Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان قدیمی‌ترین شواهد آثار هنری را بر روی قطعات استخوانی ۱۰۰ هزار ساله کشف کردند.

این استخوان‌ها که در یک مکان باستانی در شمال چین کشف شده‌اند، حدود ۱۰۰ هزار سال قدمت دارند و پیش‌بینی می‌شود مربوط به انسان‌تبار دنیسووا می‌شوند.

انسان‌تبار دنیسووا نام جمعیتی از انسان‌تباران است که باقی‌مانده دو نفر از ایشان در غار دنیسووا در رشته‌کوه آلتایی سیبری جنوبی کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطوط انتزاعی بسیار با دقت در استخوان‌ها به تصویر کشیده شده و این نشانه محکمی است که هنر انسان‌های باستانی را نشان می‌دهد.

باستان‌شناسان که موفق به کشف این استخوان‌ها در شمال چین شده‌اند می‌گویند: حکاکی‌های بسیار ریز نشان‌دهنده تفکر نمادین قوم دنیسووا است.

علاوه بر این، آن‌ها با یک رنگدانه قرمز کشیده شده‌اند تا هم آن‌ها را از هم جدا کنند و هم هدف و معنای بالقوه را به خطوط انتزاعی زاویه‌دار ببخشند.

فرانچسکو اریکو از دانشگاه فرانسه و همکارانش با تجزیه و تحلیل نشانه‌های مرموز، متوجه شدند که حکاکی‌ها با دقت کشیده شده‌اند.  

اریکو تأکید می‌کند: «تجزیه و تحلیل میکروسکوپی خطوط نشان می‌دهد که آن‌ها حتما دارای معنایی هستند.
علاوه بر این، خطوط بر روی استخوان‌ها با رنگ دیگری کشیده شده تا آن‌ها را برجسته کند».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری باستان شناسی فسیل چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری در سال ۱۴۰۳ اقدام به انتشار فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های حوزه هنری کرد. در متن این فراخوان آمده است:

«مرکز هنر‌های نمایشی حوزه‌هنری انقلاب اسلامی در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته برای اجرا در تماشاخانه‌های حوزه هنری در سال ۱۴۰۳ از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت به عمل می‌آورد.

شرایط و ضوابط دریافت آثار نمایشی:
۱. هر کارگردان صرفاً می‌تواند متقاضی اجرای یک اثر نمایشی باشد.
۲. متون تازه تولید شده که قبلاً اجرای عمومی نشده‌اند در اولویت قرار دارند.
۳. موضوع نمایشنامه‌ها آزاد است. موضوعات اجتماعی ناظر بر ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و دفاع مقدس و همچنین آثار کمدی- اجتماعی و نیز آثاری که مبتنی بر آیین‌های بومی و فولکلوریک مناطق و نواحی مختلف کشور تولید شده باشند، از امتیاز ویژه برخوردار خواهند بود.
۴. ارائه مجوز کتبی نویسنده نمایشنامه‌های ایرانی به همراه تقاضای اجرا ضروری است.
۵. درصورتی‌که نمایشی آماده اجرا باشد، ارسال نمایشنامه لازم نیست و کافی است فیلم اثر به همراه فرم تقاضا ارائه شود و یا تقاضای بازبینی زنده از طرف گروه نمایشی ارائه شود.

۶. به هر یک از آثاری که برای اجرای عمومی در تماشاخانه‌های حوزه هنری پذیرفته می‌شود، سالن اجرا به صورت حمایتی و رایگان در اختیار قرار خواهد گرفت و مدت اجرای آثار حداقل ۲۰ شب است.
۷. متقاضیان باید یک نسخه از نمایش‌نامه را به همراه فایل آن (Word یا PDF)، یا سه نسخه دی‌وی‌دی از اجرای نمایش را به همراه فرم تقاضا به دفتر تولید مرکز هنر‌های نمایشی حوزه‌هنری تحویل دهند.
۸. مهلت دریافت متون تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ است.
۹. آثار متقاضی پس از تأیید از سوی شورای تولید در جدول اجرای عمومی سال ۱۴۰۳ قرار خواهند گرفت.

یادآور می‌شود متقاضیان بعد از تکمیل فرم تقاضای خود، می‌بایست مدارک خود را به دفتر تولید مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، ساختمان مرکزی حوزه هنری، طبقه چهارم، دفتر تولید مرکز هنر‌های نمایشی تحویل دهند. متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۸۸۴۲۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • قهرمان مشهور تور دو فرانس از بیمارستان مرخص شد
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس
  • کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود
  • معرفی چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی قم در سال ۱۴۰۲
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • جسد مرد ۴۲ ساله از چاه ۲۰ متری بیرون کشیده شد