالی علوم ارتباطات بهترین افراد برای به کارگیری این علم هستند.»

سمیعی در سن ۸۴ سالگی درگذشته و پیکر این استاد برجسته علوم ارتباطات، بر اساس آنچه سایت بهشت‌ زهرا (س) تهران تایید می‌کند، ۲۷ تیر در قطعه ۳۸ بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.

با آن‌که او خود استاد علوم ارتباطات بود و شاگردان بسیاری را هم در این سال‌ها آموزش داد که گروهی از آنان هم‌اکنون خود استاد ارتباطات و روزنامه‌نگاری هستند، درگذشت و به خاک سپردنش با سکوت خبری همراه شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علی سمیعی علوم ارتباطات دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا داوری اردکانی درگذشت عباس شریفی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن پیام بدین شرح است:

هوالباقی

شنیدن خبر درگذشت یک دوست و همکار بزرگ آنهم در ایام ابتلا به بیماری بسیار دردآور است.

فقدان استادان کم نظیری چون دکتر عباس شریفی تهرانی ضایعه برای دانش ‌و دانشگاه و فرهنگستان و مصیبتی بزرگ برای دوستان و همکاران است. به خانواده گرامی ایشان تسلیت می گویم و از خداوند برای دوست بسیار عزیزم طلب رحمت و مغفرت می کنم.

رضا داوری اردکانی.

دکتر عباس شریفی تهرانی عضو بگپیوسته فرهنگستان علوم، چهره ماندگار رشته گیاهپزشکی، استاد نمونه کشور و دارنده نشان درجه یک دانش کشور، پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. او از سال ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۲ رباست گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم را بعهده داشت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896594

دیگر خبرها

  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • فوری/معاون محمود احمدی نژاد درگذشت +جزئیات
  • رضا داوری اردکانی درگذشت عباس شریفی را تسلیت گفت
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز