Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، محمد اسلامی در گفت وگو با مهر در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن تصریح کرد: وام ودیعه اجاره مسکن را باید از خود وزیر اقتصاد سوال کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان وزیر راه و شهرسازی با طرح وزیر اقتصاد مخالفید؟ گفت: ما مخالف این طرح نیستیم بلکه می‌گوئیم این طرح وزارت اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دژپسند می‌تواند از جایگاه خود به عنوان وزیر اقتصاد از منابع بانک‌ها به این طرح تخصیص بدهد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در قانون وام برای ودیعه مسکن تنها برای بافت‌های فرسوده پیش بینی شده که کسانی که قصد نوسازی واحد مسکونی خود را دارند، ما وام ودیعه مسکن به آنها می‌دهیم تا زمانی که واحد آنها احداث می‌شود، بتوانند مکان دیگری را برای خود اجاره کنند که این موضوع در قانون پیش بینی شده است اما آنچه وزیر اقتصاد اعلام کرده را باید از خودش بپرسید که از کدام منابع می‌خواهد پرداخت کند.

اسلامی درباره مسکن استیجاری با بیان اینکه این نوع از اسکان در قانون ذکر شده، اما در سال‌های گذشته به آن از سوی انبوه سازان و سرمایه گذاران اقبالی نبوده است، اظهار داشت: برای افرادی که بخواهند مسکن استیجاری تولید کنند، شرایط ساده‌تری فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم زمین را بدون آنکه وجهش را مطالبه کنیم، در اختیار انبوه سازان قرار دهیم تا خانه‌های استیجاری بسازند؛ متأسفانه در سال‌های گذشته سازندگان از این موضوع استقبال نکردند. اما اگر اقدام کنند، حتماً به سازنده‌ها زمین رایگان می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا تشکیل کمیته تعیین سقف اجاره بها منتفی شده، گفت: هیچ موقع قرار نبوده کمیته تعیین سقف اجاره بها تشکیل بدهیم؛ دولت هیچ گاه مداخله‌ای در تعیین اجاره بها نداشته است. با این حال جامعه ما حق دارد که از دولت انتظار داشته باشد. اما در قانون هیچ حقی برای دولت ایجاد نشده که در نرخ اجاره بها دخالت کند.

وی یادآور شد: موضوع اجاره بها همواره یک رابطه بین موجر و مستأجر بوده و قوانینی که در این زمینه وجود دارد، صرفاً رژیم حقوقی میان موجر و مستأجر است. ما به دنبال آن هستیم که بر اساس ماده ۲ قانون ساماندهی و ماده ۲ آئین نامه آن، مؤسسات اجاره‌داری تشکیل دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به زودی فراخوان آن (تشکیل مؤسسات اجاره‌داری) را صادر می‌کنیم تا افرادی که توانایی دارند، مؤسسات اجاره‌داری را راه اندازی کنند. به خصوص با کمک استارتاپ ها، بازار اجاره بها را بر اساس شیوه نامه‌ای که برای این مؤسسات تنظیم خواهیم کرد، ساماندهی می‌کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
آذری ۱۳۹۵ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۹ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۷ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۳۹۲ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۸۹ _ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۷ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود؛ همچنین عده‌از کارشناسان حوزه مسکن اظهار می‌کنند با عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن در بازار، قیمت مسکن نزولی خواهد شد؛ اما با گذشت بیش‌از نیمی از عمر دولت سیزدهم و عدم نتیجه سیاست‌های ساخت مسکن، سوال اینجاست با به توجه ماه‌های پایانی این دولت، وعده ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی چه زمانی محقق خواهد شد؟

کد خبر 6085806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!