Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:21:30 GMT

فضا در ۵۰ سال آینده چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۴۹۸۲

اکونومیست در شماره این هفته خود وعده آغاز عصر نوینی از اکتشافات فضایی را مطرح می‌کند که می‌تواند به بهشتی برای گردشگران متمول و شرکت‌های خصوصی و دولتی بدل شود؛ اگر چه این مطلب هشدار می‌دهد که تداوم فصل نوین کنونی مستلزم ایجاد سیستم‌هایی برای نظارت بر اجرای قانون و کنترل اشاعه تسلیحات خواهد بود. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل هفته‌نامه اکونومیست سرمقاله و طرح روی جلد شماره جدید خود را به مبحث ۵۰ سال آتی پیش‌روی بشر در فضا اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: نیم قرن پس از آنکه نیل آرمسترانگ برای نخستین‌بار قدم بر کره ماه گذاشت، عصر نوینی از اکتشافات فضایی آغاز شده است که از مهم‌ترین بخش‌های آن می‌توان به کاهش هزینه سفرهای فضایی، فناوری‌های نوین، جاه‌طلبی‌های چین و هند و نیز وعده نسل جدیدی از دانشمندان برای آغاز عصر طلایی توسعه‌ اکتشافات و پژوهش‌های فضایی اشاره کرد. گستره عصر پیش‌رو، مراحل متنوعی نظیر گسیل و کنترل انبوهی از ماهواره‌های ارتباطاتی نزدیک به زمین تا تبدیل به یک مقصد جذاب گردشگری برای اقشار متمول بشر را شامل می‌‌شود. حتی ممکن است که فضا و سیارات دیگر به نوعی جولانگاه شرکت‌های خصوصی و دولت‌ها شوند. با این حال در راستای عمل به وعده ایجاد بهشتی برای بشر در فضا باید سیستم‌های نظارتی نوینی با تمرکز بر دو موضوع «حاکمیت قانون» و «مکانیزم کنترل تسلیحات» ایجاد شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد

چین تصمیم دارد خدمه جدیدی را به ایستگاه فضایی تیانگونگ در مدار زمین بفرستد.

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، در حال حاضر فضاپیمای شنژ و۱۸ روی یک موشک لانگ مارچ 2F قرار گرفته است. این موشک و کپسول روی پد پرتاب در مقر پرتاب ماهواره جیوکوان مستقر شده اند. این موشک در ۱۷ آوریل به پد پرتاب منتقل شده است.

آژانس پروازه فضایی انسانی چین(CMSA) اعلام کرد شنژ و۱۸ در زمان مناسب در آینده نزدیک به فضا پرتاب می‌شود. اما اعلامیه‌های بسته شدن حریم هوایی حاکی از آن است که پرتاب موشک به ایستگاه فضایی تیانگونگ قرار است در ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ در ۲۵ آوریل انجام شود. البته نام خدمه‌ای که در این ماموریت به تیانگونگ سفر می‌کنند، منتشر نشده است. نام ۳ فضانورد احتمالاً یک روز قبل از پرتاب در کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.

در این میان تیم‌هایی در بندر فضایی جیوکوان مشغول آماده سازی پرتاب هستند. یو یی یکی از کارمندان مرکز دستور دهی و کنترل مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در این باره می‌گوید: ما با توجه به ویژگی‌های ماموریت چند برنامها طرح اضطراری و بیش از ۵۰ تکرار تمرینی ماموریت و تمرین اضطراری را برای تقویت هماهنگی بین مواضع مختلف انجام داده ایم.

پیش بینی می‌شود ماموریت شنژو ۱۸ حدود ۶ ماه طول بکشد. خدمه نیز احتمالاً ۷ ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی چین در مدار زمین می رسند و خدمه ماموریت شنژو ۱۷ از آنها استقبال خواهند کرد.

چین فرایند سرهم بندی ایستگاه فضایی تیانگونگ در مدار زمین را در آوریل ۲۰۲۱ میلادی آغاز و ۱۸ ماه بعد آن را تمام کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کلید کشتن سرطان در ایستگاه فضایی پیدا شد «سردرد فضایی» می‌تواند فضانوردان را گرفتار کند

دیگر خبرها

  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • فیبر نوری ویژه کسب و کارها را افزایش می دهیم
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
  • حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور
  • اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند
  • طعم و بوی نامطبوع آب همدان تا چند روز آینده برطرف می‌شود
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!